Nieuwe trance-track gemaakt

R-WinV

Ingeburgerd
Lid sinds
30 mei 2009
Berichten
40
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag eens een trance-track met jullie willen delen.

http://www.r-win.org/tracks/trancelation.mp3

Om in de toekomst een stap vooruit te kunnen maken hoor ik graag wat jullie van dit nummer vinden en wellicht dat jullie mij tips kunnen geven hoe in het vervolg beter te worden. ik gebruik Cubase SX en onder andere de vst's Nexus, Omnisphere, Camelspace, Albino, Predator en diverse andere.

Groet!

Erwin
 
Laatst gewijzigd:
Heb de track even beluisterd. Heb er niet zo veel verstand van moet ik zeggen.
Vind hem qua arrangement vrij goed klinken. Vind alleen dat ik niet zo meegenomen word door de gehele beat.
Volgens mij pompt en grooved het net niet genoeg.

Verder, well done!:dj:
 
Volgens mij pompt en grooved het net niet genoeg.

Volgens mij ook. Experimenteer eens wat met sidechain compressie enzo, is hier op het forum enorm veel info over te vinden.

En hij schreeuwt echt om zo'n kromme tenen vocal van een chick die geen engels kan. :eureka:
 
ik gebruik Cubase SX en onder andere de vst's Nexus, Omnisphere, Camelspace, Albino, Predator en diverse andere.

Zo, dan heb je er flink wat geld tegenaan gesmeten voor je hobby! ;) ;)

Ik vind hem goed klinken, ligt fijn in het gehoord, wel klinken sommige elementen van de mix redelijk compact. Probeer eens wat met je stereobeeld te spelen (zet geluiden L of juist R, gebruik stereo delay's, etc.). De Nexus presets doen dat wel, maar de rest komt nog een beetje uit een kokertje.

Minpuntje vind ik dat de track op me overkomt als een kabbeltrancetrack zoals je die rond 2000 heel veel hoorde. Geen vernieuwing, niet echt een eigen karakter. Hier zou je wat mij betreft nog wat kunnen winnen.
 
Ik mis eigenlijk een dikke laag stringakkoorden met reverb over de volle breedte om het dat trance-sausje te geven, en om het mid lekker dicht te smeren. En als je dan toch iets moet sidechainen, zou je dat met die strings moeten doen (geen idee wat ik anders zou sidechainen, echt het hypewoord van het jaar hier op synthforum).

Ik vind het shakertje een beetje tam en laid-back, een wat agressievere hihat en een duidelijke focus op de afterbeat zou de groove wat meer dragen. Misschien is dat wat de bovenstaande posters missen als ze het over groove/pompen hebben? De bassline zit voornamelijk op de tel, daardoor moet het shakertje echt de afterbeat dragen en daar is ie niet niet strak/fel genoeg voor.

Verder zit het best heel leuk inelkaar. Het gitaartje is helemaal Jan Hammer / Miami Vice ;)
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind hem goed klinken, ligt fijn in het gehoord, wel klinken sommige elementen van de mix redelijk compact. Probeer eens wat met je stereobeeld te spelen (zet geluiden L of juist R, gebruik stereo delay's, etc.). De Nexus presets doen dat wel, maar de rest komt nog een beetje uit een kokertje.

Dat heb ik ook gepost in een wat oudere thread van hem en ben ik het dus volledig mee eens.

Ik blijf zeggen dat ik de sound wat dunnetjes vind. Met name de drums zijn wat "iel". Beetje aandikken dat spul! (misschien zitten er wel effecten op die ze juist minder vettig maken! check dat!)

Verder lekker hoor! :okdan:
 
Voor je eerste nummer hier zou ik zeggen dat je een mooie binnenkomer hebt. :)
Klinkt als trance met electro drums of zo. Voor de trance stijl mag de mix wel wat meer open.
 
De drums zijn idd vrij tammetjes. Eigenlijk best wel een beetje slecht.
Ik hoor een slap kickje die meer toktoktok doet dan stompstompstomp-injebuik!

De percussie klinkt een beetje alsof je met houten takjes op plastic kokertjes aan het tikken bent en de snare heeft totaal geen attack en geen hoog en de shaker MOET gewoon een snerpende 909hihat worden!

Maar de akkoorden maken het deels wel goed. De verschillende laagjes liggen wel lekker op elkaar. Het totaaltje (dus vooral in de break) heeft wel een bepaald sfeertje. Er mag inderdaad nog wel een supersaw laagje synthstring akkoorden bij om het mid lekker trancy op te vullen.

Is opbouwende kritiek he, dus lekker aan de slag!!! :)
 
Hartelijk bedankt voor al jullie reacties. Ik ben erg blij met jullie kritieken en ga er mee aan de slag!

Nogmaals bedankt!
 
Back
Top