Wat is beter voor je oren?

Hier heb ik met Natuurkunde wel eens aan gerekend en dan blijkt i.d.d dat harde muziek in een auto ook verschrikkelijk slecht is, zeke rmetd e ramen dicht.
 
is altijd dat gedoe met lui : " nou , die cd klinkt veeel harder dan die van jullie "(is dus minder goed) ook in radioland een bekend fenomeen. klaarblijkelijk verkeerd een groot deel der mensheid nog mentaal in het stenentijdperk en is meer altijd aantrekkelijker, helaas
De ironie... Werd de CD niet geplugd bij de uitvinding vanwege de enorme dynamiek die hiermee te horen zou zijn? Ik kan me de verkopers in de diverse Hifi-zaken nog herinneren met hun eeuwige Private Investigations van Dire Straits ("Luister naar die marimba..."). Nu is het zo kapot gecompressed dat een atoombom even luid is als de vleugelslag van die vlinder in de Amazone die het hier altijd laat regenen.
 
tja. je maakt muziek voor de massa ( mp3kwaliteit a 128kbits en overgecomprimeerd), of voor jezelf en een klein groepje horende. lijkt wel alsof er weinig tussenzit
 
tja. je maakt muziek voor de massa ( mp3kwaliteit a 128kbits en overgecomprimeerd), of voor jezelf en een klein groepje horende. lijkt wel alsof er weinig tussenzit

Er zit heel veel tussen in en heel veel goeds, alleen ligt het eraan waar je naar luistert.
Dat zelfde geldt voor de post daarvoor...er komen zoveel goede dynamische producties uit die niet overgecompressed of plat klinken.
 
Iedereen kent het wel, je speelt je melodietje af en je loopt tegelijk door je patches heen, dan is het volume van een bepaald geluid soms ineens keihard. Of je draait perongeluk de resonatie te ver open. Nou dat steekt behoorlijk. Dat heeft meer impact op je oor dan een monitor speaker die op een meter afstand staat.

Mja of je prikt een kabeltje in je Poly 800 Moogslayer Modded synth terwijl de schuiven openstaan en je koptelefoon nog op max volume stond. Als je dan met je dikke pens een paar toetsen raakt is het daarna ook mis :stupid:stupid:stupid
 
Back
Top