vraag mbt hardware drumcomputer en dikker maken van de beats

tuco

Nieuwkomer
Lid sinds
6 augustus 2005
Berichten
17
Locatie
amsterdam
Hallo,

ik heb een redelijke newbie vraag, maar ja die moeten er ook zijn he !

mijn vraag is simpel voor de meeste met ervaring gok ik zo, en dat zijn dan ook juist de mensen waar je het van moet leren, afijn.

Ik heb een Kawai R100 drumcomputer in combinatie met cubase sx, aangesloten via een M-audio kaartje, ik maak geen gebruik van alle losse outputs op de drumcomputer gewoon simpel audio out naar mijn kaart en voila.

beats editen gaat vanzelfsprekend, enkel als ik een, voor mijn gevoel geinig drumloopje gemaakt heb, vind ik het uiteindelijk allemaal iets missen iets van reverb,echo noem het allemaal maar op. Probleem is, ik zit me dus af te vragen hoe ik makkelijk zulke effecten kan toevoegen aan individuele beat samples..en dus niet bijv. een hele drumloop, hoe pak ik dat aan?

mijn werkwijze is dan ook, ik creeer een midi track knal wat variaties in de drumeditor en vervolgens wil ik dan eigenlijk een soort van echo o.i.d. toevoegen aan een enkele drum sample is dit mogelijk? Ik weet dat je wanneer je de miditrack via mixdown exporteerd naar een audio bestand je dan flink los kan met reverb en allerlei andere effecten maar dat schiet zijn doel voorbij, omdat ik het effect niet op de hele audio file wil hebben..

iemand kan me me vast de juiste richting op helpen, in ieder geval bedankt alvast!

groetjes
 
Heeft hij losse outputs voor de sounds?

Zo ja kun je met een kaart met meerdere inputs alles op een apart audiospoor laten binnenkomen op je PC.
 
Ik ken dat kastje niet maar is het niet mogelijk om de boel te splitten? Wat ik doe is ik speel het hele zooitje in en dan cut ik bijvoorbeeld eerst de kicks die plaats ik in aparte track, de hats, snare etc. En zo kan je dus alles zijn eigen klankkleur geven. Als je dat iig bedoeld want snap volgens mij je vraag niet echt:P
 
Ik ken dat kastje niet maar is het niet mogelijk om de boel te splitten? Wat ik doe is ik speel het hele zooitje in en dan cut ik bijvoorbeeld eerst de kicks die plaats ik in aparte track, de hats, snare etc. En zo kan je dus alles zijn eigen klankkleur geven. Als je dat iig bedoeld want snap volgens mij je vraag niet echt:P

Hey, ik denk dat ik dat bedoel ja :)

op jou manier kan je dus idd elke klank 'kleur' geven ja. ik split dus niks in cubase, want dat is wat je bedoelt toch?

klinkt logisch ergens om de midi events op te splitsen in verschillende tracks om zo uiteindelijk elke track een eigen effect mee te geven.

groet
 
Hey, ik denk dat ik dat bedoel ja :)

op jou manier kan je dus idd elke klank 'kleur' geven ja. ik split dus niks in cubase, want dat is wat je bedoelt toch?

klinkt logisch ergens om de midi events op te splitsen in verschillende tracks om zo uiteindelijk elke track een eigen effect mee te geven.

groet

Niet alleen daarvoor, als je gebruik wilt maken van panning is het ook wel handig als je de boel los hebt natuurlijk. Aan je reactie te zien denk ik dat je met die kawai dus in midi opneemt, kweste van matrix openen dus en de boel opslitsen. Het beste splits je écht alles op, kicks in een track, closed hats in een track, open hats in een track, linkse tom in een track etc etc. Dat maakt het bij het mixen een stuk gemakkelijker.
 
Heeft hij losse outputs voor de sounds?

Zo ja kun je met een kaart met meerdere inputs alles op een apart audiospoor laten binnenkomen op je PC.

ja dat heeft de machine, maar een nieuwe kaart is de duurste optie gok ik zo, het lijkt mij dat er een makkelijkere optie kan zijn, en waarschijnlijk moet ik gewoon de zooi 'splitten' zoals ik nu net lees :)
 
Back
Top