I like to Ride - trance/techno

Geen idee wat de shakes betreft, wat ik jammer vind is dat de mp3 slechts 0,5 seconden duurt.

Mss ff opnieuw uppen?
 
* opslaan als gaat al beter *

- die bass is echt te gek (waar vandaan?)
- die shakers (?) lopen wat mij betreft niet echt lekker in de maat
- track klinkt erg dichtgesmeerd. Lijkt wel een radiouitzending
- ik zou je vocals wel wat harder zetten, maar eigenlijk zou ik eerder andere dingen zachter zetten.
- Misschien een sidechain op de bassline?

good luck!
 
lekker idee! ik vind de sound erg druk. dat komt volgens mij door de hoeveelheid fx het geheel wat minder strak maken. heb je veel verschillende decaytijden bv. in reverbs/delays?
 
Aan de ene kant klinkt het profi, maar het klinkt zoals AOR al zei te opgeblazen/loud, zo erg zelfs dat ik er op mijn monitor speakers niet rustig naar kan luisteren. Die shakes zitten inderdaad niet op de maat, misschien is het de bedoeling maar ik vind het niets zo, sorry :D

Alles is ook overdreven stereo (expander ofzo?) net als de loudness kan dat ook wat gedoseerder m.i...

Maar goed, als ik tegenwoordig naar bepaalde radiozenders luister klinkt het allemaal zo dus als dat de bedoeling was kan 't goed mee.. :okdan: (persoonlijk vind ik dat ruk no offence maar ok 8D)
 
ik zal er nog wat meer tijd aan besteden om em wat rustiger temaken, mischien idd minder loudness, toen ik em gistere op me dvd speler luisterde was het idd een beetje veel van alles.

Het was wel de bedoeling om em zo opgeblazen te laten klinken ik zou em ook graag op de radio trug hooren maar dat wil iedereen wel met zn plaatje.

De bass komt uit de microkorg met een behinger overdrive pedaaltje er achter, de linker uitgang heb ik clean gedaan met veel bass en de rechter juist door de distortion bijden naar het midde ge-pannend.
tevens komt er later de radias bij met een soort gelijke sound maar dan clean.

de shakes zijn expres zo scheef vond het op het moment wel sfeer zetten, maar begint enig te irrieteren na een paar keer luisteren.

er zit bij de eerste break een arpegio op de melodie mischien dat deze in combinatie met de delay van de tweede partij te veel word

ik denk dat ik zo weer ff aan het nummer ga werken,
Bedankt voor jullie reacties:okdan:
 
Naarmate het nummer vordert gaat ie wel lekkerder klinken :)

De shakes zou 'k zelf idd ietsje 'strakker' zetten in de 1e helft van t nummer en misschien niet alles zo breeeed qua geluid (leadvocal misschien mono?), maar ook dat is later wel weer ok, vind ik.

Prettig nummertje als je m helemaal luistert. Begin is enkel een beetje 'onrustig'..


edit: 't klinkt hier ook al iets beter als je 't volume wat hoger zet :)
 
Laatst gewijzigd:
De zang is mij te monotoon: na 500 keer "I Like to Ride" weet ik het wel.
Maak er eens "into the night, from left to right" ofzo van ;-)
Nee ik kon het geen 8 minuten uithouden in ieder geval. Het synthje uit de Korg gaat vervelen en is te hard, zang te zacht en onvoldoende afwisseling. Dat was de rustige versie.
 
Das in iedergeval opbouwende kritiek8~
maar je hebt wel een goed idee met into the night ik zat zelf ook al te twijfelen over de text is idd beetje veel herhaling.

Into the night, from left to right, were going down, feeling right
down in the valley, theres a gig, were gonna groove, untill where big,

so iets:engel:?

De synth die laat ik zo wel die neemt je lekker mee maar das voor ieder persoonlijk natuurlijk.
 
Into the night, from left to right, were going down, feeling right
down in the valley, theres a gig, were gonna groove, untill where big,
.

hahahah.. geniaal!!!! :walker: (dit is toch wel het 'danssmilietje'?)
 

Je begrijpt toch dat het op de radio zo plat (of zo vet (?)) klinkt omdat ze m daar door de mangel gooien. Waarom zou je dat ervoor doen? Als ze m dan op de radio uitzenden blijft er helemaal niets meer van over.

Beetje vreemd in mijn ogen om een productie plat te walsen onder de noemer 'radio sounded'. Maar mss moet ik niet zo lopen zeiken.
 
Alle versies klinken toch wel wat claustrofobisch en plat. Volgens mij kun je nog veel meters maken om mixen te bouwen.
 
Dus ik doe iets helemaal fout? vind het altijd wel lekker klinken op me speakers hier:erm:

naja ik zal vanmidag kijken of ik het wat anders kan maken, ik zal ook de zang text wat langer maken zoals ik hier al had beschreven.

@fuse wat bedoel je eigenlijk met claustrofobisch?
 
ik denk dat die bedoelt dat er nog maar weinig lucht over is. Je track kan niet in of uitademen.

Te weinig dynamiek. maar goed, die bass (microkorg), is dat hardware?
 
Ben ook maar een beginner maar toch maar even wat ik denk. Er zit zoveel laag in dat het volgens mij allemaal in de lage tonen een enorme brei wordt. Ik denk dat nog een keer de eq erover al kan helpen. Ook mischien wat limiten hier en daar? Soms klinkt het alsof je al in het rood staat.
De synthesizer valt ook weg in de brei. Het nummertje opzich heeft wel een goeie basis maar zou nog e.e.a. doen ermee.

De zang herhaling is idd wel erg vermoeiend..
 
Hmm te weining dymamiek en geen ruimte en te veel laag maar toch klinkt het plat???

ik heb dus een hoop te doen...
goed ik ga er nog ff mee bezig en zal kijken of ik dit er in kan verwerken.

igg bedankt voor de reacties:eureka:
De microkorg is idd hardware, en dan niet de microkorg xl
 
Hmm te weining dymamiek en geen ruimte en te veel laag maar toch klinkt het plat???

ik heb dus een hoop te doen...
goed ik ga er nog ff mee bezig en zal kijken of ik dit er in kan verwerken.

't zijn nu nog maar kleine dingetjes, je bent goed op weg! :biertje:
 
Ik was vandaag bezig met een nummer te maken, en plots speelde ik de bass line van i like to ride

aangezien de kritiek was vorige keer dat de tekst te eentonig was heb ik aan gevult,

Ik dacht laat jullie het even weten dat mijn remake bijna af is

en hij is dik:luv:

Vanavond zal ik het nummer posten en ben ik erg benieuwd naar jullie reacties hier op

groetjes Gijs
 
Back
Top