The Shit (I don't like) *hardcore\hardstyle* 155bpm

DJ41

Lid sinds 1834
Lid sinds
20 december 2001
Berichten
1.910
Locatie
Nieuwerkerk a/d IJssel
Na een lange tijd niks meer met muziek te hebben gedaan, ben ik toch maar weer eens begonnen.



Deze track heeft nog een kleine to do list, maar ik ben alvast benieuwd naar feedback. Op dit moment ben ik gedwongen om op een koptelefoon af te mixen (beyerdynamic DT 770Pro), maar binnenkort komen er nieuwe monitorspeakers.

De to do list waar ik het over had:

* Afmixen
* track iets langer maken voor het uitmixen
* nog wat variaties / kleine breaks

Ik ben iemand van de oude stempel qua muziek opbouw en het gebruik van geluiden. In tegenstelling tot muziek zoals op Pussy Lounge e.d. gebruik ik nog steeds hi-hats en heb ik een vrij monotone manier van bouwen. Hier probeer ik nog aan te werken om het wat moderner te maken. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
 
Afmixen op hoofdtelefoons is natuurlijk niet optimaal.. ik hoor dat bijvoorbeeld aan de luidheid en dofheid van je kicks.. Ik vind 'm ook nog veel te leeg en te amateuristisch, heb je al gehoord over het gebruik van reference tracks ? Bodyshock zou goeie reference tracks kunnen bieden.. Langer zou ik'm zeker niet maken.. minimaliseer je vocals ook, want ik vind ze niet mooi. Allez, vele dingetjes waar je kunt aan werken, je zult nog uuuuren nodig hebben om deze track op een professioneel niveau te krijgen. Alleszins veel geluk ! :)
 
Afmixen op hoofdtelefoons is natuurlijk niet optimaal.. ik hoor dat bijvoorbeeld aan de luidheid en dofheid van je kicks.. Ik vind 'm ook nog veel te leeg en te amateuristisch, heb je al gehoord over het gebruik van reference tracks ? Bodyshock zou goeie reference tracks kunnen bieden.. Langer zou ik'm zeker niet maken.. minimaliseer je vocals ook, want ik vind ze niet mooi. Allez, vele dingetjes waar je kunt aan werken, je zult nog uuuuren nodig hebben om deze track op een professioneel niveau te krijgen. Alleszins veel geluk ! :)

Bedankt voor je reactie. Dat er nog werk aan de winkel was, is mij geheel duidelijk. Wanneer mijn afmixmogelijkheden beter zijn, zal ik zeker gebruik maken van een reference track, dat is een goede tip.
 
DUs, ik luister nooit naar hardcore, ik loop er meestal heel hard van weg ;-)
Ook hiervan had ik na 2minuten genoeg, maar ik heb doorgebeten en ben tot het einde gegaan.
Hierbij mijn fb:
ik had het gevoel dat ik naar 3 verschillende nummers geluisterd heb. Ik vond het begin met de tekst het beste. Ik dacht dat dat nog wel eens zou terugkomen, maar niet dus.
Ik vond de overgangen wel fijn gedaan.
idd, mixen kan beter, ik volg de bemerkingen van gloomy op dit gebied.
Bon, ik kruip terug in mijn donkere kelder om wat naar IC-434 of the Klinik te luisteren, questie van therape ;-)
Groeten,
ToAd
 
Back
Top