geen audio output bij afspelen midi

Nimrod

Nieuwkomer
Lid sinds
12 Maart 2008
Berichten
7
Locatie
Utrecht
Hey luitjes, ik zag dat hier veel kennis aanwezig is en hoop na bijna 6 uur speuren, neuzen en fora lezen dat jullie me een stukje verder op weg kunnen helpen.

Ik heb ooit met cakewalk pro audio en cubase SX wat lopen prutsen met midi-files en in mijn herinnering liep dat altijd goed. Wat ik nu wilde doen is veel simpeler namelijk wat muziek uitprinten om te spelen met een nieuw bandje.

Echter, en nu komt het probleem, ik krijg geen geluid uit mn speakers wanneer ik de midi-files afspeel in zowel cubase SX als Cakewalk Pro Audio EN Cakewalk Sonar 4. Ben eerst een tijd bezig geweest met rommelen in de audio-devices in cubase maar omdat ik toen die andere programmas ging testen en ook daar geen geluid kreeg bedacht ik me dat het probleem dus wel ergens anders moet zitten..heb wat dingen opgezocht over van alles en nog wat (ook jullie beginnershandleiding:okdan:) maar daar kwam ik ook niet echt verder mee en tot nu toe ben ik nog geen steek opgeschoten :erm:

Keyboards ea midi-apparaten heb ik dus nog niet eens aangesloten, er is geen input, het gaat slechts om het afspelen. Geluidskaart is een on-board-geval van Realtek (volgens Everest: Realtek ALC885/889A @ Intel 82801IB ICH9 - High Definition Audio Controller) waar zowel achter als op front-panel geen signaal uit komt.

Enig idee waar ik het moet zoeken want ik heb het idee dat ik een heel suf foutje ergens heb zitten (heb met dezelfde opzet een maand geleden wel nog geluid gekregen) maar kom er tegelijkertijd ook echt niet uit..
 
ik meende van wel, heb namelijk een midi-port nodig om de midi-data om te zetten naar audio als ik me niet vergis?
Want dat is waarom je in cubase e.d. als midi-output je 'microsoft GS wavetable-software' selecteerd right? Of zeg ik nu stomme dingen..
 
ik meende van wel, heb namelijk een midi-port nodig om de midi-data om te zetten naar audio als ik me niet vergis?
Want dat is waarom je in cubase e.d. als midi-output je 'microsoft GS wavetable-software' selecteerd right? Of zeg ik nu stomme dingen..

in de eerste regel vergis je je

de tweede is een toongenerator (oid) waar je midi in stopt en waar geluid uit komt
 
ok, dus die wavetable zet de midi om in audio..(tabel waarin je wavjes opzoekt ofzo, voorgeschreven door midi welke slechts bestaat uit data-pakketjes, klinkt logisch I guess) ..maar dat heet dan geen midi-port? Want onder dat tabblad staatie wel in cubase namelijk.

Maargoed, hoe dan ook..ik heb nog steeds geen geluid :P
 
ok, dus die wavetable zet de midi om in audio..(tabel waarin je wavjes opzoekt ofzo, voorgeschreven door midi welke slechts bestaat uit data-pakketjes, klinkt logisch I guess) ..maar dat heet dan geen midi-port? Want onder dat tabblad staatie wel in cubase namelijk.

Maargoed, hoe dan ook..ik heb nog steeds geen geluid :P

nope midi poort is een virtuele of hardwarematige uitgang van midi signalen en niet van audio :D
 
ah kijk, goed verhaal is dat.

Hey maar ehm.. ok heb nog ff in cubase gekeken maar die wavetable staat nog steeds bij zon beetje elke output die ik maar kan vinden en er valt ook eigenlijk niets anders te selecteren. Maakt ook niet uit want audio is wat ik wil, dus dat zit dan goed toch?
 
pff kom er nog steeds niet uit. Nog ideeen? Of informatie die ik gefaalt heb te geven?
 
Het kan zijn dat in je windows-geluidsmixer de GS-wavetable gemute is of helemaal zacht staat. Normaal gesproken zou je voor wat jij wil inderdaad in cubase de midi-ouput op de microsoft GS Wavetable moeten instellen. Dan zou windows via je geluidskaart de muziek moeten weergeven. (als je in cubase een midifile afspeelt)

Ik neem aan dat in je windows configuratiescherm bij de geluidsinstellingen de afspeelinstellingen voor Midi ook ingesteld zijn op de microsoft GS wavtable synth?
Als dat zo is kan je ook proberen de midifile met bijvoorbeeld windows media player af te spelen. Als je dan geluid krijgt zijn je windows instellingen in ieder geval goed. Krijg je hier ook geen geluid, dan gaat er dus in windows (of bij de GS-wavetable software / driver) iets mis.
 
ben op het moment beschonken (7:25 ja..), maar weet wel nog te testen of media-player midi afspeelt. Dit doet hij/zij prima met zijn/haar fraaie pling-plong tonen. Morgenvroeg zal ik verder gaan mij te verdiepen in je reply. Bedankt alvast! :peukie:
 
Juj opgelost. Probleem was dat het synth-volume heel laag stond.. vet suf. Wel gek dat media-player wel de midi afspeelde maar goed, bedankt voor de hulp iig!
 
Back
Top