roland jp8000 midi/audio probleem

Dj_Freakstyler

Nieuwkomer
Lid sinds
30 mei 2004
Berichten
16
Locatie
oss
hallo mensen.

ik heb een probleem met mn jp8000. als ik wil opnemen met cubase studio 5 gaat het al mis. ik neem op op een midi spoor en zet het om naar audio door middel van een opname. alleen het audiospoor bevat knikjes in het geluid. dat hoor je vooral bij een stringpad goed. ik bezit ook een korg triton le 76 met sampleboard en daar heb ik helemaal geen problemen mee. geen knikjes en een net begin en eindpunt bij de opname.

wie kan mij aub helpen?

bij voorbaat dank
 
binnenkort

binnenkort

ben nu bij een maat van mij. ik probeer het vanavond of morgen even. jp8000 ligt op dit moment in de kast dus moet hem even aansluiten. hoe kan ik zorgen dat je het kunt horen via synthforum?
 
Je kan een MP3tje hier als bijlage bij je post invoegen (onder "meer opties" knop onderaan, dan ga je naar het uitgebreide postvenster)
 
strings patches

strings patches

hier de jp8000 en de triton met beiden een string patch
 

Attachments

  • jp8000.mp3
    434,8 KB · Bekeken: 72
  • triton.mp3
    434,8 KB · Bekeken: 78
Steek eens een Headphone in de JP, en check de audio eens zo ??,
Mss is't de patch zelve, mss te hoog volume van de JP zelf, en mss is de Patch GAIN te hoog,,
Dat zijn dingen die ik zelf al heb ondervonden bij m'n JP8080'n
 
even proberen

even proberen

thnkz. ik ga het even proberen zo, en anders pak ik ff een andere patch om wat uitgebreider te testen maar ik ga er zeker op letten.
 
yeah

yeah

hartstikke bedankt. zover ik weet is het gelukt. had altijd de amp level te hoog staan bij de patches. ik denk dat dat het is.

ik ben in ieder geval weer blij.

jullie verdienen een :biertje:.

fijne nacht mensen. ik ga slapen.
 
Ja okey, Goed te horen,,, Er zit wel een fout in de JP reeks,
"iets van dat de sound distort,, omdat er iets overstuurd wordt, voordat het naar de output gaat,... "
of zo iets.. Ik moet het terug opzoeken, maar dat is niet bij al de sound patchen,
Dat staat ergens op de Yahoo Groups voor de JP, als dat nog bestaat...
 
zou je misschien even kijken of je dat nog kunt vinden. zou fijn zijn als ik daar at meer over wist. thnkz
 
Ik denk dat dit het was:

Q11: I'm getting distortion when playing some of my patches, how do I solve this?
A11: This is a common problem of the JP which is a result of its limited dynamic range.
If you produce very loud sounds like resonant unison sweeps, the JP runs out of dynamic range
in the digital domain and it has to clip the sample level to be either equal to the minimum or the maximum sample value.
This phenomenon, called clipping, is heard as distortion.

You must lower the patch volume for each clipping patch to get rid of the distortion.
Lower the volume so much that no distortion can be heard.
By the way, because digital clipping happens inside the JP,
he master volume controlling the level of the internal, analog pre-amp, won't help in here.

JP8080 Yahoo Groups...

80x0faq.zip Unofficial JP-80x0 frequently asked questions file (FAQ). The second version.

https://groups.yahoo.com/neo/groups/jp8080/files

of anders ook Roland JP8000 and JP8090 user group,,

https://groups.yahoo.com/neo/groups/JP8000/files
 
Back
Top