kleinste audio interface met de hoogste kwaliteit

Als je alleen de geluidskwaliteit van 1 creative kaart gewend bent, dan heb je natuurlijk ook geen referentie kader.
Tja, idd, enkel de interne soundcard en een Transit ben ik gewoon... en de interne is echt brak voor asio...
Soit, 'k gebruik toch voor 80% hardware...
AL is de creative wel digitaal vebonden met m'n mixerboards,
en da's intressant om ruis te vermijden bij VST's...
 
niet beter voor pcmia gaan?
Yja, Cardbus zou beter moeten zijn,
maar zoveel PCMCIA Audio cards zijn er nu ook weer niet, toch !!??
 
Heb net de Apogee Duet binnen. Die "kabeltjes" valt wel mee, ze zijn dikker dan je op foto's inschat. (En anders is er altijd nog dit.)
Ik ga er niet mee touren of doen, dus voor mij geen enkel probleem.

Hij klinkt echt super. Ik hoor dingen in muziek die ik eerder nog nooit heb gehoord. Ik hoor ook voor het eerst duidelijk het verschil in mp3 kwaliteit. Achteraf kan ik de uitgave alleen al verantwoorden voor de d/a conversie, terwijl ik hem toch vooral kocht voor a/d :D
Qua kwaliteit van een opname kan ik er nog niet veel over zeggen, buiten het feit dat de channels/levels zetten makkelijk is.

Enige andere ervaring met 'geluidskaarten' die ik heb is met m-audio. Met die kaarten dacht ik altijd: tja je moet dit hebben ipv de standaard ins/outs, omdat men zegt dat het beter is. Maar ik heb nooit verschil gehoord tussen standaard ins/outs en iets van m-audio... om eerlijk te zijn.

Door die Duet snap ik pas wat all the fuzz is omtrent geluidskaarten en conversie...
Het is alsof ik een compleet nieuwe installatie heb, zo goed klinkt alles. De conversie was blijkbaar de zwakste schakel in mijn setup. Heerlijk dat ik nu ook m'n samples zo hoogwaardig kan trekken :kimono:
 
ik heb zelf een EMU 1616m, die heeft een PCMCIA kaartje met daarop een stereo minijack out voor monitoring en headphones, plus een breakoutbox met daarin de hele handel die via UTP aan de PCMCIA wordt geconnect. Ik heb het idee dat ie qua CPU erg weinig trekt, en de geluidskwaliteit is erg goed. De drivers zijn ook lekker stabiel.

Recent heb ik ook een Reloop Digital Jockey Interface Edition gekocht, een midi-controller voor DJ'en met Traktor of andere dj-software, daarin zit ook een ingebakken USB soundcard, en ik moet zeggen dat de kwaliteit daarvan me ook aangenaam heeft verrast, tegenwoordig moet je volgens mij echt je best doen om een echt brakke soundcard te krijgen, het is allemaal vrij subtiel qua kwaliteitsverschil heb ik het idee.

Olaf
 
Voor een kaart zijn maar 3 vragen ECHT belangrijk:

Wat voor eisen stel je aan inputs? (hoeveel en kwaliteit Mic pre amps)
Wat voor eisen stel je aan outputs (monitoring en routing)
Wel of geen ASIO.

Als je alleen maar ITB zit dan is geluidskwaliteit (D/A) het enige dat echtr belangrijk is. Daarvoor zou ik GEEN Creative nemen. die kaarten kleuren als de pest. leuk voor games, maar net zo kut als Logitech surround setjes voor monitoring.
 
de duet klinkt echt veel beter, een andere goede compacte zijn de doosjes van echo audio
 
de duet klinkt echt veel beter, een andere goede compacte zijn de doosjes van echo audio

Heb je ze naast elkaar gehoord? Ben daar wel benieuwd naar. Ik heb laatst naar een Duet zitten kijken, maar ben voor een Mbox2 gegaan (niet de mini dan): 355 euro voor interface + DAW en het klinkt als een klok!
 
bedankt! maar hoeveel cm zijn ze dan precies? snap het helaas nog steeds niet :-(

:frons: jeuz'...


3 1/2" = 3,5 inch
4 3/4" = 4,75 inch

1 inch ( 1" ) = 2,54 cm

OFTEWEL:

ECHO audiofire2
3 1/2”(w) = 3,5 x 2,54 cm x 4 3/4”(d) = 4,75 x 2,54 cm x 1”(h) = 1 x 2,54 cm

Succes met (online)calculator ;)
 
Ik ben zelf heel tevreden met mijn Duet, maar echt heel klein issie nou ook weer niet; ik denk toch zeker 3/4e van een RME FF400...
 
Back
Top