volgende keuze

rowan2008

Ingeburgerd
Lid sinds
24 november 2008
Berichten
55
heb sinds een aantal weken mijn acces virus ti
ben er erg blij mee
ben er uiteraard niet weg van te slaan
maar wil graag tracks gaan bouwen.
zit alleen enorm te twijfelen
wat de volgende stap is...
een macmini met 2 monitoren met logic als sequencer??
of een drumcomputer...of iets anders....??
wil er trance,progressive,techno mee gaan maken
kan iemand met ervaring mij een goed advies geven
 
Iets om mee te sequencen en te recorden, ja. Anders kom je denk ik niet veel verder dan wat akkoordjes spelen.
Of het nou een Mac moet zijn, mag je zelf kiezen (met Garageband, of schaf je dan meteen Logic aan?).
Een PC met iets als Reaper is ook een voordelige oplossing.
Wat je ook kiest: vooralsnog werkt het met 1 scherm ook wel.
Een drumcomputer kan (vooralsnog of definitief) wel met een softsynthje, zou ik denken. Effecten idem dito.
Ik zou dan nog eerder kiezen voor een setje monitors (als in speakers).
 
volgende keuze

heb sinds kort mijn acces virus ti gekocht
ben er erg blij mee.
maar wil graag tracks gaan bouwen
ben momenteel in het bezit van een wat oudere pc{met een antal plugins
en fl xxl en cubase]
maar de gedacht gaat uit naar een macmini met 2 monitors
met logic als sequencer..??
maar twijfel of ik niet een drumcomputer moet gaan aanschaffen??
ipv een andere pc
wil graag trance,progressive,techno gaan maken
is er iemand met ervaring die mij een goed advies kan geven
alvast bedankt
 
heb een wat oudere pc
waar ik cubase., fl xxl en wat plugins op heb staan
waar ik al een tijdje mee aan het kloten ben
en heb 2 monitoren alesis monitor1 active
 
wil graag een goede investering doen
waar ik goede resultaten mee kan behalen
 
in principe zou je met die setup al tracks moeten kunnen maken. Misschien kun je beter eerst investeren in kennis ipv meer apparatuur.
 
heb je helemaal gelijk in
klopt helemaal..
toch vind ik de fl prettiger werken als cubase
maar daar loopt mijn virus niet synchroom in
dus vandaar dat ik aan het twijfelen ben geslagen
of ik niet helemaal over moet gaan op hardware of een andere sequencer/pc..
snappie!!
 
Ik begrijp niet waarom je een Mac wil kopen als je dure progs als je Cubase en Fruity Loops XXL hebt.

Ik neem aan dat je je voor die twee nogal kostbare programma's goed informatie hebt gezocht over de mogelijkheden, dan kan je dat ook doen bij de aanschaf van Logic, een drumcomputer, enz.

Succes ermee
 
Tja, in dat geval hangt het er maar net vanaf wat je zelf wilt en prettig vindt werken. De een zweert bij Ableton Live, de ander bij Logic en weer iemand anders wil per se Cubase of een hardware sequencer.
 
Warez alert.

Wat kan logic meer dan cubase en Flxx tesamen dan?

Waarom koop je niet een 2de hands drumcomputertje. Bevalt t niet kun je die voor bijna dezelfde prijs wel weer kwijt.
Kun je altijd nog bepalen of t wat is of niet, zonder je d'r een bult aan te vallen.
 
maar wil graag tracks gaan bouwen
ben momenteel in het bezit van een wat oudere pc{met een antal plugins
en fl xxl en cubase]

je hebt alles al om tracks te gaan bouwen :)
 
Hetzelfde als V-nex zegt....Je hebt 2 enorm uitgebreide programma's die je niet beheerst en denkt eraan om een derde aan te schaffen.
Leer eerst werken met wat je hebt en koop iets nieuws vanaf het moment dat je iets echt mist of nodig hebt. Het wijst zich allemaal zelf uit.

(En trouwens: een zin begint met een hoofdletter, eindigt met een leesteken, en heeft meestal een onderwerp. Als je wil dat we je serieus nemen, toon dat je toch een beetje moeite doet om te communiceren.)
 
Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
samengevoegd, 1 topic is genoeg
 
Mja, ik werk momenteel enkel met FL8 samen met wat vst's en samples enz, maar uiteindelijk kun je zelf uit FL de vetste dingen halen hoor
Zolang je niet het programma niet vanbuiten kent zoals je het volledig zou beheersen, is het niet meteen nodig om over te schakelen naar wat anders.

Ik persoonlijk ken FL wel vrij goed nu, daarom dat ik stilaan begin over te stappen naar cubase omdat daar de mogelijkheden toch iets uitgebreider zijn :)
 
Wat kun je in Cubase dan dat je niet in FL kan? Als iemand me dat nou eens uit kan leggen, zonder argumenten aan te halen die alleen maar duiden op het napraten van mensen die FL minderwaardig vinden. Feiten dus...
 
Kijk gewoon wat meer in het rond. Ga bij mensen en/of winkels langs.
Lees internet leeg en probeer het voor jezelf helder te krijgen.
 
Ik persoonlijk ken FL wel vrij goed nu, daarom dat ik stilaan begin over te stappen naar cubase omdat daar de mogelijkheden toch iets uitgebreider zijn :)

Wil je iets vervelends horen?

Je hebt een grote kans dat je je de eerste 3 maanden kapot ergert op Cubase omdat al je sneltoetsen niet meer werken en dat het resultaat minder klinkt dan producties die je een half jaar geleden in FL hebt gemaakt.

Kennis van je applicatie is waardevol; tenzij je tegen dingen aanloopt die niet kunnen in FL of een stuk minder moeite zijn in Cubase - bedenk goed of je wel wil.

Langzaam aan doen en ze naast elkaar gebruiken en jezelf dwingen om Cubase meer op te starten is goed; zo kun je in een terminaal geval van ergernis altijd nog even terug voor een sanity check :).
 
Back
Top