Virus TI OS 3.0 Failure!! =(

Met release versie 3.0. en nog wat had ik het ook met good old midi, dat usb streamen is zowiezo een grap (althans bij mij).



Daar kunnen vele fabrikanten eens een puntje aan zuigen !
Access support is ook altijd redelijk via mail, dus wederom petje af.

Het USB-streamen (total integration) van Access vind je een grap. Vervolgens kunnen veel fabrikanten een puntje zuigen aan Access.

Ik kan je niet helemaal volgen!!!!!!!!
 
USB streamen is idd een grap, maar de oorzaak ligt niet bij access.
Ik heb mijn hele config via mail naar hen doorgestuurd en 2 dagen later kreeg ik en reply met daarin een keurige uitleg waarom het bij niet werkt.

Ik was aanvankelijk alle vertrouwen kwijt, maar ik heb het getest op een andere computer en daar niks problemos, dus..snappie ?



Dus die gasten zoeken echt wel naar een oplossing.
Probeer dat eens bij Yamahahaha.
 
USB streamen is idd een grap, maar de oorzaak ligt niet bij access.
Ik heb mijn hele config via mail naar hen doorgestuurd en 2 dagen later kreeg ik en reply met daarin een keurige uitleg waarom het bij niet werkt.

Ik was aanvankelijk alle vertrouwen kwijt, maar ik heb het getest op een andere computer en daar niks problemos, dus..snappie ?



Dus die gasten zoeken echt wel naar een oplossing.
Probeer dat eens bij Yamahahaha.


Ik snap het ja, maar begrijp mij dan ook niet verkeerd.
Access heeft met de Virus Ti de best klinkende synth ooit (in mijn ogen) gemaakt en daar ben ik ze echt dankbaar voor.
Ze zijn zeer actief op "Non official Virus forums" (en dat hoeven ze echt niet te dioen!!) en proberen problemen op te lossen en i.d.d. dat zie ik geen enkele andere fabrikant doen.
Dus ook voor mij :halleluja voor Access.

Neemt niet weg dat ik (en enkele anderen met mij) met een frustrerend probleem zit en dat graag opgelost wil zien en ook ik probeer ze daarmee te helpen.

Greetz
 
Tuurlijk, heel normaal dat het frustrerend werkt, bij mij was dat niet anders toen ik voor het eerst audio wilde streamen via de usb: krak krak floep fwieps game over !

De meeste grote spelers op de synth markt behandelen hun klanten niet met zoveel respect waardoor je haast verplicht bent (uit nieuwsgierigheid hé) een nieuw apparaat te kopen om dat er een of andere nieuwe functie op zit.

Dat ze audio over usb niet onder controle krijgen op alle systemen vind ik geen echt verwijt. Althans niet in mijn situatie, ik gebruik een mixer via usb, dat werkt perfect, en als ik die uitschakel, dan werkt de virus perfect over usb, maar als de mixer de hoofdgeluidskaart is, dan zijn er troubles, dus ergens beginnen die drivers te vechten, en die van de mixer wint...
 
Laatst gewijzigd:
Dat ze audio over usb niet onder controle krijgen op alle systemen vind ik geen echt verwijt. Althans niet in mijn situatie, ik gebruik een mixer via usb, dat werkt perfect, en als ik die uitschakel, dan werkt de virus perfect over usb, maar als de mixer de hoofdgeluidskaart is, dan zijn er troubles, dus ergens beginnen die drivers te vechten, en die van de mixer wint...

Nogmaals, ik verwijt Access niets. Ze leveren goed werk. Ik heb nooit problemen met mij Virus gehad. Ik heb vanaf 2.02 (hot fix o.i.d.) geupdate. Niet 1 keer problemen of een crash gehad!! Heb in die tijd van PC gewisseld, ander Xp versie, heb een dedicated USB card gekocht, terwijl ik geen problemen had toen de Virus op de USB-poort van mijn moederboard was aangesloten. Ik werk op een stand alone audio PC.
Niet 1 keer een Crash of een probleem (los van een bugje die onderkent is en opgelost is) en na Update 3.0.x (vanaf de eerste versie) zit ik met een crashende Virus. Misschien ben ik nu een beetje wanhopig en jij in het verleden

Greetz
 
Tja, ze zullen wel overspoeld worden met klachten na deze release...
Hopelijk komt er snel een oplossing die voor iedereen goed werkt.

Laat ons allemaal een mail naar access support sturen, dan worden ze wel wakker.
 
heb een dedicated USB card gekocht, terwijl ik geen problemen had toen de Virus op de USB-poort van mijn moederboard was aangesloten. Ik werk op een stand alone audio PC.
Niet 1 keer een Crash of een probleem (los van een bugje die onderkent is en opgelost is) en na Update 3.0.x (vanaf de eerste versie) zit ik met een crashende Virus. Misschien ben ik nu een beetje wanhopig en jij in het verleden
Zonder al te veel op de details in te willen gaan met betrekking tot de audiodriver en de cubase versie, zou ik je toch willen aanraden om gewoon eens de ti te testen met os3.0 ZONDER de audio over usb streaming aan te zetten.

dus, gewoon een midi kabeltje aansluiten op je ti, en de analoge outs gebruiken. Wees er op dat moment zeker van dat de audio niet de usb bus gebruikt.

ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je ti dan nog steeds crashed en dan weet je dat het niet ligt aan het OS3.0 maar een andere oorzaak heeft.

het is heel simpel, in de audiodriver voor os3.0 is er een 3e usb out bij gekomen (die je overigens niet hoeft te gebruiken), de driver is aangepast op veel vlakken, en je werkt met cubase sx3 wat stamt uit 2004, dus 5 jaar oud, wat in de computer wereld natuurlijk een eeuwigheid is. op een gegeven moment kunnen daar gewoon problemen van komen.

Ik zou upgraden naar cubase 5, vanaf sx3 is dat niet echt prijzig meer, en je problemen zijn dan denk ik over, als de audiodriver inderdaad het probleem is nu. Ik kan dat zelf niet testen aangezien ik sx3 niet meer geinstalleerd heb en iedereen die ik ken met een TI zit ook op een hogere cubase versie (minimaal 4.5)

Misschien kan iemand hier bevestigen dat zijn TI wel werkt met OS3.0 en cubase sx3.
 
ik gebruik een mixer via usb, dat werkt perfect, en als ik die uitschakel, dan werkt de virus perfect over usb, maar als de mixer de hoofdgeluidskaart is, dan zijn er troubles, dus ergens beginnen die drivers te vechten, en die van de mixer wint...

standaard gebruikersfout dit.
koop gewoon een aparte usb kaart en sluit daar je TI op aan, wordt het veel stabieler van.

usb root hub bandwidth van je mixer en TI samen komen gewoon over de 100 procent in peak belasting, dat maakt het dat bij jou dit gedrag naar voren komt. Is dus doodsimpel op te lossen.
 
Bij mij is hij gecrasht, compleet met alle special noise fx, over midi, geen usb aangesloten, lekker full power in de koptelefoon, ik verzeker je dat maakt een hels kabaal.
Toen ik hem daarna weer opstartte stond het master volume op nul.

Toch is het een fantastische machine.

Wat die usb betreft: de geluidskaart heeft een eigen usb kaart, en ook de ti, dus daar ligt het niet aan.
 
Laatst gewijzigd:
Zonder al te veel op de details in te willen gaan met betrekking tot de audiodriver en de cubase versie, zou ik je toch willen aanraden om gewoon eens de ti te testen met os3.0 ZONDER de audio over usb streaming aan te zetten.

dus, gewoon een midi kabeltje aansluiten op je ti, en de analoge outs gebruiken. Wees er op dat moment zeker van dat de audio niet de usb bus gebruikt.

.

Dit heb ik ook gedaan. Ik heb alleen geen midi kabel gebruikt, maar de USB-midi driver, dus alleen midi via de USB, audio via de analoge outputs.
Ik heb dan geen enkel probleem (met switchen van sounds via het frontpaneel van de virus en stoppen van de seqencer) alles werkt prima dan. Ik kan alleen VC dan niet gebuiken, en dat zou ik erg jammer vinden.

(Heb overigens nooit begrepen waarom er geen stand alone midi versie van VC op de markt gekomen is)

Ik heb helaas geen mensen in mijn omgeving met Cubase 4 of 5. Maar ga zeker hier en daar eens rondvragen. Neemt niet weg dat er ook FL7 users zijn met dit probleem na 3.0.x.

Wat ik tevens nog ga proberen is een de Virus instaleren op een andere PC met SX3. Ik heb al vanallles geprobeerd, zoals andere USB-poort op de dedicated USB card en motherboard, alle andere USB apparaten loskoppelen etc, maar zonder resultaat

Thanks voor je reactie
 
Wat die usb betreft: de geluidskaart heeft een eigen usb kaart, en ook de ti, dus daar ligt het niet aan.

ok dat is een stap in de goede richting dan, wat meer informatie dan hoe je je probleem kan oplossen:

het volgende wat je dan uit moet zoeken is of ze dan inderdaad beide op een eigen usb host controller zitten en hoeveel bandbreedte ze gebruiken (of je binnen de veilige marge zit. Ook dient power management natuurlijk uit te staan op je usb bussen.

als dat goed is, dien je je registry na te kijken of je midi 0 - 9 registratie niet gevuld is met allemaal dezelfde usb midi drivers (omdat je bijvoorbeeld de synth / mixer in verschillende usb ingangen hebt gestopt). Ook dien je generic mpu drivers daaruit te verwijderen aangezien die kunnen conflicteren met sommige usb drivers.

heeft allemaal niets met de TI te maken overigens, maar met standaard computer management voor mensen die hun computer willen gebruiken voor vele toepassingen en problemen ondervinden bij usb stabiliteit.
 
Dit heb ik ook gedaan. Ik heb alleen geen midi kabel gebruikt, maar de USB-midi driver, dus alleen midi via de USB, audio via de analoge outputs.
Ik heb dan geen enkel probleem (met switchen van sounds via het frontpaneel van de virus en stoppen van de seqencer) alles werkt prima dan.

als je alleen usb midi gebruikt dan maak je ook geen gebruik van de usb audio driver, dus dat is prima dan.

Wat je dan ook nog eens zou kunnen probleren is de vc opstarten en dan in de common de outputs naar analoog omzetten voor de patches die je gebruikt. Check dan eens of die nog steeds crashed, theoretisch zou die dan niet het nieuwe audio pad moeten volgen van de audiodriver.

dan zou je de ti dus gewoon met vc kunnen blijven gebruiken op die manier
 
Jup, goeie tip, anyway, die pc is een standalone dedicated daw pc (sorry voor het Engels), met niks netwerk of onboard audio of zo.

Ik heb al veel geëxperimenteerd en tot nog toe dit vastgesteld: ik kan de usb mixer (zo'n M16 van Edirol) ook met de wdm (of hoe dat ook mag heten) drivers gebruiken, de virus met de asio drivers, dat werkt iets lekkerder maar dan is het o zooooo traag.

Maar da's off topic, het OS3 van access is problematisch, ook zonder usb.Dat staat vast.
 
het is heel simpel, in de audiodriver voor os3.0 is er een 3e usb out bij gekomen (die je overigens niet hoeft te gebruiken), de driver is aangepast op veel vlakken, en je werkt met cubase sx3 wat stamt uit 2004, dus 5 jaar oud, wat in de computer wereld natuurlijk een eeuwigheid is. op een gegeven moment kunnen daar gewoon problemen van komen.

.

De 3e USB out was er al voor OS 3.0.x. Ik meen 2.7.x en die gebruik ik regelmatig (voor 3.0.x en nu)
 
Back
Top