Evolver samples (voor electro house tracks)

...maar aan de andere kant was midi ook ooit de doodsteek voor echte muziek...

Ik bedoelde daarmee dat toen midi werd geïntroduceerd er ook werd gezegt dat mensen zonder talent een nummer in elkaar konden draaien... Samples (ook van een commerciële cd getrokken) betekenen dus ook niet persee dat het eindproduct zielloos moet worden (hiphop werd ook ooit voor brainless jat/recycle werk uitgemaakt).
 
Zo zie je maar dat meningen uiteen kunnen lopen! En dat is toch een schitterend ding, niet?

Ik denk wel dat er niets mis is met het produceren van muziek voor je beroep. En dat je beroepsmatig maakt wat je klant wil hebben, lijkt me ook logisch. Als je bakker bent, ga je geen biefstuk verkopen, omdat je dat zelf leuker/handiger/beter vind!

Dat muziek gevoel is, ben ik helemaal met jullie eens! Alleen het kort door de bocht werk, zo van: "ik houd er niet van, dus het is kut" lijkt me een beetje bekrompen.

Maar daar zijn zat topics over, dus laten we t op het onderwerp houden!
 
Heeft de Evolver niet wat veel LFO's om te koppelen aan teveel filters die weer wat te veel ADSR enz hebben en wat veel delay-instellingen die allemaal met iets te veel wavetable opties en andere osc-rakende instellingen zijn te verbinden en dan nog bakken andere opties om uberhaupt een beetje ok te kunnen samplen zeg maar.

In het kort, Evolved de Evolver niet teveel voor zon aanpak? Volgens mij is dat nu juist de kracht en het karakter van de Evolver. Ik vrees dat je dan degene die voor je samplet ook moet vragen melodielijntjes en songstructuur te verzinnen en samplen...

Klinkt als zonde van de tijd, ik denk inderdaad ga aan de virus...

* Off topic *
Electrohouse... Het klinkt een beetje alsof Marusha Techno heeft uitgevonden ;)
 
In het kort, Evolved de Evolver niet teveel voor zon aanpak?...ik denk inderdaad ga aan de virus...

De virus kun je ook aardig laten evolven...
LFO's die aan kunnen, kunnen ook uit, dus het kan wel op een evolver, maar inderdaad ik snap ook niet waarom het van een Evolver moet afkomen (ipv een willekeurige andere VA), maar de topicstarter kan dit wellicht beter beargumenteren.
 
Ik vind het geniaal. Gewoon en TI kopen maar totaal niet weten wat een synth is. Ik zie een gat in de markt als het om synths programmeren gaat.
 
Ik denk wel dat er niets mis is met het produceren van muziek voor je beroep. En dat je beroepsmatig maakt wat je klant wil hebben, lijkt me ook logisch. Als je bakker bent, ga je geen biefstuk verkopen, omdat je dat zelf leuker/handiger/beter vind!

Een bakker hoeft geen biefstuk te verkopen omdat hij kan bakken. Als hij niet kon bakken, was hij wel slager geworden.

Hoewel een bakkers worstebroodje niet te versmaden is.
 
Een bakker hoeft geen biefstuk te verkopen omdat hij kan bakken. Als hij niet kon bakken, was hij wel slager geworden.

Hoewel een bakkers worstebroodje niet te versmaden is.


een nagel stylist, tuinder, agent... of zo
 
De virus kun je ook aardig laten evolven...
LFO's die aan kunnen, kunnen ook uit, dus het kan wel op een evolver, maar inderdaad ik snap ook niet waarom het van een Evolver moet afkomen (ipv een willekeurige andere VA)


De Evolver is zeker geen VA, en dus niet helemaal te vergelijken. Maar een Virus samplen lijkt me ookniet je dat...

De LFO's kunnen uit maar wil je kale osc's samplen? Ik snap het niet helemaal...
 
Voorbeelden qua sounds:

http://www.youtube.com/watch?v=BGSSebMDJew

vette track trouwens...

wat een boutplaat zeg :D

maar neem eens een saw wave, doe niks met je filter en stel je attack voor je amp op 0 en je decay erg kort, nou dan heb je volgens mij al 90% van de sounds in dat trackje, dat stringetje/stabje met sidechain zit vast wel ergens in die 4k aan presets bij je virus.

succes! :doei:
 
Ik hoor ook niets in die track dat je niet voor elkaar zou kunnen krijgen met een Virus of zelfs een gemiddelde lame VST. Het geluid wordt naar mijn idee meer veroorzaakt door EQ/compressie dan door een miraculeus vette oscillator in elk geval.
 
Tsja, als ik jouw was zou ik me gewoon gaan verdiepen in hoe analoge synthese werkt want je hebt echt geen evolver of virus nodig om deze geluiden te maken. Meeste lukt prima met een afgeragde poly800 en een beetje eq'en.

even offtopic...

Ten eerste vind ik het echt belachelijk hoe mensen met minder of geen verstand van synths die domme vragen stellen hier worden afgebrand. Ik bedoel, die jongen heeft er wellicht geen verstand van maar dat wil toch niet zeggen dat hij geen, al dan niet domme, vragen mag stellen? Dit is toch geen elitair clubje ofzo? Vind het een beetje zelfbevlekking eigenlijk. Als je het echt zo irritant vind reageer dan niet. Ik erger me ook kapot iedere keer als ik zon mannetje iets zie vragen in de trend van 'hoe maak ik deze hardcore kick' of 'hoe krijg ik dit superstring geluid gemaakt in FL' maar ik reageer daar gewoon niet op. Of je het nou kut vind of niet, iedereen die zijn creativiteit wil uiten is goed bezig imo.


Dat krijg je met die kut muziek. Electro house... Iedere lul denkt dat 'ie die meuk ook kan maken, want zo klinkt het. En dan krijg je van die nietsnutten die lukraak een beetje spullen kopen, er geen wijs uit komen en het gaan zoeken in 'betere' spullen of anderen gaan lastig vallen met stupide verzoeken... Het forum zit de laatste tijd vol met dit soort electro house figuren die van de hoed noch de rand weten..
Het is niet zozeer de naam... Hoewel het woord electro totaal geen plaats hoort te hebben bij dit soort tieten club house, is het meer het gemak waarmee mensen denken 'och, dat maken we wel eventjes met een paar productie geheimpjes'. Die gedachtegang is de doodsteek voor de muziek. Bands die een drummer hebben die ondermaats presteert en wiens tekortkomingen in pro tools worden rechtgetrokken, producenten die naar sample cd's grijpen omdat ze zelf geen fatsoenlijk geluid uit hun synths kunnen toveren... En dan vinden ze het gek dat mensen muziek illegaal gaan downloaden. Vind het niks gek, als muziek een louter leeg, zielloos en vervangbaar wegwerp product is waarvan de maker dacht 'dat doen we wel eventjes'.

Beste meneer Chinetti,
ik voel me, als elektro muzikant zijnde, een beetje aangesproken. Ten eerste zijn er een hoop elektrohouse mensen die erg goede muziek maken. En dan bedoel ik niet dat voorbeeld van Erik E wat hier eerder werd genoemd want dat vond ik ook kut. Het feit blijft echter dat deze meneer E meer platen heeft verkocht dan jij ooit zult doen.
Blijkbaar denk je dat je alleen recht hebt om muziek te maken wanneer je iedere partij live kunt inspelen en ieder geluidje zelf kunt programmeren (wat ik en vele anderen overigens kunnen en ook doen). Blijkbaar irriteer je je ook mateloos aan het feit dat veel soorten elektronische muziek tegenwoordig het label elektro opgeplakt krijgen. Wat is daar in godsnaam het probleem mee als ik vragen mag? Het feit dat meisjes met dikke tieten er op feesten? Beetje gefrustreerd dat ze jouw niet zien staan ofzo? (ok, beetje onder de gordel maar is echt niet zo bedoeld)
 
Laatst gewijzigd:
ik ben op zoek naar sounds voor electro house tracks, en de bestaande sample cd's helpen me niet echt verder...
http://www.vengeance-sound.com/DetailsVEE.html was niet voldoende?

Mocht iemand andere synths gesampled hebben die ook geschikt zijn voor electro tracks, je zou me enorm vooruit helpen!
Ik denk dat je meer hebt aan tips om je apparatuur te programmeren - er is niks in die Eric E track wat je niet kunt met wat je nu hebt.

Er is geen typisch elektro-geluid, dus plaats een paar voorbeeldjes of zo en dan bak ik wel een paar tutorials.
 
Laatst gewijzigd:
Blijkbaar irriteer je je ook mateloos aan het feit dat veel soorten elektronische muziek tegenwoordig het label elektro opgeplakt krijgen. Wat is daar in godsnaam het probleem mee als ik vragen mag?

Een mus is absoluut een vogel, maar een vogel is niet absoluut een mus.
Het is referentieloos en het ontkent het belang van het genre door zomaar iets in de electro hoek te duwen. Wat mensen electro house noemen heeft geen donder met electro te maken. Electro bestaat te lang en is al behoorlijk gedefinieerd, je kunt niet zomaar daar nog even wat aan toevoegen omdat het muzikale landschap verzadigd is en je opzoek bent naar een nieuw buzzword zodat je weer even 2 jaartjes wat pubertjes van hun zakgeld kunt ontdoen (die vervolgens zeggen dat degene die het meeste geld uit hun zak klopt wel de beste moet zijn). Je gaat Mondriaan toch geen surrealist noemen, of Rembrandt een kubist, alleen omdat het je zo uitkomt? Zo werken die dingen niet, niet als je die dingen ook maar iets serieuzer neemt dan dat ze (toch zeker voor enkelen) zijn.

Als je naar aanleiding van mijn posts denkt dat ik muzikaal en sexueel gefrustreerd ben, dan heb je niet alleen moeite met het onderkennen van vorm, maar ook van inhoud en heeft het ook weinig zin om er verder op in te gaan.
 
Het is referentieloos en het ontkent het belang van het genre door zomaar iets in de electro hoek te duwen. Wat mensen electro house noemen heeft geen donder met electro te maken. Electro bestaat te lang en is al behoorlijk gedefinieerd, je kunt niet zomaar daar nog even wat aan toevoegen omdat het muzikale landschap verzadigd is en je opzoek bent naar een nieuw buzzword zodat je weer even 2 jaartjes wat pubertjes van hun zakgeld kunt ontdoen (die vervolgens zeggen dat degene die het meeste geld uit hun zak klopt wel de beste moet zijn).

Tsja, ik vind het niet echt iets om me druk over te maken eerlijk gezegd. Rock was vroeger Led Zeppelin en nu is het ook heel wat anders. Ik denk dat het probleem is dat jij op een of andere manier vindt dat dit soort muziek niet waardig genoeg vind om in het zelfde straatje geplaatst te worden dan die, schijnbaar betere, muziek van jou.

Ik zal het je nog mooier vertellen, wat jij waarschijnlijk bedoelt met electro, is elektropop. En electrohouse is een stroming in de electroclash.
Meneer Van Dale?
Van Dale schreef:
elec·tro (dem)
1 electroclash

elec·tro·clash (dem)
1 stijl in de housemuziek waarin elementen van de elektropop uit de jaren 80 van de twintigste eeuw zijn opgenomen

elek·tro·pop (dev)
1 met synthesizers en andere elektronica gemaakte popmuziek, vooral in de jaren tachtig van de twintigste eeuw

Hieruit kunnen we dus opmaken dat de werkelijke betekenis van het woord 'elektro' een verzamelwoord is, net als dat rock dat ook is (poprock, stonerrock etc).
Het is geen 'buzzwoord', het is een afkorting van een woord, net als dat de oude electro ook een afkorting is van iets anders.

Als je denkt dat ik muzikaal en sexueel gefrustreerd ben, dan heb je niet alleen moeite met het onderkennen van vorm, maar ook van inhoud en heeft het ook weinig zin om er verder op in te gaan.

Ik dacht toch echt wel enige frustratie te bespeuren in de schrijfstijl van je bovengenoemde posts. Volgens mij en de dikke van dale heb ik niet echt moeite met het ontkennen van de vorm. Maargoed, als jij er niet meer op in wilt gaan.... :okdan:


Het forum zit de laatste tijd vol met dit soort electro house figuren die van de hoed noch de rand weten..
Kom op zeg, vind je dat nou echt een argument? Alsof er in de 80's geen gasten waren die kut muziek maakten. Er waren toen alleen nog geen internet forums dus merkte je er niet zo veel van als nu.
 
LOL, Moeilijke keuze: Erik E, Fedde of Egyptian Lover/Afrika Bambaata, Nucleus etc... :D

Ja, de huidge "In Holland" student die z'n complete studio van de Pirate Bay heeft afgeplukt en i.d.d. geen REET afweet van muziek..... (maar wel plaatjes verkopen :engel: )

Stelletje PRUTSERS :D
 
NP on 3fm: "put your hands up for detroit" :D

*doet de €swing*

Geen evolver hier, sorry :(
 
Back
Top