Korg ES-1 samples

Door ze in een wave editor te resamplen naar 32kHz, toch? Heb een blauwe maandag ook een ES-1 gehad. *D
 
Een tijdje geleden was hier nog een drum sample pack te vinden die compatibel was met de Korg ES-1:

http://www.walgran.com/es1/

Deze is echter niet meer beschikbaar... Heeft iemand ze op zijn computer staan, of weet iemand waar ik ze nog kan terugvinden?

Probeer het nog eens. Ik ben hem nu aan het downloaden.
Link is alive and kickin!
 
Stabby is niet gek hoor:

The ES1 formatted samples are no longer available.
However... you can download a collection of drum machine samples here (82.7 MB)

De link verwijst wel door naar samples, maar niet meer de ES1 variant ;-)
 
i leeeuf my Es 1 (love)

zo snel en handig

alleen klote soldeersel dat binnenin altijd los komt..
 
Beste Stab,

Je kunt elke sample compatible maken.

groeten,
Niels

Dat had ik wel door, maar dan ga ik ervan uit dat ik sample per sample moet converten en daar heb ik geen zin in. Moest iemand die nu toevallig op zijn computer hebben, dat is al een hoop werk bespaard.
 
i leeeuf my Es 1 (love)

zo snel en handig

alleen klote soldeersel dat binnenin altijd los komt..

Zijn ze dan zo slecht gefabriceerd of ben jij gewoon een beetje té enthousiast? 8)
 
Dat had ik wel door, maar dan ga ik ervan uit dat ik sample per sample moet converten en daar heb ik geen zin in. Moest iemand die nu toevallig op zijn computer hebben, dat is al een hoop werk bespaard.

Vandaar de opmerking dat batch converten ook mogelijk is. Moet je uiteraard wel een batch converter hebben.
 
Stabby is niet gek hoor:

Citaat:
The ES1 formatted samples are no longer available.
However... you can download a collection of drum machine samples here (82.7 MB)
De link verwijst wel door naar samples, maar niet meer de ES1 variant ;-)

Die samples werken prima op de ES-1. Je moet ze een ander naampje geven en dan werken ze gewoon. Ik weet het, het is keihard werken natuurlijk, maar dan heb je ook wat. Ik heb ooit wel ergens een pakket van 300MB samples gevonden waar nogal wat 01.wav, 02.wav tussen stonden. Maar die heb ik bij toeval gevonden. Dus ik stel voor dat je even zoekt, Stabby.
 
Dat je elke sample kunt aanpassen voor gebruik in de ES-1 waren we al uit, maar het ging er mij om dat het pakket wat Stabby zocht er ansich niet meer stond. Saffy? ;-)

En nou aan het batch converteren: mocht je audio batch converter niet de namen lekker aanpassen stel ik voor eens naar de probeer versie van total commander te kijken. Is een file utility met hele krachtige batch-rename tool. Maar zo zijn er veel meer te vinden...
 
Zo te zien zijn dit 44.1 kHz samples. Als ik het me goed herinner, kun je ze na het hernoemen wel laden in de ES-1, maar dan spelen ze niet met de juiste toonhoogte af. Vandaar het resamplen naar 32 kHz.
 
Een tijdje geleden was hier nog een drum sample pack te vinden die compatibel was met de Korg ES-1:

http://www.walgran.com/es1/

Deze is echter niet meer beschikbaar... Heeft iemand ze op zijn computer staan, of weet iemand waar ik ze nog kan terugvinden?

Het zou kunnen zijn dat ik het op de server heb staan.
Weet het overigens niet 100% zeker.
Ik zal van de week eens kijken.
 
Zijn ze dan zo slecht gefabriceerd of ben jij gewoon een beetje té enthousiast? 8)

Ik weet het niet, ik gebruik hem gewoon nogal intensief. Mastervolume potmeter doet het niet meer en AC connectie komt altijd terug los 8)
 
Back
Top