Cubase 4 Education editie

karstieman

Super K
Lid sinds
28 januari 2006
Berichten
857
Locatie
Z-Limburg
Ik wil binnenkort graag Cubase 4 aanschaffen.
Nu zie ik op internet veel nieuwe pakketten Cubase 4 Education Editie.
Deze zou hetzelfde zijn als de 'gewone' Cubase 4, alleen rond de 150Euro goedkoper.
Er staat op Steinberg.net helaas bijzonder weinig info over deze edities...

Is dit echt dezelfde versie als Cubase 4 en kan je 'm ook gewoon updaten ?
 
Ziet er wel naar uit,



Klik

Maar:

The difference is what you are allowed to use if for. An education license will allow you to use all aspects of the program.

The downside to an education license is that you cant use it for a commercial application. This means that you cant make a product and sell it using an educational license, you would need a full license for this.

Get the educational license if you only intend to use it to learn the program and undertake personal projects. However if you are going to start doing business based on Cubase you will need the full license version.
 
Nou, ik heb de Engelse Education Versie besteld bij Thomann voor 259.
Zou ik ooit een vette hit scoren :kont:, dan koop ik wel snel de dure versie :biertje:
 
Er bestaat ook zo een "educational version" van bv. windows vista.

...dat is een officiële versie die de helft kost, maar als je hem gebruikt moet je wel beloven (.... JA HALLO ! ) ... dat je een student of schoolgaande bent , of deel uitmaakt van een scholengroep.

Kopen en gewoon gebruiken die cubase !

Zolang je hem particulier gebruikt, maar niet in een bedrijfsstructuur is dat perfect legaal.

Pincher P.
 
Op cubase.net was er laatst een heel topic rond edu licenses... het komt er op neer dat je die goedkoop kan aankopen en inderdaad voor educational use kan gebruiken terwijl je school loopt (papieren moeten ingevuld worden door je school/opleidings-instituut en opgestuurd naar Steinberg). Upgraden naar volgende of grotere versies kost je hetzelfde als iedereen (bv als je een edu SX3 had koste je upgrade naar C4 je even veel als die van een "normale" eigenaar van SX3).
Upgrade van edu naar volledig in dezelfde versie (C4 edu naar C4) heb ik nog niks van gezien.
 
Wel grappig dat steinberg deze strategie aanhoud (als dat ook echt zo is). Bij de meeste fabrikanten moet je echt aantonen dat je met onderwijs gerelateerde zaken bezig bent. Het zou de eerste fabrikant zijn die ik ken die de een educationele versie op deze manier aanbiedt en voor zover ik weet was dit vroeger bij steinberg ook niet het geval.

Ik denk overigens wel dat het redelijk onzichtbaar is voor Steinberg of iemand het product commercieel gebruikt of niet.
 
Ik heb de EDU. Hij werkt volledig en je kunt hem gewoon updaten met de updates van de Steinberg site.

Mijn leverancier zei dat er geen restricties aanzatten en de begeleidende schrijven van Steinberg zelf die in de doos van de EDU versie zat bleek ook nergens dat er een restrictie is op welk gebiedt dan ook.

Mocht het wel zo zijn, tja, dan hadden ze iets beter hun best moeten doen om het kenbaar te maken voordat ik het kocht.
 
Ik heb ook een EDU versie van Cubase omdat ik in het onderwijs werkzaam ben. De versie is identiek gelijk aan een niet EDU versie en scheelt alleen in prijs. Daarvoor heb je wel een fiat van de onderwijsinstelling nodig in de vorm van een schoolstempel. Verder teken je voor het niet door verkopen van de software !

In de licentie op de dongle blijft zichtbaar dat het om een EDU versie gaat en ook het registratie nummer wordt bij Steinberg (website) herkent als een EDU versie. Mocht je het tegen afspraak dan toch willen door verkopen (wie controleert je?) dan kan een koper ook zien dat het om een EDU pakket gaat.

Ook Magix heeft educatieve pakketten voor een fractie van de prijs of zelfs gratis die gelijkwaardig zijn aan de commerciele versies.

Je hoeft niet perse via de Steinberg shop te bestellen en dat kan zelfs nog een paar euro schelen.
 
Maakt het trouwens nog wat uit wat voor opleiding/cursus je volgt? Stel ik volg een cursus bij de loi, kan ik dan ook de EDU versie bestellen?
 
Maakt het trouwens nog wat uit wat voor opleiding/cursus je volgt? Stel ik volg een cursus bij de loi, kan ik dan ook de EDU versie bestellen?

Je moet een schoolstempel hebben. Als de LOI je die geeft, kun je het proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
 
Er bestaat ook zo een "educational version" van bv. windows vista.

...dat is een officiële versie die de helft kost, maar als je hem gebruikt moet je wel beloven (.... JA HALLO ! ) ... dat je een student of schoolgaande bent , of deel uitmaakt van een scholengroep.
.

Vista kost €15 (wel een update) bij www.surfspot.nl, je moet dan wel inloggen met je studenten of medewerkersaccount...oja office kost ook maar €15 dan :okdan:
 
Schop :)

Ik studeer geschiedenis aan de Radboud Universiteit, en vroeg me af of ik in aanmerking kon komen voor de edu versie van cubase 5. Ik heb niet de intentie (voorlopig niet iig) om er commercieel mee te gaan, maar gewoon voor thuisgebruik.

Ik zie nu echter op dat online PDF formulier dat je een stikke stempel nodig hebt plus de naam van een docent en zijn of haar functie. Ik zie het alleen nog niet voor me dat een hoogleraar dat gaat tekenen met daaronder de functie 'hoogleraar middeleeuwse demografie' :D Hoe gaan we dat dus doen? Ik heb ook geen credit card dus weet niet hoe ik zou moeten betalen.

Heb al eens bij bambam geïnformeerd maar die verkoopt de edu versie voor 50 euro meer dan hij eigenlijk kost.
 
1) Creditcard aanschaffen. This is 2009 baby, the internets are coming!

2) Inlikken bij docent. Ik zou een UD pakken, meestal nog wel wat toegankelijker dan een hoogleraar voor jou als student. Of desnoods een promovendus van wie je les krijgt. Hoe jij dat inlikken wilt gaan doen? Up to you, maar hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
 
Ik denk overigens wel dat het redelijk onzichtbaar is voor Steinberg of iemand het product commercieel gebruikt of niet.
Stel je voor, Depeche Mode met een loginname à la HardcoreBeatz1348. Omdat ze te krenterig zijn voor een volledige licentie 8o)

Nee serieus, wanneer je je hart en ziel hebt gestopt in een commercieel project, ga je heus het risico niet willen lopen denk ik. Vanaf dan heeft het product trouwens zijn kwaliteit bewezen en ben je moreel verplicht een bijdrage te doen.
Je hebt dan trouwens eindelijk iets om je kosten op te verhalen.

Alles vóór dat moment, tja, is bij velen voor discussie vatbaar. Maar die toer gaan we hier niet op.
 
Ben me al een tijdje aan het oriënteren op een nieuwe voordelige DAW (Reaper, EnergyXT, maar ook uitgeklede versies van FL, Ableton en Sonar). Geen van de voorgaande vond ik prettiger werken dan Cubase LE en nu blijkt dat ik voor 73 euro bij Thomann een Edu versie van Essential kan aanschaffen? Dat zou ik wel erg fijn vinden.
 
Back
Top