Welke mengtafel?

djberjo

Stamgast
Lid sinds
24 mei 2006
Berichten
188
Locatie
Asten
Ik ben opzoek naar een mengtafel voor opnames en mixage.
Dance producties/ band opname/mixage.

Budget 1500 euro a 2000 ongeveer. Het mag een klein beetje afwijken.

Iemand heeft mij een Ramsa WRTM20, 20ch Soundtracs Topaz 32ch en iemand een tascam DM-24 aangeboden. Ik heb nog nooit op een soundtracs of ramsa gewerkt.

Welke tafel raden jullie mij aan? ik heb geen voorkeur merk/ 2e hands of nieuw maakt me niet uit. Soundcraft GB2?

Ik gebruikt nu een motu 24 I/O geluidskaart, en wil graag een mengtafel kopen waar ik een aantal jaar mee vooruit kan.
 
oei, marktplaats staat er vol mee, maar vanaf 1000 euro worden ze al wat schaarser..
ik heb er net 2 verkocht hier..
mag hij groot zijn??
hoeveel sub (buss) out moet ie op z,n minst zijn?
een inline tafel is in jouw geval het handigst denk ik..
dit vind ik zelf wel een leuke
verdr de mackie 32-8 versie,
en soundtracs zou ik eerder voor deze gaan
ik heb zelf met de d&r4000 enkele jaren met veel plezier bandjes opgenomen, deze zal wel voor zo rond de 800-1200 euro weg gaan denk ik
 
mag hij groot zijn??
hoeveel sub (buss) out moet ie op z,n minst zijn?
een inline tafel is in jouw geval het handigst denk ik..
dit vind ik zelf wel een leuke
verdr de mackie 32-8 versie,
en soundtracs zou ik eerder voor deze gaan
ik heb zelf met de d&r4000 enkele jaren met veel plezier bandjes opgenomen, deze zal wel voor zo rond de 800-1200 euro weg gaan denk ik

Hij hoeft niet zo groot te zijn, 24 a 32 kanalen is voldoende. Ik moet hem 2 trappen omhoog tillen en als ik opnames ga maken weer 2 trappen omlaag dus niet te lomp groot.

Sub groepen 2 stereo groepen is voldoende maar extra is geen probleem dat is altijd fijn. Als de klank maar goed is.

Welke tafel lijkt jou dan verder nog mooi, de tafels die jij op noemde zijn denk ik te lomp om te verplaatsen.
 
Als hij niet te groot moet zijn omdat je ermee moet slepen zou ik ook eens naar de Mackie SR24-4 of SR32-4 kijken. Vooral de 24-4 is goed te versjouwen en tevens goed betaalbaar 2ehands.

mackie_sr24_4_vlz_pro_l.jpg
 
Als hij niet te groot moet zijn omdat je ermee moet slepen zou ik ook eens naar de Mackie SR24-4 of SR32-4 kijken. Vooral de 24-4 is goed te versjouwen en tevens goed betaalbaar 2ehands.

mackie_sr24_4_vlz_pro_l.jpg

Dat zijn opzich leuke tafels, maar ik wil graag een betere kwaliteit mengtafel. Niet dat deze verkeerd zijn maar er zijn beter klinkende tafels. Toch bedankt voor je reactie.
 
Hij mag ook digitaal zijn.


Dan zou ik dus geen grote tafel kopen maar een mooi rack met genoeg pre amps om je bandjes te kunnen tracken. Dat sjouwt toch net iets makkelijker 2 trappen op en neer. :okdan:
 
Voor dat bedrag zou ik eens even serieus kijken naar:

Analoog:
Soundcraft Ghost, hoor ik veel goede dingen over
D&R (en nu is het type me even ontschoten, wel zeer onderhoudsonvriendelijk, maar wel een dijk van een sound, schijnbaar)

Digitaal:
Mackie d8b, heb ik zelf ook en is echt zooo een aanrader. Tafel 'voelt' ontzettend analoog aan voor een digitale tafel, klinkt ook erg top, goede preamps en goede conversie, eq en compressie per kanaal, uitbreidbaar met effectkaarten en nog meer I/O enz... enz... (misschien moet ik eens bij Mackie gaan solliciteren als vertegenwoordiger *D)
 
Iemand heeft mij een Ramsa WRTM20, 20ch Soundtracs Topaz 32ch en iemand een tascam DM-24 aangeboden. Ik heb nog nooit op een soundtracs of ramsa gewerkt.
Ik kan je de Soundtracs in ieder geval aanraden.
Zelf heb ik de 24ch en ik ben er zeeeeer content mee. Sinds ik hem heb is er niet meer kapot gegaan dan 1 lampje van de master VU meter links. En ik heb hem nu toch al weer tenminste 3 jaar.

Mocht je voor de Tascam kiezen, dan kan je geluidskaart de deur uit. Die kun je namelijk digitaal op je computer aansluiten. Je moet dan wel even kijken wat je er exact voor nodig hebt.
 
V
D&R (en nu is het type me even ontschoten, wel zeer onderhoudsonvriendelijk, maar wel een dijk van een sound, schijnbaar)

Dayner?

Is natuurlijk een oude tafel, die kan ook maar beter onderhoudsvriendelijk zijn ;)
 
Dayner?

;)

Een collega van me had eerst ook een dayner maar hij vond dat er weinig hoog in zat. verder wel een fijne tafel.

De reden dat ik voor een mengtafel kies inplaats van alles in de box is dat ik de knopjes mis, ik zit ook meer aan en analogebak te denken maar ik sta open voor nieuwe ideeen.

Ik wil geen mackie tafel, mijn budget kan ook hoger worden, want dan spaar ik gewoon door. Als ik maar een goeie tafel koop waar ik geen spijt van krijg.

Zou een soundtracs Topaz interessant zijn? Of over welke soundtracs heb jij?
De Toft tafeltjes is wel duur maar is hij dat ook waard?
 
Zou een soundtracs Topaz interessant zijn? Of over welke soundtracs heb jij?

Ik heb de Souindtracs Topaz Project8 24ch (2e model; dat herken je aan de naam Topaz in rood, het 1e model had de naam Topaz met wit omlijnde letters. Alle meterbridges hebben de witte letters, daar is geen 2e range van uitgekomen).
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top