Welke MPC?

of je koopt een MPC2500 en neemt een echt beest in huis :P (in vergelijking met de 1000)
 
of je koopt een MPC2500 en neemt een echt beest in huis :P (in vergelijking met de 1000)




Hallo,

Heb nu al enige tijd een MPC 2500 in bezit, werkt perfect alleen op 1 belangrijk punt laat hij me weleens in de steek...

soms als ik een beat heb gemaakt en deze wil opslaan, ga ik naar SAVE > dan een nieuwe map maken en *PATS* hij zit vast..

ik vind dit onacceptabel, het apparaat moet betruowbaar zijn..

;-)
 
*geen commentaar* =(
 
Ik ben op zoek naar een betere "werk-flow" om muziekjes te maken...
zelf zit ik te twijfelen of ik een mpc zou kopen...
1000 of 2kXL se ...
Alhoewel ik de 2000xl me echt wel een toffe bak lijkt, vang ik zo op dat de 1000met JJ-os, veel meer mogelijkheden heeft.... (maar die mij dan een stuk speelgoed lijkt....)

ik maak muziek met veel drums en "rare geluiden" die ik opneem en bewerk met externe apparaten.
(Dus de sample op repeat zetten , en dan bv: allerlei gitaarpedaaltjes aankoppelen om zo knopjes te draaien etc....)
Dus zou de mpc in staat moeten zijn om een sequence af te spelen terwijl deze via de line-in ook opgenomen wordt... (of iets dergelijks)

Opnemen met een andere sampler lijkt me precies zo extreem omslachtig...

kan dit met de 2kxl ? (of moet ik de 1000 hebben, of....?)

cherio
 
ik heb zelf de 1000

en er is bij mij 1 ding wat me niet echt aanstaat, en dat is het scherm wat helaas niet uitklapbaar is

voor de rest vind ik het een topproduct waar ik jarenlang plezier van kan hebben
 
Ik ben begonnen aan mijn in totaal 5e MPC.

heb 3x een 2000xl gehad, een 500 en nu een 2500.
Ik moet zeggen dat ik dit by far de meest relaxte MPC vind die ik ooit gehad heb.
Ik kan niet zonder de outputs, USB en non destructive chop.

Misschien zou een 1000 dezelfde functionaliteit kunnen bieden, maar ik hou van een grote robuuste machine..
 
Guys and Girls,

MPC lijkt me ook zeker tof om eens te proberen. M'n TR707 verhaal is wat beperkt hehe.
Als ik het goed begrijp zijn er als je JJOS 2XL installed, qua software geen verschillen in tussen de MPC2500 en 1000, klopt dat?
Wel tof dat je 4 extra outputs hebt, maar je kunt dit ook apart bouncen naar cubase (of vergelijkbare multi-tracker) lijkt me (ivm trackmutes op MPC)

Het scherm van MPC2500 lijkt me wel 10x handiger. Maar je kunt de MPC1000 ook scheef postioneren rite?

Vergeet ik dingen?
 
Of het verstandig is om nu voor een 2000XL te kiezen hangt af van wat je er mee gaat doen. Voor midi en simpele sample bewerking is deze prima.
De 1000 heeft veel meer mogelijkheden alleen is het de vraag wat je allemaal gebruikt. De 2000 heeft maximaal 32Mb, de 1000 en volgens mij ook 2500 max 128 mb.

De 1000 z'n scherm kan helaas niet omhoog geklapt worden maar deze is toch wel goed te lezen hoor vanuit een hoek. En de pads van de blauwe en sommige zwarte zijn niet van goede kwaliteit en kunnen kapot gaan. Die moet je dan dus zelf fixen of zelf vervangen voor goeie pads die niet gauw meer kapot gaan.
Ala 2500 en 2000.

Voor de 2500 is er overigens ook een JJ os. Dus das wel relax een wat grotere bak met wat meer knopjes met eigen funkties ipv knopjes met allemaal dubbele funkties. Apart numeriek toetsenbord is ook erg relax. Maar opzich werkt de 1000 prima en het scheelt aardig wat geld met de 2500.
 
de pads van een 2000xl zijn ook vele malen beter dan die van een 1000, bovendien is de xl robuuster..
 
Voor de 2500 is er overigens ook een JJ os. Dus das wel relax een wat grotere bak met wat meer knopjes met eigen funkties ipv knopjes met allemaal dubbele funkties. Apart numeriek toetsenbord is ook erg relax. Maar opzich werkt de 1000 prima en het scheelt aardig wat geld met de 2500.

voor de 1000 is er n jjos.
 
ik maak muziek met veel drums en "rare geluiden" die ik opneem en bewerk met externe apparaten.
(Dus de sample op repeat zetten , en dan bv: allerlei gitaarpedaaltjes aankoppelen om zo knopjes te draaien etc....)
Dus zou de mpc in staat moeten zijn om een sequence af te spelen terwijl deze via de line-in ook opgenomen wordt... (of iets dergelijks)

kan dit met de 2kxl ? (of moet ik de 1000 hebben, of....?)

cherio

2000xl kan dat niet, 1000 wel.

enneh, de 2000 xl is niks robuuster dan een 1000 en een 1000 ziet er ook niet als speelgoed uit. Hij is gewoon chunky.

DUIZEND, DUIZEND, DUIZEND, DUIZEND!
 
Ik heb vandag de hele dag met m'n 2KXL gewerkt. Erg fijn! Maar in die JJ os voor de 1000 zitten wel wat hele fijne opties. Neem nu bijv de level track mute die je kan activeren in track mute scherm,. Dan kan je dus echt lekker jammen met geloopte audio samples alsof je met midi tracks werkt. Ideaal voor livesets. Variaties aan brengen aan je statische audio loops.

Kijk als je nog geen 1 mpc gehad hebt, dan moet je maar een 1000 kopen. Een 2k gebruiker zal meestal wel van z'n 2000 blijven houden en moeite hebben afscheid te nemen. Ik gebruik ze gewoon allebei, nou ja das niet helemaal waar. Ik gebruik de 1000 alleen live maar ik treed zelden op. Dus ja he, ik sponsor alleen JJ maar gebruik de ossen geeneens. Moet wel gaan gebeuren overigens.
 
ik veronderstel dat de sequencer van de 1000 ook retestrak loopt?
ik heb nu een asq10 (die dus weg gaat) en ik hoop dat de 1000 dus ook dergelijke retestrak-heid heeft ;) .
(jaja, tis een akai-mpc-sequencer, dus i guess dat dat wel goed moet zitten, maar toch moet ik het even vragen...)
 
Wil ook wel eens jammen zonder PC
wat is dat JJOS2 nou precies? is dat een alternatief OS? zo ja, is het freeware?
 
voor zover Gagarin weet is dat idd een alternatief os, maar geen freeware. Sander wet er veel van.

Gagarin
 
Back
Top