Leuk interview met Justin Frankel, de maker van Cockos Reaper DAW

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Omdat ik veel positieve verhalen las over Cockos Reaper kwam ik dit interview tegen met de maker daarvan. Deze Justin Frankel is ook de man achter Winamp, de welbekende mp3 player uit de vorige eeuw…

Het is een aardige relaxte dude en zijn non-commerciele instelling spreekt me erg aan. Hij wil gewoon tools maken voor anderen om te gebruiken, vandaar ook de lage prijs van Reaper (€ 50,-). Dit in tegenstelling tot bv Native Instruments die liever expansion packs uitbrengen om te ca$hen dan aan features en bugfixes werken voor hun gebruikers. Lees de frustratie maar eens op hun forum.

Ik las op Youtube een verhaal van een voormalige studio eigenaar die arbeidsongeschikt was geraakt en daarom erg weinig inkomen had. Doordat hij geen geld had om Reaper te kopen na de demo een tijd gebruikt te hebben werd hij door Cockos enorm gematst met een gratis license en levenslang gratis updates..

Dus doordat ik het verhaal weet achter deze DAW ga ik deze maar eens verkennen en hoogstwaarschijnlijk kopen..

Dit is het interview, erg leuk om te kijken:

 
De doorslag om Reaper te gebruiken was ook voor mij de mentaliteit van Cockos.

Geen spijt van. Wat een heerlijke DAW!

Nadeel voor de meeste gebruikers is de 'steile leercurve'. Gelukkig zijn daar tutorials voor.
Even doorheen bijten of Ableton gebruiken. :)
 
Back
Top