Wat is de beste 12 bit sampler

maar wat is de meest eenvoudige hardware sampler?

Zoom Sampletrak is erg simpel en snel te bedienen..
 
nou ik had ooit een Dss-1, Twee Emu Emulators 3 en Ja ze waren vet!!!

Maar alles verkocht en een tijdje geen gear gehad, en sinds vandaag weer na veel testen een Machindrum UW mk2 gekocht. Een aanrader, maar geen analoog filter.. maar daar heb je leuke kastjes voor toch ;-)

Zelf hoef ik geen vintage gear meer...


Juist, daarom ben ik benieuwd. En ik dacht dat Pal ooit hier zn EmuII rack te koop had gezet, ik ga eens graven...
 
Ik had een Emax II, gigantisch machtig apparaat
MAAR MIDI VERTRAGING .

Daar heb ik weinig last van eigenlijk.

Overigens is de Emax II een 16-bitter, dus ook al off-topic voor deze thread ;)
 
zelf ben ik erg onder de indruk van de sp1200, ensoniq eps12bit en akai s950, oftewel de hiphopmachines (large pro, premier, dj muggs, rza, beatminerz etc.)

de laatste heb ik nou staan, moet er alleen echt es vor gaan zitten om daar het optimale uit te halen via resampling in mn pc, maar het is lastig. floppies saven vind ik niet echt een optie persoonlijk, teveel gedoe lijkt me dat

vroeger had ik een asr 10 van ensoniq, leek kwa interface volgens mij erg op de eps12bit, was hardstikke duidelijk apparaat, helaas was de sequencer niet zo tof, maar dat blek achteraf aan een kapot midipedaal te liggen hoorde ik van degene waar ik hem aan doorverkocht had.
 
de laatste heb ik nou staan, moet er alleen echt es vor gaan zitten om daar het optimale uit te halen via resampling in mn pc, maar het is lastig. floppies saven vind ik niet echt een optie persoonlijk, teveel gedoe lijkt me dat

Wat een flauwekul, niks is zo overzichtelijk als een floppie met een duidelijke naam er op. In je project geef je aan bij het MIDI kanaal voor je S-950 meteen welke floppy er bij hoort, en je moet echt behoorlijk zwaar aan de medicijnen zitten wil je het niet meer kunnen volgen.

Je maakt je program (moet je toch doen), en dan ros je er een nieuwe flop in, slaat de boel op, schrijft een naam op het label en je zet hem in je diskettebak. That's all. Pas je wat aan sla je het nog een keer op. Het grootste werk is het maken van het programma, als je al zo ver bent gekomen is de rest peanuts.
 
dat zal allemaal wel, maar ik ben van de computer generatie, een HD van 120 gig is net wat makkelijker dan 1.44 mb diskettes...dat was meer t punt wat ik wilde maken. Een systeem aanleggen met floppies zal t probleem niet zijn, ik ben geen josti...maar aangezien ik HD gewent ben is t toch wel ietsje anders dit

en het niet visueel editten is ook iets waar ik erg aan moet wennen

maar wat een geluid heeft dat ding
 
dat zal allemaal wel, maar ik ben van de computer generatie, een HD van 120 gig is net wat makkelijker dan 1.44 mb diskettes...dat was meer t punt wat ik wilde maken. Een systeem aanleggen met floppies zal t probleem niet zijn, ik ben geen josti...maar aangezien ik HD gewent ben is t toch wel ietsje anders dit

en het niet visueel editten is ook iets waar ik erg aan moet wennen

maar wat een geluid heeft dat ding

Dan moet je al die oude samplers gewoon vergeten en lekker met je pc aan de slag gaan als met floppies gewoon weg te veel moeite is. :doei:
 
zet je toch gewoon je computer op 12bit roland mode, geheugen toewijzing max 720kb en verder geen samples gebruiken die jonger zijn dan 10jaar.
close your eyes and..............................................:Z
 
Een S950 en floppies gaan perfect samen wat betreft limitaties. Een project, een programma, een floppie.
 
Dan moet je al die oude samplers gewoon vergeten en lekker met je pc aan de slag gaan als met floppies gewoon weg te veel moeite is. :doei:

niet per se, mijn plan was als ik dat ding beetje door heb er samples in op te nemen en deze te resamplen in mn pc...of als ik dat floppie systeem zie zitten daar mee werken, maar dat resamplen lijkt me geen slecht idee.
 
niet per se, mijn plan was als ik dat ding beetje door heb er samples in op te nemen en deze te resamplen in mn pc...of als ik dat floppie systeem zie zitten daar mee werken, maar dat resamplen lijkt me geen slecht idee.

resamplen op een 12 bit sampler dat is pas cool :)
 
coldplay gebruikt een akai s612. niet om te samplen, maar voor de distortion. Lees de laatste SOS maar eens...
 
120 gig aan s950 samples :W

ik wil welleens zien dat je dat vol gaat krijgen met S950 shit (dus niet in 16 bit 44.1 kwali maar ranzige s950 kwali)
 
S612 heb ik staan, met de uiterst zeldzame Zadok upgrade(is nu 6-stemmig multitimbraal, dus prima voor drumkits). Het nadeel echter is dat ie quickdisks eet ipv gewone. En dan zie ik hier klachten dat de 950 wel gewone floppies doet? Waar gaat dat heen met deze wereld...

Overigens hangt mn S330 ook nog steeds werkeloos in mn rek, was vergeten dat ie tulp als output heeft. Welke ezel dat verzonnen heeft weet ik niet, maar het maakt het niet makkelijk allemaal. 12 bits moet je hard voor werken.
 
120 gig aan s950 samples :W

ik wil welleens zien dat je dat vol gaat krijgen met S950 shit (dus niet in 16 bit 44.1 kwali maar ranzige s950 kwali)

t ging me meer om t feit dat een 120 gig hd die ik nu in mn pc heb minder ruimte inneemt dan 30 floppies zegmaar....dat ik dat niet vol ga krijgen snap ik ook wel haha
 
S 900 vs S 950

S 900 vs S 950

Is er een wezenlijk "klank"verschil tussen de 900 en de 950? If so wat?
Alvast dank voor jullie geargumenteerde, vriendelijke antwoord
;-)
 
Is er een wezenlijk "klank"verschil tussen de 900 en de 950? If so wat?
Alvast dank voor jullie geargumenteerde, vriendelijke antwoord
;-)

Ik heb ze nooit naast elkaar gehoord maar volgens mij kan dit hooguit minimaal zijn. AKAI melkt technologie altijd wel over meerdere modellen uit, de MPC60 is ook vrijwel identiek.
 
Zit ik me nog steeds af te vragen en hoeverre er niet wordt overdreven dat de 12 bitter nou zoveel vetter zouden klinken.
Dit waren immers de eerste generatie betaalbare samplers en de gebruikers van toen waren er maar wat blij mee. En dan denk ik toch wel dat die 'romantiek' van toen toch wel invloed heeft op de beeldvorming.
Ik denk overigens wel dat er een kern van waarheid in zit en dat 12 bitters lekker klinken. Maar toch denk ik dat er af en toe wordt overdreven. En zoals al eerder opgemerkt zijn er ook nadelen omdat het oudere technologieen zijn.
 
Back
Top