Thomann flikt me al 2 keer

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.570
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik heb kabels besteld. Die zijn niet allen op voorraad. Na weken wachten krijg ik een mail of ik de voorradige al wil ontvangen. Ja Thomann, goed plan.
Ze leveren die niet aan de deur, maar op 12km verder. Dat kost me dus 26 minuten auto.
Nu vandaag verse mail. En ja hoor, die 4 kabeltjes leverden ze nu weer in een ander dorp. Opnieuw 26 minuten auto.
Ik had hen al een mail gestuurd dat we zo geen vrienden gaan blijven. Het antwoord was dat het niet aan hen is, maar aan de pakjesdienst. Als er nl geen plaats is 'ergens' leveren ze elders.
Ook goed. De volgende keer ik wat thuisgeleverd wil zien shop ik wel elders of denk eens héél goed na hoelang ik ervoor in de file wil zitten. 52 minuten rijden iemand voor kabeltjes waarvoor je verzend betaalde?
 
Ik heb eigenlijk altijd goede ervaringen met Thomann gehad en ook altijd gewoon aan de deur bezorgd met UPS.

Maar dat is wel vervelend voor je, dan zou ik er ook wel snel klaar mee zijn.
 
Ik herken het probleem. Ik heb de laatste 2x ook bij een afhaalpunt moeten ophalen. Ik was gewoon thuis... Ligt denk ik inderdaad aan UPS, maar dat is wel de zakenpartner van Thomann, dus het daar melden is niet zo vreemd.
 
Je kunt zelf met UPS mychoice (gratis) bezorgmomenten en afleveradres wijzigen..
 
Deze week nog een pakket op mijn werk laten afleveren.. en ontvangen. Misschien omdat dit op een industrieterrein is??
Maar balen idd.. verder nog nooit een probleem gehad met Thomann.. en ook vaak thuis laten afleveren en geleverd gekregen.
 
Ik begreep dat Thomann eventueel ook met dhl of dpd kan leveren als je dat wil. Wellicht maakt dat verschil in jouw geval.
 
Nooit problemen met Thomann gehad en tot voor kort was ik ook erg te spreken over UPS.

Het laatste half jaar heb ik echter wel wat 'gedoe' met UPS gehad (niet alleen met Thomann bestellingen)
Hun track en trace is niet meer betrouwbaar.
Een mail waarin ze aankondigen vrijdag aan de deur te staan en dan vervolgens donderdag zien dat ze je gemist hebben met de bezorging.
Keer daarop precies het omgekeerde. We staan vrijdag aan de deur, dat staat er maandag nog en uiteindelijk werd het dinsdag bezorgd.
Een medewerkster kon me overigens wel juist informeren over de bezorging, maar via track en trace bleef het foutief.
Zo heb ik er wel meer gehad dit jaar.
Uiteindelijk is alles wel naar behoren aangekomen.

Toegegeven, het zijn allemaal heel erg eerste wereldproblemen, maar evengoed vervelend.
 
Alle koeriersbedrijven hebben het razend druk op dit moment. En soms laat de kwaliteit van hun dienstverlening te wensen over. Als je op een lastige plek in Amsterdam woont bijvoorbeeld, mag je ervan uitgaan dat geen enkel pakje bij je thuis wordt afgeleverd en dat je het zelf mag gaan halen op afleverpunt. Of dat nou UPS, DHL of PostNL is, ik heb met al die clubs wel teleurstellende ervaringen. Daar kan een leverancier heel weinig aan doen of veranderen. Veel is afhankelijk van de individuele koerier en hoe klantgericht hij/zij wil werken.
 
Veel is afhankelijk van de individuele koerier en hoe klantgericht hij/zij wil werken.
Dat is zeker waar!
DHL was lange tijd hier de meest waardeloze koerier, maar met de jongen is het op het moment één van de betere.
Zelfde met PostNL. Soms heb je er een tijd één tussen die het liefst briefjes in de bus doet zonder ook maar een poging te doen en dan weer een met lol in zijn werk.

Van Bol bestellingen haal ik de pakketjes meestal af bij AH.
 
Ik ben klant bij hen,eens een simpele maar tricky vraag gesteld over een product die online was,nooit geen antwoord op gehad.

De vraag was simpel,afgebeeld was de oude versie van het item,niet voorradig later was het terug in stock,steeds oude afgebeeld,vraag gesteld indien ik bestel of ik oude krijg of de update.

Geen antwoord gekregen ,heb dus maar direct bij fabrikant zelf besteld in UK.
 
Dus voor de duidelijkheid: je geeft Thomann de schuld van het incompleet zijn van de infrastructuur/netwerk, van een derde partij/koeriersdienst waar ze geen controle over hebben?
Kijk, ik heb er al heel veel gekocht en ben heel tevreden. Maar nu krijg ik 2 * dit probleem. Ze stellen geen oplossing voor, ik heb feedback gegeven. De bal ligt niet in mijn kamp, dat weet ik wel. En laten leveren elders, tja, ik zie dat niet als ik op links klik in de mail vd leverancier. Dat kan uiteraard aan mij liggen, maar zelfs dan verdient dat feedback want schort er wat aan de mail / link / website qua duidelijkheid.
Ik wou gewoon dit even melden om mensen te informeren. Samen weten we meer.

Ik bestel pakjes bij de vleet en dit is echt enkel met Thomann hun leveringen. Ik verwacht nog iets uit Duitsland, we zullen zien... En druk... Corona is echt niet nieuw toch. Als dat na al die tijd nu pas problemen levert ben ik even niet mee
 
Drukte is niet echt een excuus, het is geen black friday of kerst ofzo.

Maar je kunt flink genaaid zijn als je net een slechte tak van een (inter)nationale pakketdienst in jouw regio hebt zitten.
 
nog geen problemen met Thomann gehad, levering aan huis is wel altijd met DPD is wel iets dat mij al opviel.
 
Hola.
Ja ik had ook problemen met ups.
Konden mijn straat
Niet vinden kon het ook niet traceren.
Dus 2 weken later het depot gezocht alicante en ja hoor daar lag het.

Met anderen bedrijven geen probleem.
Dus een interface in madrid besteld en binnen 2 dagen in huis.
Thomann kon er niets aan doen.
En de klantenservice
begreep mij ook niet
Ook verzuimd een telefoonnummer te geven .
Ik was er niet blij mee.
Groeten van andreos.
 
Een tijdje geleden kreeg ik van UPS een pakket een dag eerder dan volgens de track-and-trace, dat was voor het eerst.
 
Ik heb met Thomann eigenlijk goede ervaringen, maar ik woon in een grote stad. Dat zal allicht uitmaken. M'n bezorger maakt ook muziek, dus elke keer als er iets met Thomann op de doos aankomt praten we even over de inhoud, wat hij zelf nog op z'n verlanglijstje heeft (maar langs z'n vrouw moet zien te krijgen) en effe een algemeen "hoe is't". :)

Maar het blijft balen als iets is vertraagd, zonder bellen bij de buren belandt of naar een ophaalpunt gaat terwijl ik thuis ben.

Ik heb in de afgelopen anderhalf jaar wel gezien dat die jongens zich de tering werken en regelmatig shit te verduren krijgen. Een (donkere) bezorger keek ooit zo uit het veld geslagen dat ik 'm maar gewoon even vroeg of alles goed was. Die bleek een hele racistische tirade te hebben gehad bij een eerder adres. "Ik kom toch gewoon iets leuks brengen dat je wilde hebben?"

Tijdje geluisterd. Als ik 'm nu zie vraag ik weer of alles okee is. Op de piek maakte hij dagen van 14-16 uur. Hij heeft nu een maat erbij, dat scheelt gelukkig in de werkdruk.

tl;dr - het zijn ook maar mensen.
 
het probleem lijkt precies niet Thomann te, maar koeriers. @ klinkske: probeer anders is bij voorkeuren levering, DPD aan te duiden bij bestelling. Hou ons op de hoogte ;)

ff terzijde,: vorige week werd mijn Hydrasynth geleverd. die koerier (Bpost) belde aan, zette gewoon die zeer grote doos compleet in zicht van straat tegen de muur, en wachtte zelfs niet tot iemand antwooordde aan deur...dit had anders/erger kunnen aflopen. was er ff niet goed gezind van. (normaal moet hij de pakjes bij buur leveren als ik er ni ben.)
 
Klacht doen bij bpost. Bij mij stopten ze een keer een lp in de bus. Voor de helft. Rest stak er uit. Verpakt in,karton. Als t regent hebbje een hele dikke kromme hoes. Bpost auto reed ook steeds de kortste weg. Dat was: 10m door mijn voortuin gras zodat ik er een karrespoor kreeg dankzij bpost. Als je niet klaagt blijft t gewoon ...
de vorige pakjesbrenger van thomann was n geweldig figuur. Hemd aan. Jeans. Cowboyhood. Altijd heel vriendelijk praatje over politiek of de buurt. Belde me zelfs op de gsm,om te vertellen dat ie de dozen in de carport had verborgen, of dat goed was. Sprak me aan alsof ie me al jaren kende. Ik viel totaal uit de lucht. Indrukwekkende verschijning ook. En zo rustig, leek altijd alsof ik zijn laatste opdracht was en zijn werkdag er op zat. Indrukwekkend, onvergeeflijk. Ik mis m eigenlijk :)
Misschien kan ie me inspireren voor n tekst voor n track. Heel dominant figuur. Had zo je directeur kunnen zijn als schooljongentje.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top