Wat voor midi-keyboard

Jessse

Nieuwkomer
Lid sinds
17 Maart 2009
Berichten
6
Hallo allemaal,

Misschien een vraag die jullie hier wel al 100de keren hebben gezien.
Maar een beetje 'schamend' stel ik hem toch maar.
Ik ben sinds kort begonnen met reason 3.0 en ik vind het zo verslafend dat ik toch maar heb overwogen om een midi-keyboard aan te schaffen.

Nu heb ik er 3 in gedachten en dat zijn namelijk:

de Emu Xboard 49
de Edirol PCR-30
de KORG K49

Welke van deze 3 keyboards raden jullie mij aan?

Ik heb gewoon een laptop. En geen externe geluidskaart. Het is dus wel de bedoeling dat ik hem gewoon via USB kan aansluiten en dat reason hem dan ook vind.

Verder is het misschien slim om er bij te vertellen dat ik in de toekomst ook met Cubase wil gaan werken.

Ik hoop dat er iemand bereid is om mij zo snel mogelijk te helpen. Want ik wil namelijk zooo snell mogelijk echt gaan beginnnen. Kan niet wachtennn:dj:haha

alvast bedankt , Jesse
 
Korg is kut, wiggly wobbly plastic shit... Edirol en Emu zijn ok...

maar kijk eerst hoe ie speelt en hoe solide de toetsen aanvoelen, check ook de pitchbender/modwheel. kijk daarna pas naar de hoeveelheid sliders/draaiknoppen/buttons... en koop ook nooit kleiner dan 49 toetsen!

moet zeker gaan werken met Cubase...
 
Oke in ieder geval bedankt voor de reacties.

Aan 6 trak
Ja cubase wil ik zeker ook naar gaan kijken. Maar zoals jullie misshcien al gemerkt hadden ben ik op dit moment echt nog net komen kijken bij dit alles allemaal.
Maar ik heb al begrepen dat Cubase gewoon een Host is.
De samples/ plug-ins moet ik dan toch nog ergens vandaan halenn????
Hoe kom ik daaraan dan??

IK MOET NOG VEEEL LERENNN!!:@
 
Over de Edirol en Korg kan ik niets zeggen, maar er moeten op dit forum genoeg gebruikerservaringen te vinden zijn van alle drie de keyboards. Ik heb zelf de E-mu Xboard 49, en ben daar heel erg tevreden over. Prima prijs en de toetsen voelen goed aan, net als de modwheel, pitchbender en de draaiknopjes; voelt gewoon degelijk aan en ziet er ook wel strak uit - niet echt belangrijk, maar toch leuk :). Je zult er in ieder geval geen miskoop mee doen.
 
Jesse, ik heb zelf ook de XBoard 49 en die bevalt mij prima. Klavier is goed en de draaiknoppen ook. De druk toetjes wiebelen een beetje, maar de kwaliteit is niet slecht. Daarnaast heeft hij ook aftertouch. Tevens komt hij met de ProteusX LE versie en nog wat meer software. Het loont wel om te kijken bij welke muziekzaak je het meeste krijgt. Want soms heb je ook een pakket met de geluid bibliotheek uit de EMU Planet Earth, MO'Phatt en nog een drum bibliotheek. Ik geloof ook dat ze ableton Live LE erbij leveren, maar dat zou je even kunnen uitzoeken. Iig niet veel geld voor een mooie conrtroller.

Je ziet ze overigens ook wel 2e hands lang komen.
 
Volgens EMU krijg je het volgende er bij:

Includes full version of E-MU's Proteus X2 Streaming Sound Module with over 3GB of sounds, as well as three additional sound libraries (Mo'Phatt X, Planet Earth X and Protean Drums X) for an additional 1,500 instruments (Windows only)
 
Back
Top