Geen geluid v externe synt (yamaha qy100) in cubase SX3

guitarplayer

Nieuwkomer
Lid sinds
23 januari 2007
Berichten
3
Locatie
amsterdam
Ik ben sinds kort bezig met Cubase SX3. Ik heb al veel aan de praat gekregen zoals VST instruments, audio en de synths van mijn geluidskaart (de niet zo geweldige, soundblaster audigy platinum). Ik heb verder een midiman sport 4/4 (waar ik ALLEEN mijn synth heb aangesloten) en tevens een M-audio midikeyboard die ik via usb heb aangesloten.

Mijn probleem is dat ik geen geluid hoor van mijn Synth, yamaha QY100 , terwijl ik WEL mijn groene faders zie bewegen! Ik het verleden heb ik het in Sibelius aan de praat gekregen maar dat lukt nu ook niet.

De dingen die ik al ingesteld heb zijn:

In mijn yamaha QY 100 heb ik het volgende ingesteld:

Midi sync : External
Echo back: off
midicontrol control: in/out
local: on
midi filter: off
patt out ch: 1~8
xg parm out

In Cubase SX3 heb ik o.a een XG device aangemaakt omdat mijn synth XG ondersteunt en daardoor kan ik dus mijn presets zien van mijn yamaha QY100.

Moet ik misschien iets in Sync setup iets configureren? Je kan daar kiezen tussen: internal time code, midi timecode, asio audio device, vst system link.

Ik heb van alles geprobeerd en al dagen aan gezeten. Alleen dit moet ik nog werkend krijgen.

Wie helpt mij?
 
terwijl ik WEL mijn groene faders zie bewegen


Dat is dan in Cubase of... waar zie je ze bewegen?


Meestal kun je het signaal toch wel een beetje volgen en kijken waar het nog actief is en waar het ophoudt.

Heb je hem uberhaupt wel via een audio verbinding aangesloten of alleen via MIDI??

want je wilt het audio signaal in cubase hebben....toch?
 
Ik heb mijn synth aangesloten via midi (op de usb midi interface) en audio (line out aan de mixer gekoppeld). De wil dus eerst mijn midi van mijn externe synth aan de praat krijgen. De overige dingen krijg ik wel aan de praat. Audio van mijn synth moet denk ik lukken met de output van mijn mixer op de aux van mijn geluidskaart.
 
Ter aanvulling:

Ik kan ook met midi opnemen via met midi keyboard. En ik zie bij het opnemen de groene en bruine fader uitklappen. Bij het afspelen zie ik alleen de groene fader bewegen.

Wie heeft v mij het verlossende antwoord?
 
Back
Top