De Grote Jupiter-4 draad.

Zit er zoveel verschil in de jp4 en jp8 voor dit specifieke geluid?

ikdenk dat de jp8 een heel stuk intelligenter ois ;
zekers qa mogelijkheden op de synth
splitt enveel betere arpegiater
de jp4 speelt alle octaven altyd [niet altyd gewenst ]

desalnietemin beiden mooie machienes en erg roland sounding
 
Heren,
Iemand ervaring met het schoonmaken van de contacten van de Jupiter 4? Als ik op het klavier toetsen aansla dan bij het omhoogkomen slaat te toon af of nogmaals aan.
Iemand een idee? Wat moet ik loshalen, welke schoonmaakmiddelen gebruik ik? Contactspray? Amonia? Alcohol? met een stoffen doek? een kwastje? Habe keine idee..

Thanks for reply!

Jeroen
 
Heren,
Iemand ervaring met het schoonmaken van de contacten van de Jupiter 4? Als ik op het klavier toetsen aansla dan bij het omhoogkomen slaat te toon af of nogmaals aan.
Iemand een idee? Wat moet ik loshalen, welke schoonmaakmiddelen gebruik ik? Contactspray? Amonia? Alcohol? met een stoffen doek? een kwastje? Habe keine idee..

Thanks for reply!

Jeroen

Dat probleem heb ik ook.
Ik denk niet dat het aan de toetscontacten ligt.

Probeer eens uit te vogelen of het bij enkel 1 stem is.
Dat is namelijk bij mij het geval.
Als ik de j4 in polymode zet en sla 1 voor 1 een toets aan terwijl ik ze ook nog ingedrukt houd, dan blijkt dat het steeds de vierde toets (vierde stem dus) is die dubbele aanslag heeft (bij loslaten nog een keer klinken dus)

Misschien is dat bij jouw de eerste, tweede of derde stem...dat weet ik niet.
Het probleem verdwijnt bij mij als de j4 lang aangestaan heeft (10 - 15 minuten)

Overigens kan je het bij mij het beste horen als je een korte attack en decay neem en de sustain op 0 zet. Een percussief geluid dus zoals bijvoorbeeld een banjo.


Ik ben erg benieuwd!
 
Heey Mathew,

Just got back from work, an first thing i did was checkin'it out. Nou:
Ik heb het bij specifieke toetsen, niet bij de n-th keypress. Dus hoop dat het een gevalletje schoonmaken wordt. Kan een filmpje maken voor je om je te showen hoe dat zit bij mijn jp4 if needed.
Heb jij kennis van het schoonmaken van de contacten?

Groet, Jeroen
 
Als jij het hebt bij enkele specifieke toetsen dan zal het wel anders zijn dan bij mij.
Tip m.b.t. schoonmaken: reinigingsalcohol (96%) of iets dergelijks.
en als het erg gecorrodeerd is dan zou ik iets wat een beetje schuurt gebruiken.
Maar niet TE heftig beginnen.
Begin met WC papier
en daarna een glasvezel borstel:

https://www.almafindings.nl/coreWeb...site/default/files/products/large/GLASB-3.jpg

En wacht vooral even wat meer reacties af in deze thread.
Ik ben geen kenner op dit gebied.
Dus misschien zijn er veel betere ideeen dan ik hier opper.
 
Okay, dank voor je reply. Welk serienummer heeft de jouwe? origineel 220v?
Op 't plaatje achterop:
AC 220v 50/60 hz 31 w
model JP4
serial no 074561

jammer dat de jouwe niet lekker werkt. Synth doctor al eens gechecked? Misschien heeft hij een cure voor je probleem?

http://www.synthdoctor.nl/Ervaring.aspx

Beterschap,
Jeroen
 
Ik gooi deze thread weer ff in de lucht.

Gisteren heb ik namelijk een midi kit gekocht voor mijn Jupiter 4.
Ik ben erg benieuwd hoe het inbouwen gaat.
En uiteraard hoe het eindresultaat zal zijn :D
 
Ik gooi deze thread weer ff in de lucht.

Gisteren heb ik namelijk een midi kit gekocht voor mijn Jupiter 4.
Ik ben erg benieuwd hoe het inbouwen gaat.
En uiteraard hoe het eindresultaat zal zijn :D


He kerel,
Hoe is het met je Midi-kit voor de JP4 gegaan? Te vreden? Hoe was het inbouwen? En wat kan de Midi-kit niet?

Ben nieuwsgierig,

Jeroen
 
Alles ging heel soepeltjes.
Inbouwen is wel ff wat werk maar niet al te veel (twee uur ofzo).
En tja...wat kan ie niet?
Dat is een goeie vraag.
Hij kan natuurlijk note-on/off.
Hij doet aan velocity.
Alle paramaters zijn via midi beschikbaar dus je kan de j4 volledig via midi programmeren.
En hij kan de arpeggio syncen aan midi.

Wat wil een mens nog meer :D
 
Alles ging heel soepeltjes.
Inbouwen is wel ff wat werk maar niet al te veel (twee uur ofzo).
En tja...wat kan ie niet?
Dat is een goeie vraag.
Hij kan natuurlijk note-on/off.
Hij doet aan velocity.
Alle paramaters zijn via midi beschikbaar dus je kan de j4 volledig via midi programmeren.
En hij kan de arpeggio syncen aan midi.

Wat wil een mens nog meer :D

Okay, goed te horen. Heb je nog een oplossing gevonden voor het dubbel aanslaan van tonen? Heb je dat kunnen / laten repareren? Of heeft ie er met midi nu geen last meer van?

groet, Jeroen
 
Okay, goed te horen. Heb je nog een oplossing gevonden voor het dubbel aanslaan van tonen? Heb je dat kunnen / laten repareren? Of heeft ie er met midi nu geen last meer van?

groet, Jeroen

Ik heb dat even getest en het lijkt erop dat dat is opgelost.
Maar ik heb dat nog niet goed genoeg getest om zeker te kunnen zijn.
 
Even een heeeel oude draad omhoog schoppen... Is er iemand die zijn J4 een tijdje kan missen om door mij deze te laten vereeuwigen op youtube :D ? Lijkt me erg inspirerende synth :halleluja

MIDI en dat soort ongein hoeft niet, mag wel

:)
 
Hij is mij te kostbaar, sorry!
 
Leuk weetje over de Jupiter-4: in eerste instantie zou die PO-44 Space-bird gaan heten ipv Jupiter-4 :)

Quote:

"...Roland Corp US, 2401 Saybrook, LA, CA 90040, has released several new synthesizers recently. The SH-7 is a duo-phonic keyboard instrument with dual sample and hold, so that both notes will hold pitch after the keys have been replaced. The $1,895 unit features a 24dB fVCF with external signal envelope follower, and a "bender" that can control VCO, VCF, and VCA. The RS-505 "is a paraphonic ensemble, a strings and synthesizer combination," with a tag of $1,895. The PO-44 Space Bird is a "four-voice polyphonic synthesizer with a computer memory," listing for $2,695. No further information has been furnished on these instruments yet. Roland has also announced plans to introduce additional guitar synthesizer models later on this year..."

Bron:http://retrosynthads.blogspot.nl/2013_04_01_archive.html
 
Back
Top