Wat is de beste 12 bit sampler

Even voor de goede orde, welke schermen kan je allemaal aan een s330 hangen en wat moet je daarvoor doen? Zon magnetron met groen zwart hoeft niet meer voor mij, ging ik een beetje teveel van op Dries Roelvink lijken als ik er te lang naast zat.

wordt dat een kabeltje maken? Ik heb echt zo geen flauw idee eigenlijk... Ik zie iig een digital RGB(meerpolig) en een monochome out(tulp)...
 
Ja nogmaals, ech niet verwacht dat deze thread zo zou stormlopen :)

Als ik er over nadenk klinkt 12 bit waarschijnlijk ook dik omdat er gewoonweg minder dynamiek beschikbaar is. Zo'n acht bit drumloop in fasttracker die wel nog een redelijke samplerate had klonk vroeger ook al helemaal niet slecht... Lage birate is eigenlijk toch ook n soort compressie...... minder dynamisch bereik....

Daarbij komt nog de versterking van analoge circuits (die echte (analoge toch?) filters en vca's in een sp1200)

De hele Opslag discussie vind ik ook niet geheel onbelangrijk....
Ik wil gewoonweg handig mn eigen sounds uit mn mac (!!!!!! op pc wordt dat al makkelijker) kunnen transferen.....

Die S900 series leest ook gewoon 3.5" disks met wav dacht ik???

net een usb floppy drive gekocht om samples naar mn emu te krijgen

Aleen 't olskool gevoel al.......... :mega:
 
Die S900 series leest ook gewoon 3.5" disks met wav dacht ik???

Lijkt me sterk. Niet rechtstreeks in ieder geval. Dan zouden S1000/1100/3000 etc etc dat toch ook hebben moeten kunnen... Maar er zijn wel utilities om wav om te zetten naar S900 series: zie deze pagina:

AKAI S900 resource page (because i can't afford an mpc)

Maar het is niet te hopen dat die utils dezelfde ellende geven als SDisk voor de W30. Daarmee kan je ook wav enzo omzetten, maar dat werkt zo onduidelijk dat ik ben afgehaakt.
 
Ja nogmaals, ech niet verwacht dat deze thread zo zou stormlopen :)

Als ik er over nadenk klinkt 12 bit waarschijnlijk ook dik omdat er gewoonweg minder dynamiek beschikbaar is. Zo'n acht bit drumloop in fasttracker die wel nog een redelijke samplerate had klonk vroeger ook al helemaal niet slecht... Lage birate is eigenlijk toch ook n soort compressie...... minder dynamisch bereik....

Daarbij komt nog de versterking van analoge circuits (die echte (analoge toch?) filters en vca's in een sp1200)

De hele Opslag discussie vind ik ook niet geheel onbelangrijk....
Ik wil gewoonweg handig mn eigen sounds uit mn mac (!!!!!! op pc wordt dat al makkelijker) kunnen transferen.....

Die S900 series leest ook gewoon 3.5" disks met wav dacht ik???

net een usb floppy drive gekocht om samples naar mn emu te krijgen

Aleen 't olskool gevoel al.......... :mega:

Het is erg grappig terug te kijken en te bedenken dat ik met mn MPC2000Xl dacht eindelijk serieus aan de slag te kunnen na jaren kutten met een bij mij gedumpte S330 met lichtbak. En dat ik eigenlijk moet concluderen sindsdien eigenlijk steeds minder samples te zijn gaan gebruiken, en al helemaal geen loops. Die 12-bits dikheid maakte loops dik en ranzig, in 16-bits is het direct veels te vol met allerhande details en is het veel lastiger er dingen overheen te spelen lijkt wel.

Jack naar tulp-kabels zijn gekocht, thunderbirds are go!
 
voor de emax1+2 zijn ook prima conversie programma'tjes.
de pre-amp in de emax1 is dusdanig slecht dat ik zelfs alleen maar wavs heb omgezet en daarna ingeladen in de emax heb gebruikt. om ze vervolgens weer te samplen met de mpc2000xl om er lekker makkelijk mee te werken.
 
Ik wil gewoonweg handig mn eigen sounds uit mn mac (!!!!!! op pc wordt dat al makkelijker) kunnen transferen.....
gaat je met roland s50/330/550 lukken via sampledump ( langzaam), scsi/peak en een oude mac bij de s550. bij w30 moeilijker met enkele kleine "pielprogramma's"( werken ook voor floppies van s330+s550) . wat gemak betreft staan bij roland de s550 ( compatibiliteit) en w30 ( transportabel/workstation idee) op de voorgrond .( wil je de samples naar bv kontakt omzetten dan werkt het lenen van een s760 het best)
leuke treat !
 
Als die Lindrum II toch eens een bruikbare 12-bit modus zou hebben, EN usb of ethernet...

Man, dat zou goud zijn ;)
 
Even voor de goede orde, welke schermen kan je allemaal aan een s330 hangen en wat moet je daarvoor doen? Zon magnetron met groen zwart hoeft niet meer voor mij, ging ik een beetje teveel van op Dries Roelvink lijken als ik er te lang naast zat.

wordt dat een kabeltje maken? Ik heb echt zo geen flauw idee eigenlijk... Ik zie iig een digital RGB(meerpolig) en een monochome out(tulp)...


* Atari SC-1224 and SC-1435
* Amtek Color 600
* Commodore 1080 & 1084
* Darius TSM-1431
* Magnavox 8762
* Mitsubshi DiamondScan
* NEC 3D
* Philips CM-8832 and CM-8833
* Taxan 610/420
* Sony KV1311 and PVM series
* Zenith ZVM13

zie ook
http://myweb.tiscali.co.uk/clouzeau/s760/monitor.htm
 
gaat je met roland s50/330/550 lukken via sampledump ( langzaam), scsi/peak en een oude mac bij de s550. bij w30 moeilijker met enkele kleine "pielprogramma's"( werken ook voor floppies van s330+s550) . wat gemak betreft staan bij roland de s550 ( compatibiliteit) en w30 ( transportabel/workstation idee) op de voorgrond .( wil je de samples naar bv kontakt omzetten dan werkt het lenen van een s760 het best)
leuke treat !

Voor de S550 kon je toen de tijd ook een Scsi interface kopen , je
komt ze echter bijna niet tegen maar dat zou wel een leuke oplossing zijn.
 
Voor de S550 kon je toen de tijd ook een Scsi interface kopen , je
komt ze echter bijna niet tegen maar dat zou wel een leuke oplossing zijn.
veel s550's hebben die uitbreiding al ingebouwd, bij de w30 hoef je alleen maar 1 chip intern erbij in te prikken en dan heb je de scsi al, bij de s550 was het een iets grote (printje met chip) gedoe.
is handig voor zipdrive/ harddisk/ eigen gebrande cd-roms e.d.( veel snellere boot en laadtijd) en soms om een enkel sampetje over te sturen, alhoewel ik dat laatste nooit werkend heb gezien bij de w30 . wrs tgv het andere (roland) formaat. zou wel werken bij bv oudere peak/mac en s550 combinatie.
maar als je me eerlijk vraagt zou ik inzetten op sampledump en/of s760 als we het over sounduitwisseling met de computer hebben.
 
veel s550's hebben die uitbreiding al ingebouwd, bij de w30 hoef je alleen maar 1 chip intern erbij in te prikken en dan heb je de scsi al, bij de s550 was het een iets grote (printje met chip) gedoe.
is handig voor zipdrive/ harddisk/ eigen gebrande cd-roms e.d.( veel snellere boot en laadtijd) en soms om een enkel sampetje over te sturen, alhoewel ik dat laatste nooit werkend heb gezien bij de w30 . wrs tgv het andere (roland) formaat. zou wel werken bij bv oudere peak/mac en s550 combinatie.
maar als je me eerlijk vraagt zou ik inzetten op sampledump en/of s760 als we het over sounduitwisseling met de computer hebben.

De EMAX I heeft ook een chip nodig voor het plaatsen van een interne
Scsi harddisk maar die zit erbij niet in
http://www.emulatorarchive.com/Samplers/EmaxOverview/EmaxSCSI/Emax_HD_Digital_Board_600x450.jpg , wel bij de EMAX II maar dat was al standaard bij de aankoop dacht ik.
 
Lijkt me sterk. Niet rechtstreeks in ieder geval. Dan zouden S1000/1100/3000 etc etc dat toch ook hebben moeten kunnen... Maar er zijn wel utilities om wav om te zetten naar S900 series: zie deze pagina:

AKAI S900 resource page (because i can't afford an mpc)

Is allemaal windows meuk......

Sample dump wordt in OSX door niks meer ondesteund....

ik moet voor bij 'n akai dus n windows laptop scoren denk ik....

die oude soundiver werkt ook aleen maar echt lekker op windows
 
Is allemaal windows meuk......

Sample dump wordt in OSX door niks meer ondesteund....

ik moet voor bij 'n akai dus n windows laptop scoren denk ik....

die oude soundiver werkt ook aleen maar echt lekker op windows

Wat dacht je van de output van je geluidskaart samplen? Is toch DE manier van het "karakteristieke geluid" krijgen, op het ding zelf samplen. De lol zit em over het algemeen in de ad converters.
 
die oude soundiver werkt ook aleen maar echt lekker op windows

Dan kan ik de overtreffende trap van brakheid op MacOS bijna niet bevatten. Echt heeeeeel af en toe draait het dan lekker, tot ik een MIDI kabel verwissel of zo....

Was wel een super combo altijd, Logic en SoundDiver. Ik mis die tijd.
 
Back
Top