Midi probleem in Cubase SX, Arp2600

TheScientizt

Nieuwkomer
Lid sinds
16 april 2009
Berichten
2
Hey,

Vraagje, ik heb een Intel pentium 4 1700mhz met Emu 1212M audio system, op windows XP.
Ik gebruik Cubase SX naar alle tevredenheid, en ik heb de Arp2600 van Arturia geinstalleerd, versie 1.2, ik vind deze vst helemaal geweldig en wil hem eigenlijk niet meer missen.

Maar nu heb ik het probleem dat deze plugin vaak een eigen leventje gaat leiden, op het moment dat er geen midi input uit het spoor meer is, blijf je de arp2600 toch horen, doorgaans als een enkele toon. De meters geven geen midi input aan, en het spoor muten heeft ook geen zin want het geluid blijft doorgaan. Alleen als ik de volumeregeling van de Arp2600 zelf terugschuif dan verdwijnt het geluid wel, OF als ik even een toets op mn midi bordje indruk, soms meerdere keren achter elkaar dan verdwijnt het geluid ook. Maar zodra je het stukje midi weer afspeelt dan begint de ellende weer opnieuw, en zelfs op een audio mixdown doet hij het, dan staat dat irritante geluid zelfs op mn eindmix, erg frustrerend allemaal!

En, tot mijn verbazing deed mijn Oddity plugin hetzelfde laatst, in mindere mate, maar toch, hierdoor denk ik dat het probleem wel eens niet specifiek aan die arp2600 kon liggen, maar aan Cubase ofzo.

Is dit een bekend probleem, misschien een bug in sx?
Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt en groetens,

TS
 
Ik heb het ook wel eens gehad bij een VST, ik kom alleen even niet op de naam...
Het betrof toen inderdaad een bug en werd gefixed met een update.

MAAR het wordt soms ook extra gebruikt om illegale software tegen te gaan.
Dan zit het erg in geprogrammeerd en zal je er waarschijnlijk steeds na een bepaalde tijd (nadat je de plugin gestart hebt) last van krijgen.
 
Heb je het al aan de software producent gevraagd, Steinberg en Arturia in dit geval.
Lijkt mij een logische stap als je zoveel geld betaalt voor die software...
 
Back
Top