dynamische mic of SDC als OH

S

Stoute Jos

Guest
Hey,
Ik moet wat drum opnemen, liefst met de recorderman techniek of X/Y opstelling (allebei met 2 overheads). Ik heb 2 Shure Beta 58A's en zo goed als geen geld :p Ik heb wat gelezen over de Behringer C2's, en twijfel dus. De Behringer C2's zijn gemaakt voor overhead-toestanden, de Shure Beta 58A's voor zangtoestanden, maar de Shure's zijn van echt goede kwaliteit.

Bon, gaan Behringer C2's beter of slechter klinken als drum overhead dan de Shure Beta 58A's?
 
Ligt ook aan het soort muziek wat je opneemt, voor punk zijn de shures natuurlijk prima geschikt, maar bij een jazz kit had ik persoonlijk een hoogwaardige condenser mic gehuurd.

Met die behringer mics zijn zeker goede drum opnames te maken, maar ook zeker geen top opnames. Ik vind het zelf verbazend hoe ze het voor het geld kunnen maken (59 euro voor een stereo set).

Als je alleen overheads gebruikt ben je, afhankelijk van de stijl, over het algemeen beter af met condensers (C2), dit geeft een beter gebalanceerd geluid. En die shures kunnen dan natuurlijk bij de kick en snare.
 
Back
Top