Thomann flikt me al 2 keer

Goed afgelopen. Pakket is gisteren twee straten verderop afgegeven bij een huis met hetzelfde huisnummer. Een aardige, onbekende wijkgenote kwam het brengen, heel attent. Maar dus afgeleverd door UPS zonder te controleren op naam en adres. Verder ook van Thomann al snel bericht gehad, dus uiteindelijk vooral opluchting en vetrouwen in de medemens :)

UPS-pakketten werden hier in de wijk trouwens de laatste 5 jaar altijd door een vaste bezorger bezorgd. Die zien we sinds een paar maanden niet meer. Misschien dus even inwerktijd van de nieuwe krachten.. de tijd zal het leren.
 
Goed afgelopen. Pakket is gisteren twee straten verderop afgegeven bij een huis met hetzelfde huisnummer. Een aardige, onbekende wijkgenote kwam het brengen, heel attent.


Zou ik zomaar een pakket in handen gedrukt krijgen, dan breng ik het ook naar de juiste persoon. Hoewel, als er 'Thomann' op de doos staat... misschien toch de doos op een kiertje openmaken en even gluren wat erin zit... :duivels:

Mooi dat het is opgelost. :)
 
Exact dit ook al 2x gehad afgelopen 2wkn met UPS en Thomann
Was gewoon in de kamer, die lul belt geeneens aan. briefje door de deur en weer weg.
Bij mij is er dus zelfs geen busje langs geweest.

Vervelend dat UPS dus echt aan service en betrouwbaarheid aan het inleveren is.
Ik denk toch dat ik een dezer dagen een klacht formuleer en neerleg bij UPS.
Ik heb niet de illusie dat het zin heeft, maar niks doen ook niet.
 
Bij mij was het ook raak met Thomann-UPS. De UPS website had alle dagen dat ik het geprobeerd had "technische problemen" dus ik kon geen voorkeur instellen. Resultaat: ga maar een halfuur rijden want UPS doet 1 random afleverpoging en dan heb je pech.
 
lol, wat ik nu lees, ik hier in week ook bestelling gedaan bij Thomann, krijg bevestiging UPS, en zie dat leverdatum niet klopt, heb hier dagen bezig geweest om het trachten op te lossen via hun website, App enz... niks lukte. fijn te weten ik ni alleen was ;) levering is wel gedaan, maar gewoon voor deur afgedropt geweest!
 
Spannend als ik dit zo lees, ik heb net weer een flinke bestelling gedaan bij Thomann ..... Tot nu toe al jaren prima bezorgd en alle eventuele uitwijk pakketpunten zitten binnen een straal van 3 km.
 
Dat soort bezorgbedrijven hebben het nu hectisch druk.
Iedereen wil uit de muur bestellen, betalen, en dan krijgen...
De papieren brieven lijn blijft leeg, De pakketjeslijn daarintegen?

10 duizend redenen waardoor het fout "kan" gaan:
Te weinig of juist te veel (ongeschoold) personeel.(sorry, we wisten niet, maar hij zei...)
Administrative fouten,
Menselijke en/of IT fouten,
Chauffeurs die falen, etc...
Toch komt 95 procent goed aan!:okdan::okdan:

Moet maar ff op YouTube kijken hoe ze dat in Amerika afwerken...(pakketje ligt op het dak, je was niet thuis!):D
Ook in andere landen...(met een veel groter oppervlak)
is het:
Je hebt 't, of niet! zo niet? jammer dan!
en ook daar komen de meeste pakketjes goed aan.:okdan:
en niemand haalt er een peper dure advocaat erbij voor een pannenset van 20 euro
die niet is binnen gekomen...:D:doei:
 
Bij BPost, MR en PostNL heb ik nooit leverproblemen. UPS heeft nog nooit iets bij mij kunnen afleveren en hun site werkt niet. Toch betaal je er ook voor. Absoluut ondermaats en het excuus van drukte geldt na jaren niet meer. Organiseer je boel beter.
 
Ik kijk altijd welke vervoerder een shop gebruikt, als er UPS sta koop ik er gewoon niet of vraag of ze een andere vervoerder willen gebruiken, vaak kan dat gewoon. Vaak ook niet, dan ga ik naar een ander. Mooi he. Die verhalen die ik hierboven lees had ik vroeger ook, na al jaren niet meer, omdat ik ze boycot.
 
Tja, als je ziet wat mensen af en toe bestellen:
Gouden kettinkjes uit China voor 15 euro; 'ho wat mooi! Bestelle!!!'
prijs vergelijkingen: winkels vs internet...
De meest miserabele artikels worden besteld (vanwege de "goedkopere" prijs alleen al)
"dat scheelt 5 euro" "of anders moet je 10 meter lopen!"

enkele tientallen miljoenen pakketten per jaar niet goed aan.

Is dat een globaal, landelijk, of een stedelijke berekening?
 
Is dat een globaal, landelijk, of een stedelijke berekening?

Landelijk en dat is als absoluut aantal erg hoog. Aangenomen dat de verhoudingen inderdaad zo liggen, heb je daar een bron voor?
 
Landelijk en dat is als absoluut aantal erg hoog. Aangenomen dat de verhoudingen inderdaad zo liggen, heb je daar een bron voor?
Mijn ervaring is dat het heel erg ligt aan waar je woont. Sinds ik in een "normale" dorpswijk woon met 95% koophuizen komt echt alles gewoon prima en op tijd aan via alle pakketdiensten (postnl, ups, dpd, dhl). Toen ik in een ver verleden nog antikraak in een randstedelijk havengebied woonde was het bijna elke keer mis, en moest je bij wijze van spreken zelf aan de straat gaan staan om het pakje aan te nemen op basis van een inschatting wanneer de bezorgdienst langskwam.
 
Inderdaad, gewoon in een normale buurt gaan wonen, is de oplossing voor veel problemen. :W
 
heb je daar een bron voor?
Het enige wat we doen is beredeneren vanuit een ander zijn probleem...
Bestelling niet binnen maakt het nog geen slecht bedrijf!

Slechte communicatie, foute chauffeurs, slechte administratie, afstand en werkdruk(!!)
Vertrouwen is een schone (stress) zaak!:beard:
 
Ik kijk altijd welke vervoerder een shop gebruikt, als er UPS sta koop ik er gewoon niet of vraag of ze een andere vervoerder willen gebruiken, vaak kan dat gewoon. Vaak ook niet, dan ga ik naar een ander. Mooi he. Die verhalen die ik hierboven lees had ik vroeger ook, na al jaren niet meer, omdat ik ze boycot.

Het vervelende is dat er wat dat betreft geen absoluut betrouwbare bezorgdienst bestaat, althans hier.
Ik heb met alle grote bezorgers inmiddels vervelende ervaringen gehad.
Ervaringen met Selektvracht was indertijd de reden dat Thomann mijn bestellingen met UPS liet bezorgen.
UPS was tot voor kort (tot Corona eigenlijk) de betrouwbaarste hier en had ik nimmer iets aan te merken op hun service.

De kwaliteit van PostNL en DHL wisselt heel sterk met de bezorger van het moment, maar met beiden heb ik het nodige te stellen gehad.
 
Bestelling niet binnen maakt het nog geen slecht bedrijf!

Slechte communicatie, foute chauffeurs, slechte administratie, afstand en werkdruk(!!)

Als het stelselmatig misgaat en het bedrijf doet niks om de service te verbeteren, dan is het wel een slecht bedrijf. Zo'n bedrijf zou bijvoorbeeld tijdelijk het volume aan pakketten wat ze verwerken kunnen verlagen en zulke problemen oplossen. Doen ze dat niet, beter dat het bedrijf op de fles gaat en een partij die het beter doet het ontstane gat in de markt opvult.
 
Beter werken kost veelal extra geld. Ik heb een tijd als postbezorger gewerkt en toen zelf gezien hoe de arbeidsvoorwaarden steeds minder werden. Als het grote publiek vooral naar de prijs kijkt zal het algehele niveau van de dienstverlening daar uiteindelijk onder gaan lijden.
 
Back
Top