computer indelen / HD partities

Zelf neem ik op zonder pc tegenwoordig. Werkt veel lekkerder zo'n "harde waar" harddiscrecorder. Zelf heb ik een Tascam 2488 Mk2. Zijn er meer hier die de voordelen daarvan inzien? Ik heb geen geduld voor pc's, menutjes en geklooi met een muisje als ik muziek op wil nemen. Overigens gebruik ik de pc nu alleen nog een beetje als muziekinstrument (beetje samples/ drums) om in de Tascam te steken als ik echt ga opnemen.

Maar zo'n Tascam werkt ook gewoon met partities dus en zal wel een functie hebben. Twee partities gebruikt ie als standaard/fabrieksinstelling voor de 80 GB harde schijf.
Lijkt weinig maar omdat je alleen maar geluid opneemt (24 bit) en verder niks gaat ie zuinig om met de schijfruimte. Veel beroepsmuzikanten met een homestudio (dan heb ik het niet over al die hobbyisten hier) nemen liever op op een harddiscrecorder.
 
Om hier ook even duidelijk te replien..

Om hier ook even duidelijk te replien..

nieuwere details ...
Kijk dit bedoel ik jongens !

Ik heb een computermaatje die me regelmatig wat helpt en we willen nu samen (nu we toch moeten) mijn computer opnieuwe instaleren... heb hem z'n hulp ingeroepen omdat 2 meer zien/presteren vaak dan 1.

We willen dit meteen goed doen nu, vandaar. We hebben een helemaal lege fisse windows XP proff. sp2 erop staan nu.

Maar we weten het eerlijk gezegd niet direct meer tav: Of/en partities (1 schijf bijv.) of/en meerdere schijven...

1. Zou ik wezelijk gezien hetzelfde bereiken wanneer ik mijn C schijf in 2-3 partities opdeel als dat ik met 2-3 schijven ga werken ? Levert dat me hetzelfde op? Pro's en contra's ?

2. Heeft het zin om programfiles te splitten ? (program files 1; alle programs,editors enz... en program files 2; alle vsti's en vst's)

of alles op het gebied van muziek program files gewoon bij elkaar houden ?

Mijn maatje had het volgende in gedachte :

C schijf: Partitie 1: windows + program files 1 (hoofdprograms;editors enz..)
Partitie 2: program files 2

D Schijf: Partitie 1: Libaries van Vsti's
Partitie 2: mp3,projecten,samples enz...


vs: C schijf: Partitie 1: Windows
Partitie 2: Program files (of op 1?)
Partitie 3. libaries (of op 2?), eventueel projecten enz...

Zoiets zou het moeten worden...

super bedankt tot dusver
 
nieuwere details ...
Kijk dit bedoel ik jongens !

Ik heb een computermaatje die me regelmatig wat helpt en we willen nu samen (nu we toch moeten) mijn computer opnieuwe instaleren... heb hem z'n hulp ingeroepen omdat 2 meer zien/presteren vaak dan 1.

We willen dit meteen goed doen nu, vandaar. We hebben een helemaal lege fisse windows XP proff. sp2 erop staan nu.

Maar we weten het eerlijk gezegd niet direct meer tav: Of/en partities (1 schijf bijv.) of/en meerdere schijven...

1. Zou ik wezelijk gezien hetzelfde bereiken wanneer ik mijn C schijf in 2-3 partities opdeel als dat ik met 2-3 schijven ga werken ? Levert dat me hetzelfde op? Pro's en contra's ?

2. Heeft het zin om programfiles te splitten ? (program files 1; alle programs,editors enz... en program files 2; alle vsti's en vst's)

of alles op het gebied van muziek program files gewoon bij elkaar houden ?

Mijn maatje had het volgende in gedachte :

C schijf: Partitie 1: windows + program files 1 (hoofdprograms;editors enz..)
Partitie 2: program files 2

D Schijf: Partitie 1: Libaries van Vsti's
Partitie 2: mp3,projecten,samples enz...


vs: C schijf: Partitie 1: Windows
Partitie 2: Program files (of op 1?)
Partitie 3. libaries (of op 2?), eventueel projecten enz...

Zoiets zou het moeten worden...

super bedankt tot dusver


Ik zou het zo doen:

1e partitie: windows en alle programmatuur (dus ook alle vst's etc.)
2e partitie: libaries, samples en je muziekdata

Wat je hierboven schrijft klopt sowieso niet, je hebt geen c schijf met 3 partities. Je hebt een primaire harde schijf met daarop een c partitie en een d partitie en een secundaire harde schijf met e en f (bijvoorbeeld).
 
Bij mij staan Windows en Program Files+My Documents op de J: schijf vreemd genoeg.

Zorg er in ieder geval voor dat je SWAP file op een andere (fysieke) schijf komt te staan dan waar windows staat, en geef een vaste grootte aan hiervoor, dat kan wat snelheidswinst opleveren.

Program Files kan je gewoon laten waar het is, als je C: (windows-schijf) maar groot genoeg is.

Persoonlijk zou ik het zo doen.

C: Windows + Software mits voldoende ruimte
D: Data (liefst op aparte schijf)
E: SWAP (liefst op zelfde schijf als Data)
F: Eventueel externe HD voor backup
 
Ey je bent aan het X-posten.. je schrijft/vraaagt hetzelfde in dat andere topic... ik ga hier dus geen antwoord meer op geven..

:slotje:



nieuwere details ...
Kijk dit bedoel ik jongens !

Ik heb een computermaatje die me regelmatig wat helpt en we willen nu samen (nu we toch moeten) mijn computer opnieuwe instaleren... heb hem z'n hulp ingeroepen omdat 2 meer zien/presteren vaak dan 1.

We willen dit meteen goed doen nu, vandaar. We hebben een helemaal lege fisse windows XP proff. sp2 erop staan nu.

Maar we weten het eerlijk gezegd niet direct meer tav: Of/en partities (1 schijf bijv.) of/en meerdere schijven...

1. Zou ik wezelijk gezien hetzelfde bereiken wanneer ik mijn C schijf in 2-3 partities opdeel als dat ik met 2-3 schijven ga werken ? Levert dat me hetzelfde op? Pro's en contra's ?

2. Heeft het zin om programfiles te splitten ? (program files 1; alle programs,editors enz... en program files 2; alle vsti's en vst's)

of alles op het gebied van muziek program files gewoon bij elkaar houden ?

Mijn maatje had het volgende in gedachte :

C schijf: Partitie 1: windows + program files 1 (hoofdprograms;editors enz..)
Partitie 2: program files 2

D Schijf: Partitie 1: Libaries van Vsti's
Partitie 2: mp3,projecten,samples enz...


vs: C schijf: Partitie 1: Windows
Partitie 2: Program files (of op 1?)
Partitie 3. libaries (of op 2?), eventueel projecten enz...

Zoiets zou het moeten worden...

super bedankt tot dusver
 
Back
Top