Welke MPC?

Maar als je Boon Doc checked op youtube dan zie je ook dat er dope shit gemaakt kan worden op een MPC1000, dus die doet echt niet onder voor de 2000XL.
Het is volgens mij inderdaad wat je gewend bent

ach, dan kom je weer terug op dat eeuwe oude discussie punt in de geest van ''het maakt niet uit wat je gebruikt maar de persoon die er achter staat''.. dat weet men onderhand ook wel ;)

no offence hoor, maar ik kan wel wat leuks maken met een mpc 1000 en 2000 xl, maar met fruityloops of reason of cubase gaat het me ook wel lukken :) voor mijn persoonlijke voorkeur vind ik zelf de 1000 gewoon erg fijn omdat het lekker snel werkt en ik ben toch aan het inspelen, daarnaast vind ik die sequencer ook retestrak, het enige wat ik eigenlijk met timing correct inspeel zijn mijn kick en snare en meestal eigenlijk alleen snare..

het is trouwens wel zo dat met het jj os de mpc een lading meer kan dan de 2000 xl, zo vind ik dat global program edit ding al gewoon super, scheelt je zo veel tijd!.. qua effecten gebruik ik zelf nauwelijks wat op de mpc, meestal gebruik ik wel de filters en de lfo's en soms de compressie voor m'n snare of kick zodat ik die kan resamplen voor een iets hardere beuk, maar daarna laat ik ze nog wat harder beuken als ik ze uitmix in cubase :)
 
een sequencer is wel van invloed op het eindresultaat denk ik, idere workflow leidt weer tot andere resultaten. Op de SP had ik direct de BDP/Marley Marl stuiter, op de MPC vrij snel Mantronix-achtige gelayerde toestanden. En extremer, als ik de 808 intern prog is het een extreem andere groove dan wanneer ik ze in Logic inspeel. En dan nog de pads, velocity-curves etc etc.

Trackmute is bv ook erg van invloed op tracks, Moodymann bv haalt er bijna zn bestaansrecht uit.
 
@mitchell
is nog steeds een mpc3000 in dat filmpje
 
Wassup dan met dat nieuwe mpc 5000 ding.
http://www.akaipro.com/mpc5000

of is dit allang niet nieuw meer.
als je voor opties gaat lijkt me dit wel een dikke.

De mpc1000 wordt toch voor al veel gebruikt voor live doeleinden denk ik.
ik vind em zelf super fijn juist daarom maar dan wel met jjos die shit is gewoon te ziek en dan heb ik zelf nog niet eens de nieuwste.

Het enige wat nep is is dat als je die blauwe hebt je gegarandeerd een keer nieuwe pads moet hebben zo als ik nu en dan is die op eens een stuk minder leuk natuurlijk.
 
@rasz
ik heb met die 5000 gespeeld
wat een zwak excuus is dat zeg.
Ze promoten dat ding als opvolger voor de 4000
ding komt nieteens in de buurt kwa opties.
Sequencer is net als de andere mpcs gewoon 96 ppq (4000 is 960 ppq)
Dan kwa geheugen zit je op 198 of 192 ofzo en de 4000 heeft gewoon 512.
De interne synth werkt heel omslachtig.
Je bass patches laden in alsof het gewoon normale programs zijn, je kan dus niet door patches scrollen.
Heel hinderlijk gewoon.

Check dit artikel eens van just blaze over de 5000.
Precies zo denk ik er nou ook over.

http://themegatrondon2.com/2008/07/29/teh-suck/

Zwak excuus voor een mpc5000
misschien mpc3500 maar meer ook niet.
 
ik zit te denken om mijn 2000xl te ruilen tegen een mpc1000...
m'n 2000xl heeft een cardreader, erg handig, maar de mpc1000 heeft dat standaard ook.

gebruik eigenlijk alleen de midi sequencer en een enkele keer een sample... en het moet klein zijn dus een mpc1000 lijkt mij beter... any thoughts ?
 
ik ben inmiddels aan m'n 3de mpc1000 toe na wat liefde/haat verhoudingen en tussenpozen op andere samplers en software. Toch is het een blijver, totdat ze een fatsoenlijke slicer in ableton integreren.

maar ik blijf het tot op heden de goedkoopste en snelste manier vinden om een lekkere sample van je 12''es af te trekken en deze meteen te knippen en razendsnel aanpassingen te maken met de JJ OS.
 
Ik zit ook een beetje op een MPC te azen, maar voor mij is het verschil tussen de 2500 en de 1000 niet echt duidelijk. Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een MPC1000 met 128MB expansie die ik voor €909 bij Music Store kan kopen. De 2500 is een paar honderd duurder. Wat kan een 2500 meer dan een 1000 waardoor ik er extra voor zou willen betalen? (Er mede vanuit gegaan dat ik waarschijnlijk toch JJ OS zal gaan draaien als ik een 1000 koop)

Ik wil de MPC gebruiken als 'inspiratiedoos' en om beats mee te maken en te samplen. Het doel is om hem ook te gebruiken om externe instrumenten mee aan te sturen, maar dit kan eventueel ook via mijn PC.
 
De MPC kon me uiteindelijk toch niet bekoren, dus ik ben voor een MPD24 gegaan en gebruik deze in combinatie met Ableton Live en/of mijn Akai S5000.
 
Wil je nog steeds ruilen ?





ik zit te denken om mijn 2000xl te ruilen tegen een mpc1000...
m'n 2000xl heeft een cardreader, erg handig, maar de mpc1000 heeft dat standaard ook.

gebruik eigenlijk alleen de midi sequencer en een enkele keer een sample... en het moet klein zijn dus een mpc1000 lijkt mij beter... any thoughts ?
 
op een 1000 kun je 99 programs draaien in plaats van 4.
Daarbij heb je de instrument programs die qua parameters behoorlijk lijken op wat je in een aardige racksynth aantreft.

Dit alles onder JJ OS 2 natuurlijk, maar ik vind die niet duur.

Maar goed ik probeer hier geen MPC-1000 te verkopen hoor. Ik schrik er alleen altijd een beetje van als mensen die van hun willen ruilen tegen een MPC-2000xl


Uiteindelijk gaat het er nog het meeste om of de persoon aan de MPC er iets mee kan maken he. Of dat diegene er heel veel plezier mee heeft natuurlijk.


heb je die instrument programs ook op de MPC2500 ?
 
hangt blijkbaar samen met JJOS2

zijn die instrument programs enigszins bruikbaar ?
 
Wil geen nieuwe topic openen,

Maar welke zal ik gaan halen ? MPD 32 of MPC 500 ?:stupid

Heb erg veel samples, en wil ze beat van maken, en liever op een hardware..

via het muis heb ik weinig zin in..
 
Wil geen nieuwe topic openen,

Maar welke zal ik gaan halen ? MPD 32 of MPC 500 ?:stupid

Heb erg veel samples, en wil ze beat van maken, en liever op een hardware..

via het muis heb ik weinig zin in..

Hoe bedoel je ?
 
en wil ze beat van maken... wtf? Als ik dit zo lees zal ik maar voor die MPD gaan, veel minder ingewikkeld :P
 
het antwoord is vrij simpel. als je een mpc 500 koopt zal je wel je samples moeten knippen op je pc en dan op een kaartje zetten. met een mpd zal je altijd moeten klikken omdat je hem met een computer moet gebruiken

koop je een 1000 kan je alles mee... nauwkeurig choppen.. JJ os erbij.. knallen!
 
Back
Top