Geen signal input in Cubase Studio 4.1

THM

Book of MOOG Revelations
Lid sinds
24 oktober 2003
Berichten
1.094
Locatie
West-Vloanders (Belgium)
Ik heb me een MOTU 828 mk3 en MOTU MIDI Express 128 aangeschaft.
Na heel wat kleine crashes en bluescreen rompslomp is het gelukt ze beiden te installeren op een PC met Vista/32, en bij de installatie van Cubase Studio 4 (versie 4.1 eigenlijk - volledig Vista-compatibel) stapelden de probleempjes zich opnieuw op, maar deze zijn intussen op één na allemaal verholpen.
Het blijvend probleem is helaas niet van de minste; ik zie (en hoor uiteraard) namelijk geen audio signalen in Cubase (en kan bijgevolg geen audio tracks opnemen).

Ik vermoed dat iemand wel eens zou kunnen hetzelfde probleem gehad hebben en had graag hulp gevraagd.
Heb ik iets over het hoofd gezien bij de device setup, audio setup, whatever... ?

Ik hoor via mijn monitors (aangesloten op de Main Out van mijn MOTU 828) wél de klank, maar zie in Cubase geen audio signalen binnenkomen. MIDI vormt geen probleem. Ook de audio output van VSTi synths vormt geen probleem.
Ik vermoed dat er ergens iets verkeerd moet ingesteld staan bij de audio device setup; weet iemand raad ?
 
Ga ik morgen even checken. Thanks alvast !!
 
De instellingen had ik correct gedaan, maar nog geen resultaat.
Daarop heb ik een uninstall gedaan van mijn Cubase 4.1, opnieuw geïnstalleerd, en weer hetzelfde. Tot mijn laatste hoop heb ik dan maar opnieuw een uninstall gedaan & opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt alles perfect !! Recording geen probleem meer, en geen crashes meer.

Een blij man groet u allen & wenst u een prettig weekend !! :baco:
 
Back
Top