De grote Cockos Reaper draad

Oké, bedankt voor de tips, kwestie van 'rtfm' toch wel een beetje inderdaad :P Sorry, zal me wel even verdiepen!
 
ik snap alleen niet waarom reaper bij elke recording actie vraagt of je het wil bewaren :?
lijkt me nogal logisch niet, anders speel je het niet in...

Dit kun je uitzetten. Options->Preferences-> (Audio)Recording: Prompt to save/delete new files on Stop/Punch Out Play of nix ;)

Dit allemaal een beetje verstopt tussen lappen text.

Ik laat hem gewoon takes aanmaken bij de start van iedere nieuwe loop, dan kies ik de beste en daarna druk ik zelf wel ff op save als *ik* er zin in heb. Dan blijft de flow ook on-onderbroken.
 
Inderdaad ;)

Waar ik wel gelukkig mee ben, nu ik er meer mee werk is de manier waarop die automation-lanes zijn geïmplementeerd. Vooral het opengooien van alle te automaten instellingen bij bijvoorbeeld een VST(i)-track is echt een eitje.

Op JouwBuis staan ook een drietal filmpjes van een gast met een zeeeeeer slaapverwekkende stem die de diverse automation-modes uitlegt (read/write/trim-read/touch/latch)

(vorig weekend ook m'n eerste side-chain track gemaakt... Moet binnenkort nodig weer eens wat definitief afmixen)
 
Ik ben net een beetje begonnen kennis te maken met reaper, maar ik ben wel om. Loont de moeite om in te verdiepen, en moet t nog allemaal gaan tweaken op mn werkstijl, maar t is idd een gevoel van "reap what you sow".. Gedegen concurrentie voor Logic en Cubase lijkt me..
 
Virus Ti werkt niet goed in Reaper. VirusControl zegt telkens dat er geen apparaat gevonden is. Ik las op het Cockos forum dat ze al maanden bezig zijn om hem goed aan de praat te krijgen.

Als je ziet hoeveel instellingen je kunt aanpassen in Reaper en daarbij ook in de Virus, heb ik besloten Reaper vaarwel te zeggen. Ik heb geen zin om avond aan avond dat te proberen dat apparaat aan de praat te krijgen, terwijl anderen dat ook niet gelukt is.

Helaas Reaperkaas. Ik moet Cubase kopen =(
 
kun je netjes mee opnemen, heb ik eerst ook gedaan, (nog steeds als ik er bij cubase of sonar niet uitkom met VST) je kan tenminste alle plug-ins erin duwen wat je wil:)
sonar vind nog wel eens iets niet..

duimpje omhoog voor de makers:)
 
ik heb d'r deze week ff aangeproeft en smaakt goed. draait vrij soepel nog op een lichte laptop. maar hoe is het geluids kwaliteit eigenlijk in vergelijking met Cubase en andere DAWs? ik hoor persoonlijk namelijk geen verschil, maar heb dan ook geen dure monitors maar gewoon een kabeltje naar mijn 10 jaar oude versterker :D
maar was wel benieuwd...
 
blijft maar crashen op mijn mac (intel imac van 2 jaar oud) ik geef het op

Crashen in het algemeen of met bepaalde plugin's/VSTi's? Wel raar omdat bij alle nieuwe updates ook veel mac-patches staan, het heeft absoluut de aandacht van het ontwikkelingsteam...
 
Ik had de demo gedwonload om eens te kijken maar het liep niet soepel..veel freezes en crashes...laat maar zitten dan..
 
2 maandjes later, werk er met steeds meer plezier mee. Als je het eenmaal beetje in je vingers hebt gaat t behoorlijk rap allemaal. Stabiliteit eigenlijk ook niets over te klagen. :halleluja:okdan:
 
2 maandjes later, werk er met steeds meer plezier mee. Als je het eenmaal beetje in je vingers hebt gaat t behoorlijk rap allemaal. Stabiliteit eigenlijk ook niets over te klagen. :halleluja:okdan:

Ik heb er verder ook geen aandacht aan besteed...mischien moest ik mijn computer updaten of zo.
 
blijft maar crashen op mijn mac (intel imac van 2 jaar oud) ik geef het op

Had ik eerst ook last van op m'n iMac, maar nu draait reaper als een zonnetje.
Ze komen ook steeds met een update.
Waarom is het voor mac nog steeds beta-versie trouwens?
 
Gebruik sinds gister Reaper, na pak en beet 3 jaar FL Studio gebruikt te hebben en krijg in een avondje precies hetzelfde voor elkaar met wat behelpen natuurlijk, maar dit is super. Ik ga nog een tijdje door met de trial versie en denk dat er een license aan zit te komen.
 
Momenteel gebruik ik versie 3.4 en dat is in principe een trial van 30 dagen. Voor zover ik begrijp, kun je deze langer blijven gebruiken?

Edit:

Om iets proberen toe te voegen:

  • Wat me bevalt is dat een nummer i.v.m. FL stukken minder mechanisch / statisch wordt op de manier hoe ik muziek maak.

  • En dat je iedere track zeer snel een kleur kan laten toewijzen. Ook het kopiëren gaat snel en kun je doen door meerdere tegelijk te selecteren. Iets slepen naar lege plek op de playlist levert een nieuwe track op en direct verbonden aan de mixer.

  • Verder ben ik wezen slepen met een stukje track en toen gebeurde er dingen die me bevallen. Volgens mij een soort auto fading van volume's. Zag later dat dit 1 van de 12 (soort) basisfuncties is.

  • Daarnaast zie je altijd en duidelijk enkel de fx per track, want dit bevind zich in een apart venster.

  • Wanneer je iets aanklikt, dan blijft dit venster in beeld staan. Irritant is wanneer dit achter een ander venster zou verdwijnen.

  • Het enige wat ik nog niet ben tegen gekomen, is een sample editor, die van toepassing is op bestaande samples in je track. Voor het instellen van de volume envelope en wie weet wat nog meer.

  • Ook ben ik op zoek naar het aanmaken van een sample bibliotheek, aangezien ik de samples nu sleep van Windows naar een track.
    Dan wordt direct daar een Reaper bestandje van gemaakt, die tussen de samples komen in de Windows map waar deze samples gelokaliseerd zijn.
Trouwens, is Reaper nu nog steeds open source? Tot voor kort las ik dat er nagenoeg iedere dag wel een update uitkwam?

Heb even wat bijgewerkt om het overzicht beter te maken en voor correctie. Nu de handleiding eens goed doorkijken en zien wat er voor moois voorbij komt.
 
Laatst gewijzigd:
Beetje nutteloos om te zeggen misschien, maar ben echt gigantisch blij dat ik Reaper ben gaan gebruiken.
Er is echt veel waar ik zeer positief over te spreken ben.
Heel afgezaagd gezegd, over de workflow, overzicht, mogelijkheden en 'tools'.
Heb wat vragen en kleine 'problemen' gehad, waar ik zeer snel en goede antwoorden ontving op het forum. Daar wou ik jullie niet mee lastig vallen.
In ieder geval ga ik zo snel mogelijk een discount license aanschaffen.
Momenteel gebruik ik overigens de Api 1608 theme.
Man, wat ziet dat er mooi uit, als vind ik de default themes ook erg fijn ogend.
 
heb de demo gedownload

ziet er puik uit: heb wel wat vragen voo degene die het wat beter kennen


1. ik kan de eigen plugins van reaper niet vinden, wel heb kan ik meteen bij mn wave plugins

2. is er de mogelijkheid om een vaste volume streepje per track te krijgen waarmee je kan in en autfaden ipv met zon lijn in automatie kan trekken?

3. hoe verander ik mijn screen?

zit serieus te overwegen het te kopen
 
Back
Top