USB audio interface

Daan vh

Stamgast
Lid sinds
10 september 2008
Berichten
232
Locatie
Hasselt
Dag iedereen,

Ik ben op zoek naar een usb audio interface, maar ik ben eigenlijk helemaal niet zeker of ik er één nodig heb. :)
Ik ga mij binnenkort een klein mixerke kopen (soundcraft compact 4) en ik wil er mijn synthesizer, es-1 en laptop (windows vista en daw ableton live 7) op aansluiten.

Kan ik dit ook zonder een audio interface doen?
En wat zijn leuke en simpele audio interfaces voor niet al teveel geld? Het mag zeer basic zijn... Tussen de prijsklasse van 30-90 euro ongeveer. :)

Ik ga ook een midi keyboard kopen, hoe sluit je al deze toestellen dan aan aan de mixer? Kom ik dan met 4 kanalen toe?

Nog een laatste vraagje: Heeft iemand al veel ervaring met de music store is keulen? Komen de dingen die je er koopt snel aan en hoe is de service?

Alvast bedankt!
 
Dag iedereen,

Ik ben op zoek naar een usb audio interface, maar ik ben eigenlijk helemaal niet zeker of ik er één nodig heb. :)
Ik ga mij binnenkort een klein mixerke kopen (soundcraft compact 4) en ik wil er mijn synthesizer, es-1 en laptop (windows vista en daw ableton live 7) op aansluiten.

Kan ik dit ook zonder een audio interface doen?
En wat zijn leuke en simpele audio interfaces voor niet al teveel geld? Het mag zeer basic zijn... Tussen de prijsklasse van 30-90 euro ongeveer. :)

Ik ga ook een midi keyboard kopen, hoe sluit je al deze toestellen dan aan aan de mixer? Kom ik dan met 4 kanalen toe?

Nog een laatste vraagje: Heeft iemand al veel ervaring met de music store is keulen? Komen de dingen die je er koopt snel aan en hoe is de service?

Alvast bedankt!

Over het AUDIO-interface gebeuren kan ik je alleen maar aanraden om een GOEDE te kopen, Edirol FA-66 bijv.

Wat betreft MusicStore... ik persoonlijk heb héle goede ervaring met Thomann in Duitsland: http://www.thomann.de/nl/index.html?sid=1d4bd820cd8853f1a356b933d811cb22

Succes!!
 
hier alleen maar goede ervaringen met Musicstore, kan je net als bij Thomann met gerust hart bestellen
 
De Edirol FA-66 gaat boven mijn budget, en is fire wire geloof ik? :)
Ik heb wel besloten om een duurdere usb interface te gaan kopen, ik dacht tussen de 90 en de 110 euro.
Zijn er andere usb interfaces die wel leuk zijn voor dit budget?

En aangezien ik volgende week zelf naar keulen ga, ga ik mijn gereedschap toch maar kopen in de music store. :)
 
Back
Top