A&H Zed 24 of de Mackie Onyx 1620

G.Monk

Nieuwkomer
Lid sinds
16 januari 2009
Berichten
5
Het eerste topic onder deze naam van mij. Heb wel eerder een account gehad, maar eigenlijk nooit verder gekomen dat topics lezen ipv topics aanmaken of te reageren in topics (en ben dus al mijn vorige accountgegevens kwijt).

Nu zit ik toch wel een beetje met een brandende vraag. Ik wil eigenlijk al een jaren een (redelijk) goed mengpaneel hebben voor produceren. Beetje hetzelfde eigenlijk als dat ik meer hardware wil hebben. Het is er in feite nooit van gekomen, omdat al het geld opging aan vinyl.

Nu heb ik dus de knoop eindelijk maar eens doorgehakt en gekozen om het vinylgebeuren maar een tijdje achterwege te laten en mijn geld maar eens te steken in een andere passie.

Ik ben nu al zo'n 2 weken behoorlijk op het internet aan het speuren welk mengpaneel ik nu het beste kan nemen. Nu ben ik zelf jaren geluidstechnicus geweest (wel bij lokale en regionale oproepen) en heb ik met diverse merken gewerkt. Ik heb daarbij goede herinneringen overgehouden aan toch voornamelijk Mackie en Allen & Heath. Wil overigens niet zeggen dat ik verder gekeken heb, maar deze 2 merken staan gewoon hoog bij mij aangeschreven. Nu heb ik ooit gewerkt met een Allen & Heath Zed 420 en vond dat een zeer goed mengpaneel. Daarbij moet ik wel vermelden dat dit op TV gebied was. Vanwege mijn budget wat ik heb niet toerijkend is voor dit mengpaneel, is mijn oog gevallen op de Zed 24.

Ik heb ook naar diverse andere mengpanelen gekeken en een andere die mij vrij interessant lijkt is de Mackie Onyx 1620 (in de plaatselijke gitaarshop heb ik overigens nog wat dingen hierover nagevraagd en ook nog wat info over het web gezocht, zoals user reviews).

Maar nu is het probleem; welke van de twee moet ik nemen? Ik kom er gewoon niet meer uit.

Nu had ik ook al op andere fora de vraag gesteld en raadde men mij aan om voor productiewerk toch voor een goede geluidkaart met veel ingangen te kiezen. Iets als de echio audiofire. Nu zie ik zeker de voordelen daarvan in (op verschillende gebieden), maar ben schijnbaar toch wat te ouderwets ingesteld (misschien dat dit over een x aantal jaar wel veranderd in ik ook het 'licht' zie hehehe). Beetje hetzelfde met het mp3 / vinyl idee voor het dj'en.

Nu heb ik gewoon een klein dj mixertje en ik moet steeds switchen van kabels, mocht ik iets anders er op aan willen sluiten. Dat ben ik dus een beetje zat. Daarom dus de keuze voor een groter mengpaneel.

Nu maak ik zelf eigenlijk alleen electronische muziek, maar wil straks ook dingen maken voor reclame-doeleinden. Nu kun je dit eigenlijk allemaal wel softwarematig doen, maar ik vind dat er toch iets ontbreekt. Iets waar ik zelf toch meer feeling mee heb.

Misschien dat mensen hier mij meer info kunnen geven over hun eigen ervaringen en welke keuze ik toch het beste kan maken.
 
Back
Top