Snow Leopard.... Early adopters? Ervaringen?

Snow Leopard schoon geinstalleerd op m'n Macbook unibody 13'', niet als upgrade.

Voor m'n Tascam US 1641 zijn snow leopard drivers uit, dat werkt goed in Logic Express 8. Echter 32 bit drivers, waardoor ik de Tascam niet kan gebruiken als systeem output (voor bijvoorbeeld iTunes en Youtube filmpjes). Bijzaak voor muziek maken, maar verder wel jammer.
 
Ik heb de boel zojuist ook maar eens in 64 bits modus gezet. Het draait inderdaad sneller ik moet er alleen nog even achter zien te komen wat de gevolgen gaan zijn voor drivers. De printer leek geen problemen op te leveren. Mijn line 6 toneport ga ik ook eens proberen.
 
Dat heeft weinig te maken met dat ze 32-bit zijn. De kernel start sowieso nog standaard 32-bit (tenzij je dat zelf anders ingesteld hebt). Maar ik gebruik met mijn M-Audio Firewire gewoon nog de 32-bit driver van 10.5 en dat gaat prima met systeemaudio. Dus het heeft niet specifiek iets te maken met dat ze 32-bit zijn...
 
Dat heeft weinig te maken met dat ze 32-bit zijn. De kernel start sowieso nog standaard 32-bit (tenzij je dat zelf anders ingesteld hebt). Maar ik gebruik met mijn M-Audio Firewire gewoon nog de 32-bit driver van 10.5 en dat gaat prima met systeemaudio. Dus het heeft niet specifiek iets te maken met dat ze 32-bit zijn...

Ik heb het nou juist in 64 bit modus ingesteld. Zie ook eerder in deze thread hoe je dat kunt doen. Standaard is het inderdaad 32 bit nog.. Maar ik heb toch een 64bits cpu dus de gok maar gewaagd.
 
Ik draai Snow Leopard nu ruim een week op m'n Mac Pro 2008 met Logic 9 en het draait echt als een zonnetje :) Nergens last van!

Ik draai sinds 2 weken met Sneeuwpoes, Logic 9 met Mainstage 2 en een Motu Ultralite mk3, geen enkel probleem. Ik had deze week echter 1 nieuwe plugin die het niet deed op 10.6 en dat was de TC M30 reverb. Is een bekend issue en TC werkt aan een bugfix.
 
Veel te vaak een "spinning beach ball" op zowel een MacBook 2.16 2Gb als een MacBook Pro 2.8 4Gb.
 
Een wat ouder topic maar ik heb toch nog een vraag hierover.

Is het normaal dat na het installeren van snowleopard programma's wat haperen?

(heb een Imac intel core 2 duo, zo'n aluminium zeg maar.)

tot nu toe had Switch (prog om naar .wav's te converteren)een "signal crash"

garage band is een paar keer gestopt

me'n usb stick kon ik niet aanklikken/openen en ook niet van het buroblad verwijderen

(en de instellingen van de (nieuwe) printer zijn onbereikbaar,
maar dat heeft niks met muziek te maken dan...)
 
ook Wavepad kan ik niet meer gebruiken,

als ik een .wav open krijg ik de tekst;

" wavepad has crashed with abnormal exception"

alleen een geforceerde stop kan dan nog....
 
Bedankt voor de reacties
het zijn de laatste versies.

werkt het misschien beter in die 64-bits modus?

garageband doet het gelukkig weer
hij valt alleen uit waneer ik een gedownload instrument(GEEN illegale software) voor het eerst open
en daarna doet alles het gewoon weer......
 
werkt het misschien beter in die 64-bits modus?

Voor applicaties maakt het niet uit waar de kernel in staat te draaien. Een 64-bit applicatie (zoals de meeste van Apple zelf inmiddels zijn) draait ook gewoon op een 32-bit kernel.

De mijne draait ook gewoon de 32-bit kernel. Ik heb Wavepad 4.25 Intel geïnstalleerd staan trouwens, mocht dat uitmaken.
 
Voor applicaties maakt het niet uit waar de kernel in staat te draaien. Een 64-bit applicatie (zoals de meeste van Apple zelf inmiddels zijn) draait ook gewoon op een 32-bit kernel.

De mijne draait ook gewoon de 32-bit kernel. Ik heb Wavepad 4.25 Intel geïnstalleerd staan trouwens, mocht dat uitmaken.

Heel veel,
toch een oudere versie van wavepad, :stupid
heb gelijk de 4.25 intel gehaald!!!

dit moet ik dus waarschijnlijk even voor alle prog's checken.

(voor de printer blijft het vreemd omdat ik las in het snowleopard boekje dat er nu juist een functie in snowleopard zit die automatisch de laatste software voor de printer checked opzoekt en installeerd.
niet dus:D)
maar da's meer iets voor een mac-forum denk ik.
 
snow leopard geinstalleerd. Geen 64 bit driver voor de axiom pro 61.
Wat erg raar is omdat de 64 bit versie wel uit is voor de oude axiom keyboards.
Met andere woorden de oude zut werken ze wel bij maar de nieuwe niet?
 
Back
Top