mix update

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
had een eerdere versie van deze track al eens 3 weken geleden gepost.
ben nog maar weer eens aan het mixen geslagen en begonnen te experimenteren met parallel compressie, wat op zich wel weer leuke effecten geeft :) moet me nu maar eens gaan verdiepen in phase cancellation, want de MONO en stereomix verschillen nogal :-) (hij\s wel lekker b r e e d )

deze mix is 8 op de schaal van de Dynamic Range Offleline meter

Zoals altijd feedback welkom!
 
had een eerdere versie van deze track al eens 3 weken geleden gepost.
ben nog maar weer eens aan het mixen geslagen en begonnen te experimenteren met parallel compressie, wat op zich wel weer leuke effecten geeft :) moet me nu maar eens gaan verdiepen in phase cancellation, want de MONO en stereomix verschillen nogal :-) (hij\s wel lekker b r e e d )

deze mix is 8 op de schaal van de Dynamic Range Offleline meter

Zoals altijd feedback welkom!

Louter mixtechnisch: hij klinkt al iets minder digitaal tophoog als je vorige mixen. Toch moet ik weer opmerken dat de kick er niet 'staat', ik hoor hem zelfs niet op m'n laptop. Iets conservatiever omspringen met de Nexus spread knop, dan vermoed ik dat je minder fasefouten krijgt.

Die Dynamic Range moet ik eens nakijken (kende ik niet), maar sowieso kan een aanloop naar de climax nooit even hard zijn dan de climax, Raphie, dus wat dat betreft is er nog werk aan.
 
De dynamic range meter is wel een eye opener, geeft zowel DNR als RMS weer, (deze mix rms -10dbfs en DNR8, de meeste tracks zitten zo tussen de 7 en 14

Wat wel grappig is dat zelfs als je masterfader zachter zet om te testen, de DNR keurig hetzelfde blijft is dus wel een handige tool.

ik heb i.d.d. nog geen "tik in de kick" maar de dreun zit er op de monitoren en PA als goed in :) heb i.d.d. de spread van de pads wel erg ruim staan, ik hoor het zelf af en toe een beetje wapperen/flutteren, waarschijnlijk dat iets minder spread i.d.d. dat oplost. het overall tophoog ben ik nu ook wel tevreden over.
 
Wat wel grappig is dat zelfs als je masterfader zachter zet om te testen, de DNR keurig hetzelfde blijft is dus wel een handige tool.

Gelukkig, dan denken die gasten die eerst alles shredden op -10dB RMS en dan de hele zooi terugschroeven naar -14dB RMS om 'toch maar K-14 te zijn' misschien ook na, met dit tooltje.

Een leuke dubbelcheck, dit. Rock Ferry van Duffy, zoals verwacht DR6 :)...
 
zoek eens een andere kick die wat korter is en meer mid en hoog heeft, moet je zien dat je de rest van de geluiden ook beter kan plaatsten, wat ik hier hoor is alleen een kick die blubberig klinkt vooral in het laag die de rest van de track op de achtergrond zet. denk dat de rest van je drum geluiden ook iets korter kunnen en zet er nog wat achtergrond loops bij. probeer ook met de rest van je drum sound te pannen naar links of rechts dan zal je ook meer ruimte krijgen. wat voor programma gebruikt je??
 
Cubase 5

kick is Jomox
basslines is Virus ti
pads zijn nexus
zitten al 7 lagen percussie in.
ik vind zelf een langere decay op de kick juist wel lekker, maar vreet i.d.d. wel veel energie weg. zal hem eens korter gaten en er een trance kickje bovenop zetten.
 
Alles breed werkt net zo moeilijk als alles mono houden.
Je kan ook ea links/rechts pannen.

De kick maakt/breekt het nummer denk ik.
 
Ik vind je track wel leuk klinken alleen viel me op dat er geen laag in zit wat cruciaal is voor de spanningsopbouw op de dansvloer. Ik kan niet zo plaatsten waarom, misschien te lage cut of misschien toch een andere bass gebruiken. Kan ook je monitor set up zijn. De snare heeft ook nog wel wat EQ en compressie nodig. Hiernaast vinden mensen vaak met dit soort muziek leuk om alles te side channen met elkaar tijdens het mixen. En dus niet alleen de kick met de bass en niet de hele track het zelfde.
Vergeet ook niet je EQ te gebruiken want niet alle geluiden komen goed uit door de hele mix. Ook de bracks hebben nog wel wat werk nodig.

Maar zo te horen kom je er wel.
Succes.
 
Ik vind je track wel leuk klinken alleen viel me op dat er geen laag in zit wat cruciaal is voor de spanningsopbouw op de dansvloer.

Jip, same here.. 'k Luister trouwens af op Logitech Z-4 (sub op +/- 25%)
De kick zou moeten "dreunen", imo of in ieder geval iets meer punch (ofzo?)

Ik kan niet zo plaatsten waarom, ...
en daarom waag ik me als leek ook niet aan ideeën, oid ;)
 
Back
Top