Evolver samples (voor electro house tracks)

Pimpampeter

Muziekfabriek
Lid sinds
2 juni 2005
Berichten
1.226
Locatie
Eindhoven
Hee Mensen,

Ik heb een vraagje. Is er toevallig iemand die een evolver gesampled heeft? ik ben op zoek naar sounds voor electro house tracks, en de bestaande sample cd's helpen me niet echt verder...

Mocht iemand andere synths gesampled hebben die ook geschikt zijn voor electro tracks, je zou me enorm vooruit helpen!

Alvast bedankt....

GRTZ
 
koop gewoon een little phatty, hihi.

maar die virus ti kan toch ook gewoon 1 osc aan? het hoeft toch niet alleen die hypersaw te zijn ;)

Gewoon een beetej kutten, electro soundjes zijn niet echt moeilijk, vrij droge oscs allemaal
 
Ik weet t... Alleen heb ik nog niet genoeg synthese ervaring om de sounds echt vet na te bouwen. En een evolver kopen, das helaas nu niet mogelijk...

Maar mocht er nog iemand zo vriendelijk zijn me toch een beetje op weg te helpen...

Zal ns wat gaan kloten met mn TI... Als het werkelijk zo simpel is als jullie zeggen, laat ik t weten!
 
evolver is echt geen electro bak ofzo, iig niet meer dan je TI.

kijk een moog of moogclones zijn echt superdik meteen, das een Evolver niet.
Pak gewoon 1 Pulse met subosc. beetje pwm erop
en een beetje kutten.

en voor hogere sound gewoon een gort droge saw wave pakken. (voor die typische arpjes,sequences)
 
Dit kan al je synths. Gewoon je synth leren kennen en proggen die handel :)
Zoals Alex Omega al zegt, vrij basic sounds en vrij kaal. weinig fx en al helemaal geen unison als je het mij vraagt....
 
Zou je misschien wat voorbeelden van tracks (youtube) waar deze sounds in voorkomen kunnen posten. Dan weten mensen die wat minder thuis zijn in dit genre beter wat je zoekt.
 
Dat krijg je met die kut muziek. Electro house... Iedere lul denkt dat 'ie die meuk ook kan maken, want zo klinkt het. En dan krijg je van die nietsnutten die lukraak een beetje spullen kopen, er geen wijs uit komen en het gaan zoeken in 'betere' spullen of anderen gaan lastig vallen met stupide verzoeken... Het forum zit de laatste tijd vol met dit soort electro house figuren die van de hoed noch de rand weten..

En dan ironisch genoeg een link in je profiel naar een site die claimed de oplossing te hebben voor dit soort minkukels...
 
Hahahaha.... Chinetti, slechte zin ofzo? Tjeemig... Wel leuk dat je ondanks dat je het allemaal helemaal niets vind, toch op mn site gaat kijken! Want als t onderwerp je niet aan staat, ga je er toch niet op verder zoeken?

Anyway, het punt van mijn vraag is dat meer mensen samen meer weten dan 1 alleen!

GRTZ
 
Ik zou op zoek gaan naar commerciele soundsets voor je Virus. Kun je meteen ook weer bekijken hoe ze gemaakt zijn en er iets van leren. Die Virus TI is alles wat je nodig hebt, die digitale waveforms in de Evolver zitten in principe ook in je TI en die commerciele sound haal je eerder uit een TI dan een Evolver.

Persoonlijk heb ik ook een hekel aan wat tegenwoordig als electro over de toonbank gaat, vergelijk het eens met dit:

http://www.youtube.com/watch?v=KhuwXIf06Cw
http://www.youtube.com/watch?v=dNgfxeUe9sM
http://www.youtube.com/watch?v=PMbK631xevU
http://www.youtube.com/watch?v=Xvnu7C2H4CQ

Als ze de muziek die jij wil maken nou HakkieBakkiePlop genoemd hadden had ik er al meteen wat minder moeite mee ;)
 
Het is niet zozeer de naam... Hoewel het woord electro totaal geen plaats hoort te hebben bij dit soort tieten club house, is het meer het gemak waarmee mensen denken 'och, dat maken we wel eventjes met een paar productie geheimpjes'. Die gedachtegang is de doodsteek voor de muziek. Bands die een drummer hebben die ondermaats presteert en wiens tekortkomingen in pro tools worden rechtgetrokken, producenten die naar sample cd's grijpen omdat ze zelf geen fatsoenlijk geluid uit hun synths kunnen toveren... En dan vinden ze het gek dat mensen muziek illegaal gaan downloaden. Vind het niks gek, als muziek een louter leeg, zielloos en vervangbaar wegwerp product is waarvan de maker dacht 'dat doen we wel eventjes'. Sorry, maar er zijn zoveel topics over 'hoe maak ik x-geluid zodat ik als y-electrohouse act klink'... Het is echt een soort virus ofzo...
 
Het is niet zozeer de naam... Hoewel het woord electro totaal geen plaats hoort te hebben bij dit soort tieten club house, is het meer het gemak waarmee mensen denken 'och, dat maken we wel eventjes met een paar productie geheimpjes'. Die gedachtegang is de doodsteek voor de muziek. Bands die een drummer hebben die ondermaats presteert en wiens tekortkomingen in pro tools worden rechtgetrokken, producenten die naar sample cd's grijpen omdat ze zelf geen fatsoenlijk geluid uit hun synths kunnen toveren... En dan vinden ze het gek dat mensen muziek illegaal gaan downloaden. Vind het niks gek, als muziek een louter leeg, zielloos en vervangbaar wegwerp product is waarvan de maker dacht 'dat doen we wel eventjes'. Sorry, maar er zijn zoveel topics over 'hoe maak ik x-geluid zodat ik als y-electrohouse act klink'... Het is echt een soort virus ofzo...

100% mee eens...

Muziek onstaat uit zich zelf:
hoe dat je vaardigheden zijn, welk spul je gebruikt, je gemoedstemming en persoonljk talent, zorgt ervoor dat je muziek maakt wat in een bepaalde stijl uitmondt. De ene keer kan dat Elektro zijn de andere keer Dub ofzo, maar het zal altijd een zelfde soort sfeertje of "ziel" bevatten, die muziek die met voorbedachte rade is gemaakt mist.
 
zo zo, nog al en gevoelig onderwerp voor de "echte" eleKtro artiesten alhier... *D

Ik snap het ook niet helemaal. Je hebt een virus TI... nou als je daar al niet me uit den voeten komt...

Als je een synth hebt, LEER HEM PROGRAMMEREN of doe hem weg en gebruik sample ceedees, preset vstees etc.... nog beter volg een cursus, workshop, lees een boek, autodidact mode [on] en natuurlijk is er op sf enorm veel nuttige info te vinden.

Als ik een sound voorbij hoor komen die ik interessant vind probeer ik deze na te maken of te benaderen, als uitdaging (wellicht)
Ik heb er ook echt een broertje dood aan om presets te gebruiken en er is geen grotere kick an een indrukwekkende sound te maken die mensen aanspreekt of waarvan ze paranoïde of angstig worden.

Kom op, beweeg die luie REET en leer die synth programeren!! (welgemeend en non-negatief advies ;) )
 
Laatst gewijzigd:
Het is echt een soort virus ofzo...

een TI?:D


[iets meer on topic mode] Ik ben het wel grotendeels met de bovenstaande reacties eens, maar aan de andere kant was midi ook ooit de doodsteek voor echte muziek.... Waarschijnlijk is het gewoon de tijdsgeest...
 
een TI?:D


[iets meer on topic mode] Ik ben het wel grotendeels met de bovenstaande reacties eens, maar aan de andere kant was midi ook ooit de doodsteek voor echte muziek.... Waarschijnlijk is het gewoon de tijdsgeest...

wat bedoel je? de sound, het medium, cc n sysex.... verklaar u nader :mexico:
 
wat bedoel je? de sound, het medium, cc n sysex.... verklaar u nader


...Ik heb er ook echt een broertje dood aan om presets te gebruiken...
..."ziel" bevatten, die muziek die met voorbedachte rade is gemaakt mist...
...producenten die naar sample cd's grijpen omdat ze zelf geen fatsoenlijk geluid uit hun synths kunnen toveren...

En toen reageerde ik daar dus het onderstaande op:

Ik ben het wel grotendeels met de bovenstaande reacties eens, maar aan de andere kant was midi ook ooit de doodsteek voor echte muziek.... Waarschijnlijk is het gewoon de tijdsgeest...
 
Back
Top