De grote Cockos Reaper draad

Misschien heb ik Reaper nooit goed bekeken, maar ik knapte af toen ik ipv van normale VST plugin GUI interfaces ik alleen maar grijze windows met sliders en knobs zag. (zoals Audiacity dat ook heeft met z'n "VAST ondersteuning) verder vond ik het niet echt logisch als je Cubase gewend bent.
 
wat ik graag wil weten is of je dus een fade in en ou lijntje kan krijgen vast op je objecten.

en of je die zeg maar qountize uit kan zetten waardoor je een sampel heel kort kan maken. (korter dan een sec)

zie bijlage pscrn uit sampletude wat ik bedoel


is het mogelijk in reaper en zoja hoe?
 

Attachments

  • obj.JPG
    obj.JPG
    39,7 KB · Bekeken: 127
heb de demo gedownload

ziet er puik uit: heb wel wat vragen voo degene die het wat beter kennen


1. ik kan de eigen plugins van reaper niet vinden, wel heb kan ik meteen bij mn wave plugins

2. is er de mogelijkheid om een vaste volume streepje per track te krijgen waarmee je kan in en autfaden ipv met zon lijn in automatie kan trekken?

3. hoe verander ik mijn screen?

zit serieus te overwegen het te kopen

Plugin's ook niet in je fx scherm? (fx knop op relevante track indrukken en kijken in een specifieke map?)

Probeer voor fade-in en out ook eens 'intem properties' (rechtermuisknop, 2e van boven of F2 indrukken)

Wat wil je aan je screen veranderen? Je kunt in de derde menu bar bovenaan (view) veel aanpassen, o.a. docker(erg handig, maakt tabs voor bijvoorbeeld je explorer en mixer)
 
Misschien heb ik Reaper nooit goed bekeken, maar ik knapte af toen ik ipv van normale VST plugin GUI interfaces ik alleen maar grijze windows met sliders en knobs zag. (zoals Audiacity dat ook heeft met z'n "VAST ondersteuning) verder vond ik het niet echt logisch als je Cubase gewend bent.

Bij Reaper kun je de standaard GUI van je plugin's of vst's uitzetten waardoor je snel bepaalde parameters zou kunnen automaten. Je kunt ook voor de GUI optie kiezen dat maakt niet uit.
 
wat ik graag wil weten is of je dus een fade in en ou lijntje kan krijgen vast op je objecten.

en of je die zeg maar qountize uit kan zetten waardoor je een sampel heel kort kan maken. (korter dan een sec)

zie bijlage pscrn uit sampletude wat ik bedoel


is het mogelijk in reaper en zoja hoe?

Snap to grid uitzetten alt+s

F2 voor instellingen fades.


P.s. hier is de licentie binnen, 40 dollar is nauwelijks de moeite als je het in verhouding gaat zetten met de andere DAW bakkers.
 
Laatst gewijzigd:
ik ga het alleen voor audio objecten gebruiken. Hoe is de kwaliteit geluid eigenlij.. vinden julie?


ik zie op googleafbeeldingen vaak de fx boven de mixerchannell terwijl ik steeds op fx moet klikken, heeft dit ook met die gui mode te maken?
 
Laatst gewijzigd:
je kunt niet standaard een vaste fade in en o lijntje op opjecten instellen dat het bij importeren er al op zit? dus op het object zelf en niet als volume autom

zo zou je bijv een kick heel kort kunnen maken en met dat lijntje uitfaden waardoor je de punch harder doordat je de staart uitfade. dan kun je hem ctrl c ctrrv doen en dan heb je hem dus overal even ver auitgefade, dat wil ik graag kunnen in reaper
 
Laatst gewijzigd:
Dang, reaper neemt midi op, stuurt het zogezegd wel uit maar men synths reageren er niet op. Het lichte van de cakewalk usb-midiër brand. Midi channels kloppen. Via ableton stuurt ie wel uit. :?

Edit : Hij stuurt clock uit. :? :?

Edit : Found it :) inorde nu
 
Laatst gewijzigd:
je kunt niet standaard een vaste fade in en o lijntje op opjecten instellen dat het bij importeren er al op zit? dus op het object zelf en niet als volume autom

zo zou je bijv een kick heel kort kunnen maken en met dat lijntje uitfaden waardoor je de punch harder doordat je de staart uitfade. dan kun je hem ctrl c ctrrv doen en dan heb je hem dus overal even ver auitgefade, dat wil ik graag kunnen in reaper

Je zou ook met ReaSamplOmatic 5000 kunnen werken en die track dan renderen in een nieuwe audiofile. Maar die Fade-in/out moet je wel per nieuwe sample instellen, of je moet daarvoor standaard waarden in willen stellen. Maar geen sample is hetzelfde en je zult willen kunnen variëren met je fades (of je attack/release times).
 
heb het gevonden

wat een lekker programma lekker snel. fijn met fx toevoegen, vooral dat je kan zoeken naar je vst dmv typen (heel wat anders als in fl:)). vind alleen de dbmeter van de mixer een beetje weird

maar voor de rest perfect programmatje
 
wie owie kan mij vertellen hoe ik de muis aanpas?

heb alles geprobeerd, maar hij blijft maar in de marker mode

ik wil graag midden in het arrangementstaan en objecten copienen en pasten
 
Reaper is ook portable te gebruiken, heb het op mn USBstick samen met een map vol samples.
Handig wanneer het saai is op het werk. ;)

Reaper heeft ook Rewire, ik link het thuis met Renoise.. werkt prima.
 
weet je mischien ook hoe ik de muismodus aan pas, ik zit telkens in die time selection, maar wilgraag een aantal objecten selcteren, om te kunnnen kopieren plakken
 
weet je mischien ook hoe ik de muismodus aan pas, ik zit telkens in die time selection, maar wilgraag een aantal objecten selcteren, om te kunnnen kopieren plakken

huh? Ik volg je even niet. Het selecteren van enkele items kun je via de shifttoets indrukken in combinatie met de muis en dan selecteren. Eventuele splits kun je bereiken via de rechtermuisknop (split item at cursor).

Ctrl C en Ctrl V :eureka: werkt ook in Reaper :halleluja
 
Had ik eerst ook last van op m'n iMac, maar nu draait reaper als een zonnetje.
Ze komen ook steeds met een update.
Waarom is het voor mac nog steeds beta-versie trouwens?

Beta gaat alleen om OSX 64 bit. 32 bit kent de normale status net als de windows versies.
 
ja dat knippen en plakken vind ik in reaper toch maar niks, je knipt en plakt iets en vervolgens verschuiven de objecten die daar voor staan , of er verschuiven objecten
 
ja ook, ik ga toch ook niet keer alles locken en weer unlocken?!!

me het verschuift allemnaal met kopieren plakken

wie weet is het een uinstelling in het tabmenu preferences?
 
Back
Top