De Grote Jupiter-4 draad.

door de routing is een snelle lfo wel van belang dus in dit geval
die piep is idd erg piepig soms
 
6-trak:
In andere posts van je lees ik dat je het aantal mogelijkheden van een synth een belangrijk criterium vindt voor de kwaliteit.
Ik begrijp niet zo goed waarom je hier schrijft dat het bereik van een LFO relatief onbelangrijk gevonden moet worden:

t'iz leuk dat ie het heeft maar daarom zou je hem nutuulk niet kooler te hoeven vinden dan andere synths...[/url]
 
6-trak:
In andere posts van je lees ik dat je het aantal mogelijkheden van een synth een belangrijk criterium vindt voor de kwaliteit.
Ik begrijp niet zo goed waarom je hier schrijft dat het bereik van een LFO relatief onbelangrijk gevonden moet worden:

een LFO is wel van belang maar om nu een hele trage rate als iets mirakeleus te zien, nou nee niet echt...
 
Dat zijn jouw woorden 6 track, niet dat het iets toevoegd aan de discussie maar ik zie wel vaker dat je een klein beetje loopt de ''bitchen'' tegen RSB in andere threads en nu in deze weer.

Als je het allemaal niet zo boeiend vind dan reageer je toch gewoon niet ?
 
Dat zijn jouw woorden 6 track, niet dat het iets toevoegd aan de discussie maar ik zie wel vaker dat je een klein beetje loopt de ''bitchen'' tegen RSB in andere threads en nu in deze weer.

Als je het allemaal niet zo boeiend vind dan reageer je toch gewoon niet ?


Amen :halleluja
 
ik wil niet bitchen, ik zou niet weten hoe dat moest trouwens, maar in een grote 'whatever' draad mag toch ook een ander geluid te horen zijn? ik hou niet zo van altiijd meejuichen met de meute, dat levert nou niet echt iets op. (jaja, bij afwijkende of botsende meningen is dat ook nog maar de vraag, of het iets zinnigs oplevert.)

ik vond de JP4 zoals alle oude roland spullen uit die periode erg mooi en degelijk gebouwd en het space age uiterlijk mag er zijn.
de oscillator is erg krachtig en deed me met het filter open wel aan een minimoog of zo denken, maar dan meer zo van 'wauw, wat een powerrr in die vco.'
al met al vond ik de synth niet echt geweldig, wat natuurlijk ook een kwestie van smaak is. ik kan zo 10 synths opnoemen die ik leuker vind en beter vind klinken. ik bedenk me wel dat de meeste daarvan doorgaans (een stuk) duurder zijn.

de JP4 die ik had was perfect en een plaatje, voor 600-650 gekocht en weggedaan, dacht ik. maar is alweer een jaartje, of misschien 2, terug.
 
Dikke bak man... jammer dak nie 'n potje geld ergens heb.
 
Als je het allemaal niet zo boeiend vind dan reageer je toch gewoon niet ?
was ik al lang van plan maar er werd mij iets gevraagt... daarom zei ik daarvoor ook dat men lekker verder mocht gaan met geilen (want daar gaat het alleen maar weer om in dit soort threads nutuulk)

"dikke bak hey... zo wat vet he...? nou nou nou dik hoor... hij is ook zo mooi he? ...ja man echt helemaal te gek joh... ik heb er ook een dekbed van en ik droom er over elke nacht... ja das echt cool zeg!"

doei
 
was ik al lang van plan maar er werd mij iets gevraagt... daarom zei ik daarvoor ook dat men lekker verder mocht gaan met geilen (want daar gaat het alleen maar weer om in dit soort threads nutuulk)

"dikke bak hey... zo wat vet he...? nou nou nou dik hoor... hij is ook zo mooi he? ...ja man echt helemaal te gek joh... ik heb er ook een dekbed van en ik droom er over elke nacht... ja das echt cool zeg!"

doei

Ik had al een slotje voor jou gevraagd 14 posts terug, maar die werkt volgens mij niet :?
 
Met een 4x cv/gate modificatie erop lijkt mij ook wel erg stoer.
Ook heb ik een keer een mod gezien toen waren de tune-pots van de achterkant verlengt naar het voorpaneel.
Word die misschien wel nog dikker omdat je dan kan gaan detunen :D
Midi-kitjes zijn er ook voor te krijgen zie ik : KLIK
 
Die van mij heeft de KBD-midikit versie. Als ik eenmaal klaar ben met verhuizen ga ik toch eens een poging wagen uit te vogelen hoe dit precies werkt; ik begreep dat je je instellingen via sysex moet doen.

Zoals eerder gezegd, een erg brute bak ja :okdan:
 
Nou volgens mijn gehoor niet. maar misschien kunne we het ergens vinden op internet

Bijv. wiki zeg onder het kopje Jupiter-4:

The arpeggiator can be prominently heard in Duran Duran's 1982 hit single "Rio."

en verder op wiki onder Rio DuranDuran Single:

The musical hook for "Rio", well-known among Duran Duran fans and synthesiser enthusiasts, was produced by an arpeggiator -- a software tool which can play the individual notes in a chord in a chosen pattern. It was once rumored that the synthesiser used to achieve this was a Roland Jupiter-8. However, it has been said by Nick Rhodes to actually be a Roland Jupiter-4 using the random mode on the arpeggiator with a C minor chord

Ik ga toch maar voor wat Nicky Rhodes zegt :P

sry Kalusi :o:
 
pfoe mooie prijzen allemaal ..qa inkoop
waarom nu 1400eu ?

850 vindt ik egt redelijk 1000 4 een helemooie
:okdan:
t blijft een poly die egt een beetje vast staat in ...zn kunnen :engel:
wel brute sounds ala system 100 transistorretjes electronica lijkt me ....:{
maar soon kit kost dat !

http://www.chd-el.cz/index.php?id=403
mnn tsjechs is net soo goed as frans 8~

en effe een vraagie een jp4 heeft standaard geen aansluiting as cv gate toch aleemn trig in
 
Mijn Jupiter 4 kostte mij 950euro, toen kwam er 100euro verzendkosten bovenop en daarna heb ik hem voor 200 euro laten restaureren/calibreren/stemmen. Dat is al 1250 euro ;)
Er zijn mensen die betalen makkelijk 1500euro voor een Jupiter6 die als een natte krant klinkt naast de Jupiter4. (mening)
Ik zeg, als je er nu 1tje vind onder de 1000euro zou ik hem meteen kopen als ik jou was.

En idd, de Jup4 heeft standaard geen CV-gate. Wel een Trig in voor uren Arpeggio plezier.
Wat mij een vette mod lijkt is het verplaatsen van de osc.tune knoppen naar het frontpaneel.
Zo kan je in Unison mode mooi de osc. detunen voor uber vette leads
 
Back
Top