Virus TI OS 3.0 Failure!! =(

Wat je dan ook nog eens zou kunnen probleren is de vc opstarten en dan in de common de outputs naar analoog omzetten voor de patches die je gebruikt. Check dan eens of die nog steeds crashed, theoretisch zou die dan niet het nieuwe audio pad moeten volgen van de audiodriver.

Ook dit heb ik al geprobeerd, maar hij crashed zowel over de USB out als de analoge outs.
 
De 3e USB out was er al voor OS 3.0.x. Ik meen 2.7.x en die gebruik ik regelmatig (voor 3.0.x en nu)
ok, das goed om te weten, ik heb zelf allerlei beta versies hier, en raak de draad wel eens kwijt van in welke versie nou welke functionaliteit wordt toegevoegd.

overigens denk ik dat in jouw geval de usb aansluitingen niet het probleem zijn, maar wel de audiodriver die gebruikt wordt het probleem is.
In jouw geval zou ik de audiodriver versie opschrijven van 2.7.x en die van 3.0.x en die informatie aan access doorgeven, met de kanttekenting dat audiodriver x.x.x. het wel doet in SX3 en die van de os3 audiodriver versie x.x.x het niet doet.

als je daarbij aangeeft dat je ook getest hebt zonder de audiointegratie over usb (terwijl je wel een dedicated usb kaart hebt) en dat het dan wel werkt, dan denk ik dat ze al veel gerichter kunnen gaan zoeken naar het probleem.
 
Ik zal morgen ff een mail sturen met de hele config.

Die audiodriver is voor zover ik mij herinner altijd al dezelfde geweest 2.8.14 of zo, al sinds 2.7.5 dacht ik...
 
ok, das goed om te weten, ik heb zelf allerlei beta versies hier, en raak de draad wel eens kwijt van in welke versie nou welke functionaliteit wordt toegevoegd.

overigens denk ik dat in jouw geval de usb aansluitingen niet het probleem zijn, maar wel de audiodriver die gebruikt wordt het probleem is.
In jouw geval zou ik de audiodriver versie opschrijven van 2.7.x en die van 3.0.x en die informatie aan access doorgeven, met de kanttekenting dat audiodriver x.x.x. het wel doet in SX3 en die van de os3 audiodriver versie x.x.x het niet doet.

als je daarbij aangeeft dat je ook getest hebt zonder de audiointegratie over usb (terwijl je wel een dedicated usb kaart hebt) en dat het dan wel werkt, dan denk ik dat ze al veel gerichter kunnen gaan zoeken naar het probleem.

Thanks voor de tip.
Ga ik zeker doen
 
De 3e USB out was er al voor OS 3.0.x. Ik meen 2.7.x en die gebruik ik regelmatig (voor 3.0.x en nu)

Volgens mij is audio-in over USB (via sidechaining) wel nieuw in OS3.0.x

1 van de nieuwe meldingen op infekted.org (met een crashende virus Timk1) werkt overigens met Cubase 4.5, dus daarmee lijkt het erop dat het gerbuikte DAW niet de oorzaak is. (We hebben nu Cubase SX3, 4.5 en FL7)

Greetz
 
En in Sonar 7 crasht hij ook, maar zoals eerder vermeld, ook standalone, dus via audio uit en zonder usb durft hij crashen met het release OS.

Heeft dus nul komma niks met je DAW te maken.
 
Heeft dus nul komma niks met je DAW te maken.

kun je de stappen eens opschrijven dan wat je doet standalone om de ti te laten crashen? Dan kan ik dat ook eens proberen, misschien komen we er zo achter wat er dan aan de hand is.

dus welke patch crashed die bij, welke handelingen voer je uit, in wat voor situatie?

want zoals ik uit jouw reacties lees is het huilen met de pet op met dat os, dus blijkbaar doe jij iets anders dan ik dan, dus ik ben wel benieuwd naar die stappen die jij doet hoe je hem aan het crashen krijgt :)
 
Ik heb het één keer gehad toen ik een patch aan het editten was. Ik ben toen echt heel ver gegaan dus de edit buffer kreeg aardig wat te slikken. Ik had de patch opgeslagen en toen foetsj, game over met de bekende geluiden. Patch was ook terug naar vorige settings gezet na herstart.

Kan iets met de edit buffer te maken hebben, in de beta release staat iets over improved internal memory handling, maar of dat relevant is.

Tweede keer was aan't synthforum'en op een andere pc, plots foetsj ti lights out. Zelfs geen midi aangesloten. Toen ik hem weer opstartte kwam er na het boot scherm "changing sampling frequency" of zo op, dat gebeurt normaal alleen als je hem bvb op 48 kHz hebt staan en daarna via usb gebruikt in een 44k project. Na herstart en dat scherm weer foetsj einde verhaal.

Toen heb ik de beta geïnstalleerd om uit te sluiten of het een hard- of software probleem was, tot nu toe geen problemen mee gehad -> software.

De crashes gebeuren op random tijdstippen, na pakweg enkele uurtjes klooien op de machine of gelijk na een reboot...onvoorspelbaar dus.
 
kun je de stappen eens opschrijven dan wat je doet standalone om de ti te laten crashen? Dan kan ik dat ook eens proberen, misschien komen we er zo achter wat er dan aan de hand is.

Bij deze mijn standalone versie crash (kopie/pasta van het infekted forum) :

Last night when i played around with my TI Desktop i noticed the following bug with a certain sound i had selected.

I work with the latest beta firmware release 3.0.2.0.1 on my TI Desktop and was running it in standalone mode.

It happened with the following sound -> from the OS3 New FX example patches -> Sound nr. 5 with the name AutoKit BC

When you turn the Type/Mix knob in the Distortion selection and try to select a different Distortion the lights suddenly get "stuck" -> Then all lights turn off except for the Display which will stay on.

After 5 sec. or so everything will come back on and a short noise can be heard over the speakers.

It can be reproduced every time when turning the Type/Mix knob.
 

Dat is goed nieuws!! Waarschijnlijk vanavond een nieuwe (OS)update voor de virus die dit hopelijk oplost. Access heeft in ieder geval 2 zaken gevonden die hier verband mee kunnen houden.

@Quifster:
Bij mij maakt het niet uit welke patch ik selecteer. Het gebeurt met patches uit de user library, maar ook gewoon met ROM patches

Maar laten we vanavond eerst de nieuwe update gaan installeren en daarna verder kijken.

Groet
 
top, dat er een nieuwe update is, ik hoop dat het jullie probleem oplost.

ik zal hem zelf ook wel even installeren vanavond
 
Back
Top