Virus TI OS 3.0 Failure!! =(

DarkChaos

just music
Lid sinds
24 april 2005
Berichten
745
Locatie
in de Studio
Ik heb eergister mijn TI geupdate naar OS 3.0.1.15 maar mijn TI valt nu af en toe tijdens het werken ineens uit!! Er komt dan een oorverdovend geluid uit m'n luidsprekers zelfs als de vollume knop uit staat stuurt hij op vol vermogen 1 of andere digitale kraak eruit. Het heeft ook niet veel gescheelt of mijn tweeters waren kapot.

OP het moment dat dit gebeurd vallen alle lampjes uit en lijkt het alsof de virus opnieuw opstart, ik zie alleen geen welkomst scherm.

Ik moet nog contact opnemen met access music hierover, is er hier toevallig nog iemand met die zelfde probleem.

Voor dat ik update naar 3.0 had ik dit probleem niet, de enigste reden dat ik naar 3.0 ben gegaan is omdat het volgens de readme van OS3.0 de virus nu compatible zou zijn FL STUDIO 7 wat dus ook niet het geval is.

Kan ik mijn TI nog downgraden ????
 
Ok daar ben ik blij om, ik heb wel gezien dat er op de access site een beta versie uit waar een aantal issue's in opgelost zijn. Maar ik ben een beetje angstig geworden van die upgrade naar OS 3.0. Ik ga hem vanavond maar proberen te downgraden denk ik.

Thanx anyway voor je antwoord axn

Toch als er mensen zijn dit dit euvel ook ondervinden met 3.0 zou ik het graag weten, dan ben ik er in ieder geval zeker van dit in de OS 3.0 software zit en niet een hardware probleem is.
 
Ik heb hetzelfde probleem.

Beta OS 3.0.2 geplaatst en probleem is weg...

Enneuh, als je een probleem hebt met de usb verbinding, even voedingsstekkertje eruit, arp edit knop ingedrukt houden en stekkertje er weer in. Dan reset je de virus (je patches blijven bewaard, al de rest staat op fabrieks instelllingen).
 
Laatst gewijzigd:
Toch bizar dat er nog steeds dit soort problemen voorkomen pakweg 3,5 jaar na release van de TI. Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Het is leuk al die nieuwe features hoor, maar echt een stabiel product is het nog steeds niet.
 
Das zo gedaan, gewoon via je virus control.

Ik neem aan dat je via Virus Control Center bedoelt?

Wat zeker werkt:
1. Goed de-instaleren via ""geinstalleerde software"" in Windows
2. Forceer de Virus in ""update Mode"" (houdt de ""exit"" knop ingedrukt tijdens opstarten
3. ""Run"" the oudere versie ""installer""

Groet
 
Toch als er mensen zijn dit dit euvel ook ondervinden met 3.0 zou ik het graag weten, dan ben ik er in ieder geval zeker van dit in de OS 3.0 software zit en niet een hardware probleem is.

Ik heb het euvel ook. Bij mij gebeurt het nadat ik sounds heb gewisseld in Virus Control, tijdens het afspelen en daarna op stop/pause druk.

Ik krijg eerst een iiieeeeep sound, daarna 1 of 2 schratch sounds. De lampjes op de Virus stoppen knipperen en gaan daarna uit (Display blijft aan). Als je geluk hebt start de Virus vanzelf weer op.

Ik heb het met alle 3.0.x beta versies en niet met 2.7.5

Helaas is Access niet in staat de crashes te reproduceren en dus op te lossen. Zij zoeken dus mensen die hun meer info kunnen geven zodat ze dit kunnen oplossen.

Zie www.infekted.org

Ik werk met Cubase SX3 en heb een Virus Ti Desktop. Op infekted is er nog iemand met exact hetzelfde probleem met FL7

Groet
 
Mmmh, vreemd, bij mij doet hij het voorlopig goed met beta os 3.0.2...met de release versie had ik ook dat probleem.

Misschien duikt het wel weer op.
Anyway, de bios versie is 1.03, misschien heeft access geen ti met die versie.
De snows hebben bios 2.08 voor zover ik weet, maar da's een iets andere engine dus...
 
Ik heb het probleem ook met 3.0.2 beta en alle voorgaande 3.0.x beta versies (ik heb ze er allemaal op gehad), maar niet met 2.7.5.
Ben ook weer teruggegaan van 3.0.2. naar 2.7.5 om het zeker te weten en het is helaas echt zo (en ik wordt er gek van!!) Zeker omdat Access het niet kan reproduceren en er tot nu toe dus weinig aan kan doen. Ik kan mijn Virus Ti Desktop in minder dan 5 sec. laten crashen en das echt niet normaal.

Hopen op weer een nieuwe beta versie (of teruggaan naar 2.7.5. natuurlijk), maar dan heb mis ik allerlei extra features.

Groet
 
Laatst gewijzigd:
Om het te testen: Maak een simpele setup zoals in de het plaatje en maak een loop

Druk op play en switch sounds in Virus Control. Druk hierna op stop/pause via de spatiebalk of druk op stop in de transportbar

Na een paar switches/stops krijg ik dus een geluid zoals bijgevoegd en de resultaten op de Virus zelf zoals eerder beschreven

Ik hoop niet voor jullie dat je hetzelfde resultaat hebt als ik, maar aan de andere kant hoop ik dat er meer zijn en access het kan oplossen

Het gebeurt trouwens zowel over de analog outs als de USB outs

WinXPsp3, Cubase SX3, Virus Ti Desktop.

Groet
 

Attachments

  • crash test1.JPG
    crash test1.JPG
    83,7 KB · Bekeken: 97
  • crash test 2.mp3
    206,9 KB · Bekeken: 92
Toch bizar dat er nog steeds dit soort problemen voorkomen pakweg 3,5 jaar na release van de TI. Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Het is leuk al die nieuwe features hoor, maar echt een stabiel product is het nog steeds niet.

je kunt het ook zo zien: Er zijn duizenden van die bakken in de omloop. Ik durf zelfs te beweren dat de Virus misschien wel de meest verkochte synthesizer is.

Daarvan zien we een aantal mensen die er problemen mee hebben, de rest horen we niet. Zolang Access dit maar netjes oplost moet dit verder geen probleem zijn, misschien zitten er wel een paar "slechte" units tussen die dit verschijnsel hebben.

Uiteraard wel gewoon klote als je dat hebt.
 
Om het te testen: Maak een simpele setup zoals in de het plaatje en maak een loop

ik heb het even getest, en hier werkt het foutloos met os 3 en cubase 5.
ik kan klikken wat ik wil, maar het blijft stabiel lopen in de loop.

dat 2.7.5 werkt zou kunnen, deze werkt voor zover ik me kan herinneren met een wat oudere audio driver, aangezien je met een oude cubase versie werkt kan ik me voorstellen dat de nieuwe audiodrivers misschien wat problemen hebben met sx3. Dat zou je eens kunnen vragen aan access, dan geeft je de audiodriver versie op die wel werkt.

wat je ook zou kunnen proberen is via midi (dus niet via usb, want ook daar kan een hoop ellende mee aan de hand zijn bij jou) de nieuwe os3 versie aan te sturen over de analoge outs. De nieuwe audiodriver heeft een grotere bandwidth nodig namelijk van je usb bus, dus ook daar kan iets mee zijn.

ik denk niet dat er iets mis is met je ti , wel met de omgeving waarin je draait.

lijkt me onoplosbaar voor access overigens zoals jij het beschrijft.

ik weet niet of je iemand kent met cubase 4 of 5, maar daar zou je jouw ti eens kunnen testen als dat zo is. waarschijnlijk werkt die daar wel.
 
Zeker omdat Access het niet kan reproduceren en er nu dus geen ruk aan doet.

Sorry....maar wat is dit voor een onzin uitspraak.

Denk je nu echt dat Acces er belang bij heeft als er veel mensen klagen over dit probleem en hun het niet kunnen reproduceren dat ze er dan maar geen ruk aan doen ?

Ik denk wel degelijk dat ze er wat aan doen....maar het feit dat ze geen webcam op hun snufferd hebben hangen zodat je 24/7 kunt zien wat ze daar aan het uitvreten zijn is schijnbaar reden genoeg voor jou om deze domme uitspraak te maken.

En btw....ik heb precies hetzelfde probleem met mijn TI Desktop in standalone mode met 3.0.2.0.1 en probeer juist door zoveel mogelijk info te verstrekken hun ergens mee op weg te helpen.
 
Kunnen de mensen met problemen eens aangeven met welke software ze werken (van 1 weten we dat het XP + Cubase SX3 is)?
 
Als je hem als midi apperaat gebruikt dan gaat het wel gewoon goed hoor.
Dat USB gedoe wat niet altijd goed werkt is idd jammer.
 
ik heb het even getest, en hier werkt het foutloos met os 3 en cubase 5.
ik kan klikken wat ik wil, maar het blijft stabiel lopen in de loop.

.


Bedankt voor het testen

De Virus crashed niet op het moment van switchen van de sounds, maar op het moment als je de sequencer stopt na het switchen van sounds
De bug dat tijdens het switchen zelf de Virus crashed is inmiddels opgelost

Groet
 
Sorry....maar wat is dit voor een onzin uitspraak.

Denk je nu echt dat Acces er belang bij heeft als er veel mensen klagen over dit probleem en hun het niet kunnen reproduceren dat ze er dan maar geen ruk aan doen ?

Ik denk wel degelijk dat ze er wat aan doen....maar het feit dat ze geen webcam op hun snufferd hebben hangen zodat je 24/7 kunt zien wat ze daar aan het uitvreten zijn is schijnbaar reden genoeg voor jou om deze domme uitspraak te maken.

En btw....ik heb precies hetzelfde probleem met mijn TI Desktop in standalone mode met 3.0.2.0.1 en probeer juist door zoveel mogelijk info te verstrekken hun ergens mee op weg te helpen.

Helaas wordt ik er een beetje gefrustreerd van inmiddels. Ik weet, het is een beta, dus niet zeiken (anders terug naar 2.7.5)

In stand alone mode heb ik geen enkel probleem (gebruik makend van de USB-midi driver) Daar kan ik wel gewoon switchen van sounds tijdens afspelen en Cubase gewoon stoppen.

Ik weet wel dat ze er wat aan willen doen, maar nu niet kunnen omdat ze te weinig info hebben. Ik heb ze zelf alle info waar mogelijk gegeven. Tot nu toe was er 1 ander geval (werkend met FL7) met exact hetzelfde probleem op http://www.infekted.org/virus/showthread.php?t=30903
Toevallig zijn er vandaag 2 nieuwe gevallen bij gekomen. Hopelijk kunnen zij Access de extra info geven om het op te lossen.

Groet
 
Laatst gewijzigd:
Met release versie 3.0. en nog wat had ik het ook met good old midi, dat usb streamen is zowiezo een grap (althans bij mij).

Nieuwe beta heb ik het alvast nog niet gehad.

Ik vind dit trouwens geen reden om op access te beginnen kakken.
Wees blij dat de ti 1 dezelfde nieuwe features aankan als ti 2.

Daar kunnen vele fabrikanten eens een puntje aan zuigen !
Access support is ook altijd redelijk via mail, dus wederom petje af.
 
Laatst gewijzigd:
Ik draai met cubase 4.5.2 en xp + TI(1). geen problemen.
Lijkt mij een XP en Cubase SX3 probleem.
 
Ik draai met cubase 4.5.2 en xp + TI(1). geen problemen.
Lijkt mij een XP en Cubase SX3 probleem.

Er zijn ook FL7 gebruikers met precies hetzelfde probleem, dus SX3 lijkt in eerste instantie niet het probleem, maar misschien heb je gelijk.

Tevens, als een oude OS (2.7.5) voor de Virus in combinatie met mijn setup (WinXP en SX3) probleemloos werkt, en een nieuwe OS niet meer (zonder dat ik iets gewijzigd heb in XP of SX3) lijkt mij toch het meest logisch dat het wordt veroorzaakt door de nieuwe OS voor de Virus? en dat hier iets aan gewijzigd is zodat het niet goed meer werkt?

Greetz
 
Back
Top