Snow Leopard.... Early adopters? Ervaringen?

Viv Savage

Stamgast
Lid sinds
7 december 2007
Berichten
101
En? Wie heeft de stap al gezet? Werkt alles nog? VSTs/AUs allemaal nog in leven?

Persoonlijk heb ik de stap nog niet gezet om zowel Logic als Leopard door een updaterondje te doen.

Gerelateerd: weet iemand wie de verantwoordelijke is voor de AU validate? Met andere woorden, als ik Logic update naar 9 en alles wordt goedgekeurd door de AU manager. Kan ik dan zonder angstzweer Luipaard updaten naar Sneeuwpoes?
 
normaal zou het gewoon moeten werken hoor..
als dingen valideren met auval zijn ze ok..

Heb Snow Leopard op vriend zn macbook geinstalleerd.. Enorme snelheidswinst in boottime/sleep/wake..
Zelf nog niet aan gewaagd.
 
Zover ik nu gebruikt heb werken Komplete 5 synths, Reaktor, Korg Legacy en PSP spul prima. Alleen AudioRealism ABL2 werkt niet en crasht Logic of Live...

F.
 
als je die laatste site createdigitalmusic leest dan moet je voorlopig dus even niet over gaan op Snow leopard. Veel gedoe al zien voorbij komen met bijv. NI. Ik zou zeker nog even wachten.

grt,
ens
 
Er zijn behoorlijk wat applicaties die niet goed met Snow Leopard om kunnen gaan. Ik zou dus inderdaad voorzichtig zijn en anderen lekker laten proefdraaien als je stabiele setup je lief is.
 
Van het weekend was Snow Leopard overal in Eindhoven uitverkocht. Ben zelf altijd een beetje terughoudend met overstappen naar een nieuw OS. Logic zal ongetwijfeld zonder problemen draaien, maar het zal wel enkele weken/maanden duren voordat Pro Tools op Snow Leopard draait.

NI spul werkt dus, maar nog geen officieel bericht van NI gezien dat Snow Leopard officieel ondersteund wordt. Ben ook benieuwd of de SSL Duende, de Liquid Mix en UAD software al zonder problemen werken op Snow Leopard. Ook van SSL, Focusrite en UA nog geen officieel bericht gezien dat Snow Leopard gesupport wordt.

Denk dat ik daarom nog maar een aantal weken wacht totdat overal het sein op groen staat.
 
Mijn idee was ook iets van een maand te wachten of zo, eerst even zien hoe alles uitpakt. De sneeuwkat uit de boom kijken dus,
 
NI spul werkt dus, maar nog geen officieel bericht van NI gezien dat Snow Leopard officieel ondersteund wordt.

Staat sinds 26/08 op de frontpage van NI dat al hun producten Snow Leopard compatible zijn.
 
Staat sinds 26/08 op de frontpage van NI dat al hun producten Snow Leopard compatible zijn.

Ja, zag het nadat ik gisteren deze post had geplaatst. Was woensdag op het forum van NI en daar gaven de moderators aan dat ze vermoedelijk pas na het weekend iets meer konden zeggen over Snow Leopard compatibility. Vind het trouwens ook wel erg netjes als een ontwikkelaar even een mailtje stuurt naar hun geregistreerde klanten, zoals bijvoorbeeld wel Antares deed. Kleine moeite, maar staat wel net wat professioneler.
 
Smetteloze update (zoals altijd natuurlijk), Logic8,Analog factory,Dimension Pro werken zoals het hoort alleen moest ik Waldorf Edition opnieuw valideren in Au Manager.

Sommige dingen gaan inderdaad veel sneller, soms merk je inderdaad niets.

Puur een aanrader weer dus.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik een minimal setup heb, ik heb bijna alles weggegooid aan software die ik niet gebruik en gebruik mijn Macbook alleen voor muziek.
 
Heb nog niet de kans gekregen om Leopard te kopen
Op de eerste dag waren ze al meteen overal uitverkocht

PS. Als iemand problemen heeft met zijn te ouwe macbook of gewoon opzoek is naar een nieuwe....

Ik heb toevallig nog een mooie zgan 13 inch Macbook unibody 2Ghz C2D te koop :D
(stuur maar een pm als je interesse hebt!)
 
het looptals een tiet maar er zijn nog geen drivers voor mijn m-audio firewire audiophile :(

Mijn firewire audiophile deed het na de update naar SL gewoon nog met de drivers die er al op stonden.

Heb nog niet de kans gekregen om Leopard te kopen
Op de eerste dag waren ze al meteen overal uitverkocht

Apple Shop zelf is best snel. Ik had een volledige install in de pre-order staan, die werd de dag nadat SL uitkwam met de post afgeleverd. Afgelopen maandag nog upgrade-licentie gekocht (€8,95, echt lachen die bedragen) en die had ik ook woensdag al in huis. Winkels zijn inderdaad een probleem heb ik begrepen. Maar ja, Apple rekent geen verzendkosten voor die CD's, dus waarom zou je naar een winkel rijden?
 
Mycom heeft ze gewoon liggen, omdat iedereen altijd naar de boutique gaat ipv naar een gewone winkel. Sowieso Apple tip van de week, nieuwe HD in mn iMac was bij het iCentre 275,- met een 350G schijf, bij Mycom 86,- met een 650G 7200rpm schijf. Das dus inclusief montage.

In een boutique koop je een broek of trui, geen computer. Das mijn idee...
 
Back
Top