kleinste audio interface met de hoogste kwaliteit

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.922
Locatie
Utrecht, NL
ik zoek een zo klein mogelijke audio interface met zo'n hoog mogelijke audio kwaliteit voor notebook

..maak me gek

(mag ook een klein usb mixertje met ingebouwde audio interface zijn... als de i/o maar hoge kwaliteit is).
 
er is genoeg keuze in compacte audio interfaces... ik wil weten welke de beste geluidskwaliteit heeft.

kent iemand de Presonus Firebox?

51GmHbSsvyL._SS500_.jpg


beetje jammer dat hij niet firewire powered is zo te zien
 
Laatst gewijzigd:
DAC, dat zwarte kleine ding.
 
die apogee duet ziet er wel een beetje huiskamer hi-fi uit vind ik met die dunne audiokabeltjes:

apogeeduet2.jpg


en de Apogee Minime heeft slechts 2 audio ingangen en een aes of s/pdif uitgang zo te zien, niet echt handig:

minime_usb.jpg


misschien leuk als je een gitaar en een microfoon wilt opnemen maar gewoon audio-out l/r aansluiten op een mixer gaat niet echt:

Mini%20Me%20USB-web.jpg


dan lijkt me de presonus firebox geschikter wat aansluitingen betreft alleen vraag ik me dan weer af hoe de geluidskwaliteit zich verhoudt.
 
Laatst gewijzigd:
er is genoeg keuze in compacte audio interfaces... ik wil weten welke de beste geluidskwaliteit heeft.

kent iemand de Presonus Firebox

beetje jammer dat hij niet firewire powered is zo te zien

Ik heb een Presonus Inspire voor m'n laptop,is bijna hetzelfde geloof ik...de geluidskwaliteit is boven verwachting goed...ietsje minder detail dan met een RME,maar wel veel beter dan je zou verwachten voor die prijs...de drivers zijn echter niet de allerbeste,vooral niet met Vista...
 
het antwoord is

het antwoord is

Le Lavry Lavryblack AD10.
 
Op die apogee apparaten kan je prima een stereo (eind)mix op aansluiten, daar workt ie ook meestal voor gebruikt. En ondanks de miezerige kabeltjes heeft deze interface toch een van het beste geluid in z'n klasse.
Anders inderdaad voor RME of (als ze de drivers een beetje aanpakken) TC Konnekt gaan, deze hebben net een stapje voor op MOTU of Presonus qua AD.

Lavry lijkt met niet echt iets wat je met je notebook gaat meeslepen, van dezelfde categorie is ook een Prism XR :halleluja
 
Anders inderdaad voor RME of (als ze de drivers een beetje aanpakken) TC Konnekt gaan, deze hebben net een stapje voor op MOTU of Presonus qua AD.

Geldt dit ook voor de kleinere interfaces uit de Konnekt-serie (bv. Konnekt8, 24D of Live)? M.a.w. zitten hier dezelfde pre-amps en converters in als in de grote Studio Konnekt?
 
heb nu toch inmiddels van een aantal winkels gehoord dat tc minder stabiel is als motu en rme. qua geluid misschien beter maarja stevige drivers is ook wat waard he..
 
De laatste drivers van TC zijn erg prima.
Zeer stabiel, alleen de latency is niet zo klein als bv bij een rme.
Gebruik de konnekt zelf, en ook bij een live optreden, gzd nog nooit een hapering gehad.
 
Stabiliteit hangt heel erg samen met je notebook ook, vooral bij firewire.
 
Stabiliteit hangt heel erg samen met je notebook ook, vooral bij firewire.

Zit te denken aan een sony vaio, wat is dan aan te raden?
rme is zowieso goed maar buiten dat, tc of motu..?
 
Qua comfort zou ik een PCMCIA-kaart het handigst vinden, zoals de Emu 1616. Voor opnames enzo kan je de dock aansluiten, maar als je dat niet nodig hebt, kan je gewoon een hoofttelefoon op de PCMCIA-interface aansluiten; neemt nauwelijks ruimte in beslag.

Ik wilde er zelf één aanschaffen, maar in de winkel zei men dat een USB of een firewire-interface een betere kwaliteit heeft, omdat de aansluiting digitaal is. PCI en PCMCIA gaan gepaard met meer ruis, al is dat naar mijn idee te verwaarlozen.

Ik had uiteindelijk gekozen voor de Edirol FA-66: een firewire interface. Het ding heeft allerlei soorten aansluitingen, alleen (geloof ik) niet voor gitaar. Ik ben er wel tevreden mee, al is het wel jammer dat ik de interface van externe voeding moet voorzien, aangezien mijn laptop een 4-pin firewire aansluiting heeft. Bij een 6-pin aansluiting kan de interface via de computer van voeding worden voorzien.

De FA-66 is al heel lang in prijs niet gedaald, wat misschien ook wat zegt over de kwaliteit van het produkt.
 
Back
Top