Thomann flikt me al 2 keer

Ik ben een keer ingevallen als koerier en dat had nog geeneens tijdsdruk. Dat was nog geeneens een achterbak vol. 4 uur bezig geweest. Om het kort te houden, "man man man man" wat een stress in die steden. Ga dan maar eens met een volle grote wagen, onder tijdsdruk..enz enz...
Natuurlijk verwacht iedereen de grootste service, maar zo'n koerier moet helaas tegenwoordig (ook onder druk) superman zijn om het te redden op een dag. En dan ga je krijgen dat er met pakketten word gegooid, en dat sommigen doen of de klant niet thuis is geweest enz enz..om het maar allemaal toch érgens te bezorgen..(lege wagen aan het einde van de rit). Dat gedrag is niet goed te praten., maar nu internetbestellen de hype is, wat bij mijn invalrondjes nog niet eens het geval was, kan ik sommig koeriersgedrag wel begrijpen....
En dan is het aan de Grote Baas van een koeriersbedrijf om er geld in te pompen om met de tijd mee te gaan dat elke klant tevreden kan blijven in de toekomst ipv dat het een Nog groter zooitje wordt.
 
Als ik ooit nog overhaald word om iets te versturen naar iemand, is het naar een afhaalpunt. Ik ben dat gegooi met pakketten zo enorm beu. Bij een afhaalpunt hebben ze ietsje minder stress.
 
Enige wat misschien beter zou kunnen is direct via iDeal betalen. En niet bestellen en moeten wachten op de betaalgegevens.. en 2 of 3 dagen erna pas een bericht dat ze het geld hebben ontvangen en ze de bestelde spullen gaan verzenden.

Ik koop afentoe een doosje van 10 rietjes voor de sax en n setje gecoate snaren.. merken die Bax niet verkoopt. Alles komt altijd aan, ongeveer 'n week na het bestellen... Ik kan ze vast eerder in huis hebben.. maar dan wordt het bij 2 winkels bestellen en 2 keer verzendkosten. En vaak bestel ik bij Thomann nog net dat ene kabeltje, ditje of datje mee. :)
 
Als ik ooit nog overhaald word om iets te versturen naar iemand, is het naar een afhaalpunt. Ik ben dat gegooi met pakketten zo enorm beu. Bij een afhaalpunt hebben ze ietsje minder stress.
Hmm, een incident wellicht, maar de (tot zover) enige keer dat ik schade had was toen ik als verkoper bij een DHL-afhaal/inleverpunt net wat had ingeleverd, de DHL-ophaalbestelwagen net opdook, en ik die chauffeuze m'n zojuist ingeleverde pakket die bestelwagen in zag smijten (ik: "Hej, niet gooien!" zij:"Haha, ja moet je maar niet met DHL versturen") :doei:
 
Als ik ooit nog overhaald word om iets te versturen naar iemand, is het naar een afhaalpunt. Ik ben dat gegooi met pakketten zo enorm beu. Bij een afhaalpunt hebben ze ietsje minder stress.
Maak je geen zorgen (...)..het pakje is dan al ruim 10x door handen geweest. Het is niet zo dat een bedrijf direct een wagentje stuurt. En dan nog is het al 5x door de handen geweest. Nog niet eens nieuwe producten in door vermeld die eerst nog vanaf de groothandel komen. Als je dus iets besteld, stel een doosje lucifers, kan daar al zeker 15x mee gegooid zijn.
 
Ja, maar ik heb de indruk dat het meeste gegooi gebeurt bij degenen die de meeste stress hebben/het meeste belang hebben bij ASAP het pakketje leveren. Dus bij het laatste busje dat de huis-na-huis ronde doet. Als je alleen al ziet hoe sommigen met dat busje rijden, dat is al genoeg om heel de inhoud door de blender te jagen. Bij de afhaalpunten lijkt het toch een stuk relaxter want efficiënter voor de koerier.
 
Ja, maar ik heb de indruk dat het meeste gegooi gebeurt bij degenen die de meeste stress hebben/het meeste belang hebben bij ASAP het pakketje leveren. Dus bij het laatste busje dat de huis-na-huis ronde doet.

Zie m'n geschetste DHL-incident hierboven, de schade zal hier al meteen ontstaan zijn 1 minuut nadat ik het bij een DHL-punt had ingeleverd.

M.a.w., er zijn waarschijnlijkheden, maar uiteraard geen garanties; overal in de hele keten kan een dienstdoende vandaal met haast opduiken.
 
Back
Top