Snow Leopard.... Early adopters? Ervaringen?

Nou hoor veel positieve reacties moet ik zeggen. :)
 
Het belangrijkste voor mij om te wachten was de vraag of ik nieuwe investeringen moet doen in de afedling Audio Units, maar ik hoor niemand kankeren dat de één of andere NI of Arturia dood is dus ik denk dat het overgaan naar SL (op de flaptop) wel kan.

Nog even wachten op wat andere programma's voordat de switch okay is voor de normale huis-tuin-en-keukenmachine.

Thanks, en laat dit niet het eindsalvo zijn voor de thread.
 
Woei ik lees net dat FCS3.0 al bijna af is en dat FCS 2.0 min of meer uit is gekomen voor betere snow compatibilty maar kon door tijd gebrek nog niet de nieuwste snufjes aan boord hebben

Bekendmaking zou op NAB 2010 moeten plaats vinden
http://www.hardmac.com/news/2009/10/05/apple-back-at-the-nab-in-2010


Voor mensen die Windows willen/moeten gebruiken
VMware Fusion 3 komt 27 oktober uit
Key highlights include:
- Optimized for Snow Leopard. Built from the ground up for the Mac, VMware Fusion 3 leverages Mac OS X Snow Leopard's advanced architecture with a new 64-bit core engine and native support for the 64-bit kernel, delivering even better Windows on Mac performance.
- Ultimate Windows 7 Experience. VMware Fusion 3 will be the first to enable the full Windows 7 experience, side-by-side with your Mac, complete with Windows Aero and Flip 3D.
- Switching Made Easy. VMware Fusion 3 will make it easy for users to bring their entire PC to their Mac in a few easy steps - wirelessly or with a simple Ethernet cable - allowing customers to protect investments in existing Windows software, and to keep using the programs they still need.
- Best-in-Class 3D Graphics. Support for OpenGL 2.1 and DirectX 9.0c Shader Model 3 will enable users to run their favorite 3D Windows games and applications - all without rebooting.

En wie voor gratis en niets bezig wilt gaan schijnt http://www.virtualbox.org/ te kunnen gebruiken
 
Damn nevermind ik vergis me hier ff hard

Edit

Vergis me half het gaat om een update
 
Ik draai Snow Leopard nu ruim een week op m'n Mac Pro 2008 met Logic 9 en het draait echt als een zonnetje :) Nergens last van! Las ook dat er verschillende mensen last met hun UAD-2 hadden, maar ook die doet het hier perfect :) Het is overigens wel zo dat je van bijna alles wel even de laatste update moet binnen halen, en bij sommige software is dat nog in beta stadium. Maar het werkt allemaal wel gewoon stabiel.
 
Apple Shop zelf is best snel(........) Winkels zijn inderdaad een probleem heb ik begrepen. Maar ja, Apple rekent geen verzendkosten voor die CD's, dus waarom zou je naar een winkel rijden?

Waneer ik snowleopard in de applestore wil afrekenen word er 7,90 verzendkosten gerekend?....
 
Waneer ik snowleopard in de applestore wil afrekenen word er 7,90 verzendkosten gerekend?....

Ja, blijkbaar is dat veranderd. Early adopters toch nog een voordeeltje :D

attachment.php
 

Attachments

  • snowl.jpg
    snowl.jpg
    49,3 KB · Bekeken: 60
vind 7,90 ook buitensporig veel voor een cd-tje die (incl. verpakking)gewoon door de brievenbus past.
Voor dat geld kun je 10 kilo cd's versturen.
 
Even los van dat hij niet met de gewone post komt (maar aangetekend) is het inderdaad een raar bedrag. Fotoboek bij Apple kost beduidend minder om te versturen, bijvoorbeeld. En die komen uit het buitenland!
 
Even los van dat hij niet met de gewone post komt (maar aangetekend) is het inderdaad een raar bedrag. Fotoboek bij Apple kost beduidend minder om te versturen, bijvoorbeeld. En die komen uit het buitenland!

bedragen bij applestore lijken wel vaker willekeurig lijkt het wel,
zo zag ik pas dat de garageband samplepacks in verschillende landen gewoon altijd 99,- kosten.
99 euro, 99 dollar en 99 pond....

Bij webshops buiten applestore vond ik de dezelfde packs zo laag als 39 dollar en 50 pond..:?
 
Gebruik sinds een aantal weken ook snow leopard, met cubase 4.5 AI, de yamaha N12, en een Virus Snow (wat is dat toch met sneeuw en computers de laatste tijd).
Draait op zich allemaal prima. Een klein ongemak is echter wel dat Cubase na de update ineens bijna 10 minuten nodig had om op te starten. soms liep hij ook gewoon vast nog voordat je het cubase opstart scherm te zien kreeg. Na wat vst plugins weggehaald te hebben die ik toch niet gebruik is het best te doen met zo'n drie minuten opstart tijd. Raar is het wel.

De N12 drivers firewire zijn nog 32bit, en geen 64bit, en alleen daardoor moet ik dus 32bit blijven gebruiken totdat Yamaha komt met een 64bit driver. Maar nog niemand heeft me met zekerheid kunnen uitleggen wat ik nu precies mis in 32bit modus t.o.v. 64bit modus.
De virus werkt in ieder geval zoals altijd prima.
 
Maar nog niemand heeft me met zekerheid kunnen uitleggen wat ik nu precies mis in 32bit modus t.o.v. 64bit modus.

Je mist weinig. SL is een hybride systeem waarbij de applicaties die het nodig hebben en kunnen gebruiken gewoon 64-bit draaien maar er aan de onderkant ook nog ondersteuning is voor 32-bits spul (tenzij je opstart met de 64-bit kernel).

Die driver is trouwens niet wat je tegenhoudt. Volgens mij is Cubase 4.5 AI ook niet 64-bit (en ook niet officieel SL-comaptible).
 
bedragen bij applestore lijken wel vaker willekeurig lijkt het wel,
zo zag ik pas dat de garageband samplepacks in verschillende landen gewoon altijd 99,- kosten.
99 euro, 99 dollar en 99 pond....

Bij webshops buiten applestore vond ik de dezelfde packs zo laag als 39 dollar en 50 pond..:?

Ja dat is mij ook wel eens opgevallen...vreemd beleid is dat..
 
Qua VS/EU kan ik het me nog wel voorstellen, gezien het verschil in BTW. Maar UK/rest-EU is wel raar.
 
Knakenpoetserij. Apple's prijzen zijn gesteld op suckers, maar ze zijn ook niet vies van verkopen aan mesnen die een beetje nadenken, dan wel via een achterdeur. Maar goed, hun spullen werken wel.....
 
EUR/GBP is nagenoeg hetzelfde these days.
USA is altijd goedkoper door de grotere markt.

En idd hun spullen werken wel....
 
USA is altijd goedkoper door de grotere markt.

En dus geen BTW op online sales binnen de VS (tenzij je in Californië woont geloof ik). Scheelt ook met de 19% die Apple hier moet afdragen. Prijsverschil heeft dus deels niks met Apple te maken.

En vergeet niet dat in de winkels in de VS deze bedragen altijd EXCLUSIEF BTW zijn. Afhankelijk van de staat waar je zit komt er dan nog zo'n 6-9% bij. Dus een Amerikaan die naar een fysieke Apple Store gaat betaalt ook geen $99.
 
Back
Top