D&R 4000 series

...die slijptol op de achtergrond :D
 
ik vond het eigenlijk nogal een klotemixer.

doordat alle potmeters dc gekoppeld zijn in de toonregeling, krijg je bij de minste hapering in de potmeters enorme fluit tonen uit je peperdure monitors....:okdan:

zo heeft d&r nog wel wat meer gemiste ontwerpkansen:D

het is niet mijn favoriete merk...

:mega:
 
...die slijptol op de achtergrond :D


Om een beetje mee te dreigen als ie niet uit elkaar wil! :P

ik vond het eigenlijk nogal een klotemixer.

doordat alle potmeters dc gekoppeld zijn in de toonregeling, krijg je bij de minste hapering in de potmeters enorme fluit tonen uit je peperdure monitors....:okdan:

zo heeft d&r nog wel wat meer gemiste ontwerpkansen:D

het is niet mijn favoriete merk...

:mega:

Nog niet echt in detail bestudeerd, ik zal nog veel moeten opzoeken ivm met schemas/typeschemas, wel al eens snel signaalpad gevolgd. Alle hulp is welkom! Zeker als er verbeterd kan worden, heb hier al enkele draden over gevonden op het net maar meeste zijn ivm nieuwe opamps. :okdan:

Je bedoelt dus dat ze niet DC ontkoppeld zijn? Geen condensators tss? Kwestie van elkaar goed te verstaan! :W
Niet gezien, wel gezien als ik het goed voorheb:

serieschakeling van (high en low mid nr opamp) en (low en mid high in nr opamp)

Vordering van de werken:
gekuist/ niet gekuist en deeltje van de wachtrij! :D
 

Attachments

  • D&R 4000 I.jpg
    D&R 4000 I.jpg
    249 KB · Bekeken: 127
  • D&R 4000 II.jpg
    D&R 4000 II.jpg
    163,5 KB · Bekeken: 109
Tof hoor die losse broodjes. Echt wel handig voor onderhoud. Ik zelf heb dacht ik een 1000, maar ben al lang niet meer in m'n studiootje geweest.
 
Ik heb een jaar of 2 in de studio met een 4000 gewerkt.
Ondanks losse contacten en krakende potmeters regelmatig, een plezierige tafel om mee te werken. Met name het inline (from sub to sub) systeem en het uitgebreide patchpanel (waar wel regelmatig een klap op gegeven moest worden als er weer een compleet kanaal wegviel) .
Toonregeling is wat scherp in het hoogmid en hoog waardoor je snel een toeterig effect krijgt, maar dat is voor electronische muziek juist wel prettig.
Ander nadeel; is erg groot en zwaar dus je moet er wel een beetje de ruimte voor hebben.
 

Attachments

  • 4000.jpg
    4000.jpg
    53,6 KB · Bekeken: 120
  • 4000 2.jpg
    4000 2.jpg
    62,7 KB · Bekeken: 113
de grotere broer de d&r 8000 is helemaal een vliegdekschip en met 4 man nog steeds met veel moeite te verplaatsen, laat staan dat je die ergens moeilijk een trap op moet krijgen ofzo..
deze was helemaal storingsgevoelig om dat het patchpanel rechtstreeks op de uitgangen zaten en er in dat patchpanel altijd veel storingen optraden

873d1215649582-d-r8000_1.jpg
 
mooie foto's!
idd vliegdekschip...
had ik eig al vroeger moeten posten. ;)

En heb ik dat goed gezien dat je hem te koop hebt gezet? :duivels:
 
Iemand een idee wat de Slate knop doet?
Staat maar 1 zin in manual en niet echt duidelijk! ;)
 
Back
Top