De Grote Jupiter-4 draad.

op zich wel een idee, om de oscs onderling te ontstemmen. op de voice boards kun je dit makkelijk doen, ik heb de filter cutoff frequentie ook niet helemaal gelijk staan, dit geeft bij hoge resonantie een hele gave klank, in plaats van die standaard piep.
 
op zich wel een idee, om de oscs onderling te ontstemmen. op de voice boards kun je dit makkelijk doen, ik heb de filter cutoff frequentie ook niet helemaal gelijk staan, dit geeft bij hoge resonantie een hele gave klank, in plaats van die standaard piep.

dusje kan per board voice je reso / freq . enso instelen
bets logish is een complete analoge synthj met potties ...

hey jur asjedit leest zagdatje ,...hierzit komteraanie
:D:dubbel::dubbel::dubbel::dubbel:
 
op zich wel een idee, om de oscs onderling te ontstemmen. op de voice boards kun je dit makkelijk doen, ik heb de filter cutoff frequentie ook niet helemaal gelijk staan, dit geeft bij hoge resonantie een hele gave klank, in plaats van die standaard piep.

Aan de achterkant zitten toch die 4 afstel potjes voor de tuning, aan de rechterkant van het klavier zit een zwarte strip. snappie ;)
 
Het bekende concept "zwarte strip rechts van het klavier", ook bekend als de "spot to mod". :)

Net iets zoals bij orgels een stuk hout waar niks in zit. :)
 
Nou volgens mijn gehoor niet. maar misschien kunne we het ergens vinden op internet
Bijv. wiki zeg onder het kopje Jupiter-4:
The arpeggiator can be prominently heard in Duran Duran's 1982 hit single "Rio."
en verder op wiki onder Rio DuranDuran Single:
The musical hook for "Rio", well-known among Duran Duran fans and synthesiser enthusiasts, was produced by an arpeggiator -- a software tool which can play the individual notes in a chord in a chosen pattern. It was once rumored that the synthesiser used to achieve this was a Roland Jupiter-8. However, it has been said by Nick Rhodes to actually be a Roland Jupiter-4 using the random mode on the arpeggiator with a C minor chord
sry Kalusi :o:

En jij gelooft wiki? ;{
Dan lijkt me dit toch meer bewijs:
1.
2. @1:02

Sorry RSB... :dubbel: :luv:
 
Mijn gehoor blijft er ook bij dat de album versie iig een Jupiter-4 gebruikt, en idd in het 2de filmpje zie je goed dat hij live op de Jupiter-4 dat C minor akkoord aanslaat op een Jupiter-4. Ach het maakt niet zoveel uit als je het mij vraagt, maar als je denkt dat het een Jupiter-8 is dan post je het een de verkeerde draad 8o):biertje:
 
Dear Klaus,

During our concerts we used a Roland Jupiter-4, on our studio album we used a Roland Jupitor-8 for the arpeggio. So both you and your acquaintance are right.

Kind regards,
Nick
 
oftopic:
in het 1e filmpje zie je tussen 1,20-1,22 de drummer op van die mooie 6-kantige drumpads rausen....
zijn die van een drumsynth en zo'ja welke?
 
Zit er zoveel verschil in de jp4 en jp8 voor dit specifieke geluid?

ja wat mij betreft wel....JP4 heeft dat wat "oudere Roland" stevig te noemen oscilator geluid en een erg "spikey" filter zoals bijv de SH1000.

Vind de JP8 ook erg stevig klinken maar wat smoother of zo...
 
Simmons

Simmons

Thanks ...
ik dacht het zelf ook al...
zo aan de snare te horen als alleen je de drums over de mixer hoor :)
Wsl dat simmons de enige waren met zeskantige drumpads?!?!?

Enig idee welke uit de sds-serie?

Behalve de sds800 (=verkocht) en sds8 (= imo rauwer dan de sds800 en die heb ik nog :D) heb ik (nog) nooit met een andere simmons gespeeld :(

@Kalusi:
Tof dat je antwoord van Nick op je mailtje heb gekregen :okdan:
 
-Hier nog een stukje waarin je goed kan horen hoe snel de (audible) LFO gaat: KLIK :luv:

Ben zo vrij geweest zonet even mee te spelen met je stuk, zij het op een Polysix. Klonk opmerkelijk goed :okdan:, ook al moest het wel een beetje zacht want het is natuurlijk wel een beetje heel erg laat ondertussen.
 
Back
Top