Wat te doen met een Digitale mixer, ADAT en PC

Norphe

Ingeburgerd
Lid sinds
27 september 2008
Berichten
84
Locatie
Noordwijkerhout
Als ik het goed begrijp maak je geen gebruik van A/D D/A convertors op je geluidskaart als je deze via ADAT aansluit op je mixer.

Ik heb een Yamaha 03D mixer met ADAT aansluiting. Ik ben van plan deze via ADAT aan te gaan sluiten op mijn PC en ben op zoek naar een kaart of liefst een extern apparaat(firewire of usb) omdat ik het dan ook op de laptop kan gebruiken.


Ik wil wat met Compressie en reverb/delay gaan werken en zo wat sporen tegelijk gaan 'nabewerken'. Nu ben ik benieuwd of dit
A: het best te doen is op de Yamaha 03D zelf (heeft diverse dynamicprocessors aan boord), dus eerst 'kaal' op de pc opnemen, dan afspelen en dan de 03D het efx en dynamics werk te laten doen.
of
B: beter alles nabewerken in Cubase of Protools o.i.d? Zal wel veel meer CPU belastend zijn denk ik. Hier kun je het best een interface/kaart met DSP voor gebruiken als ik het goed heb?

Dan nog een vraag...
Heeft er iemand een idee wat er met een 'normale pc' aan kanalen tegelijk kan worden afgespeeld en/of opgenomen worden? En is ADAT firewire USB of PCI stabieler en/of sneller?


Bedankt voor het lezen en meedenken uiteraard!:)
Groeten!
 
Er zijn diverse mogelijkheden om dit te doen , je kunt alles op de PC doen
en de Yamaha alleen als input gebruiken maar je kunt ook alles terug route en
op de yamaha je eind mix maken.
Ik ken mensen die alles uit de PC over een analoge mixer laten gaan
en dan weer terug de PC in , je hebt voor een laptop een USB interface
nodig met ADAT werk je echter met een vaste PC dan kun je bijvoorbeeld
denken aan RME.
 
Back
Top