Thomann flikt me al 2 keer

UPS is (in mijn ervaring) soms echt heel slecht.
Ik heb Thomann er een paar keer op aangesproken, maar kreeg niet echt een zinvolle respons. (onze ervaringen zijn beter dan met andere vervoerders)
Het is een aantal keer voorgekomen dat Thomann iets verzonden had op bijv. dinsdag en dat het dan pas de dinsdag er op geleverd werd.
En ook dat ik gewoon thuis was, maar toch een 'niet thuis' bericht kreeg en dan dus km kon rijden naar het dichtstbijzijnde pickup point.
1x ben ik achter die vent aangereden en heb hem bij z'n volgende stop aangesproken met de vraag waarom hij niet even een paar tellen langer wachtte.
Het bekende verhaal van tijd per stop, haast, slecht uitbetalen, korten als hij te laat was. etc. etc.
Gelukkig toen wel m'n pakje mee mogen nemen (ik had het nodig)....

Nu zijn we in NL wel verwend met PostNL, als ik dat vergelijk met andere landen dan doen die echt wel heel veel en voor schijtprijzen.
Probeer maar eens een pakje in Zweden te ontvangen.
Dan mag je door 10 hoepels springen en ze danken op je blote knieën dat je het in ontvangst mag nemen na (soms) vele dagen. Thuis bezorgen is er niet bij. Gewoon xx km rijden naar een supermarkt.
 
Luxeproblemen.
Nou, betalen voor levering aan huis en dan alsnog een flinke afstand moeten rijden is letterlijk waardeloos.

OK, het is niet zo erg als hongersnood in de Soedan, maar ik vind het wel van een andere orde dan "een dag te laat geleverd". Je betaalt voor een service die je niet krijgt. Wat als je geen auto hebt.
 
Klacht doen bij bpost. Bij mij stopten ze een keer een lp in de bus. Voor de helft. Rest stak er uit. Verpakt in,karton. Als t regent hebbje een hele dikke kromme hoes. Bpost auto reed ook steeds de kortste weg. Dat was: 10m door mijn voortuin gras zodat ik er een karrespoor kreeg dankzij bpost. Als je niet klaagt blijft t gewoon ...
de vorige pakjesbrenger van thomann was n geweldig figuur. Hemd aan. Jeans. Cowboyhood. Altijd heel vriendelijk praatje over politiek of de buurt. Belde me zelfs op de gsm,om te vertellen dat ie de dozen in de carport had verborgen, of dat goed was. Sprak me aan alsof ie me al jaren kende. Ik viel totaal uit de lucht. Indrukwekkende verschijning ook. En zo rustig, leek altijd alsof ik zijn laatste opdracht was en zijn werkdag er op zat. Indrukwekkend, onvergeeflijk. Ik mis m eigenlijk :)
Misschien kan ie me inspireren voor n tekst voor n track. Heel dominant figuur. Had zo je directeur kunnen zijn als schooljongentje.
Die heb ik hier ook nog gehad. 's avonds een belletje of SMSje dat hij iets hier of daar neergelegd had.

Van PostNL heb ik nu iemand die letterlijk spurt. Als hij ziet dat ik thuis ben, zet hij het aan de voordeur, belt aan, en rent al terug naar zijn bestelwagen. Als hij mij nog ziet opendoen, wuiven we eens naar elkaar. Ik vind het best zo, die man werkt op commissie en zijn service is goed en die ene seconde is vriendelijk. Bovenal: in al zijn haast is hij nog steeds voorzichtig met je pakjes.
 
Alle koeriersbedrijven hebben het razend druk op dit moment. En soms laat de kwaliteit van hun dienstverlening te wensen over. Als je op een lastige plek in Amsterdam woont bijvoorbeeld, mag je ervan uitgaan dat geen enkel pakje bij je thuis wordt afgeleverd en dat je het zelf mag gaan halen op afleverpunt. Of dat nou UPS, DHL of PostNL is, ik heb met al die clubs wel teleurstellende ervaringen. Daar kan een leverancier heel weinig aan doen of veranderen. Veel is afhankelijk van de individuele koerier en hoe klantgericht hij/zij wil werken.

En? Moeten wij nou als consument rekening gaan houden met bedrijven als zij het druk hebben? Het lijkt me dat de desbetreffende bedrijven gewoon hun capaciteit op orde moeten hebben, en ja, in drukke gebieden kan het lastig bezorgen zijn. Overigens ligt dit dus niet aan Thomann, maar meer aan het verziekte systeem van pakketbezorgers die niet in loondienst werken.

Van de week kreeg ik overigens mij nieuwe rack, raad is wat UPS doet, die zet dat ding gewoon voor de deur neer. Overigens ook met harde hand want het topblad was beschadigd. DHL vind ik trouwens veel beter omdat je meer inzicht hebt wanneer je pakketje aan de beurt is en PostNL doet echt wel moeite om het bij de buren te krijgen als je er niet bent.
 
En? Moeten wij nou als consument rekening gaan houden met bedrijven als zij het druk hebben? Het lijkt me dat de desbetreffende bedrijven gewoon hun capaciteit op orde moeten hebben, en ja, in drukke gebieden kan het lastig bezorgen zijn. Overigens ligt dit dus niet aan Thomann, maar meer aan het verziekte systeem van pakketbezorgers die niet in loondienst werken.

Van de week kreeg ik overigens mij nieuwe rack, raad is wat UPS doet, die zet dat ding gewoon voor de deur neer. Overigens ook met harde hand want het topblad was beschadigd. DHL vind ik trouwens veel beter omdat je meer inzicht hebt wanneer je pakketje aan de beurt is en PostNL doet echt wel moeite om het bij de buren te krijgen als je er niet bent.
Bij ons is PostNL ook veruit het best.
(klant) vriendelijke bezorgers en nooit problemen.

DHL hangt er tussenin, maar UPS is echt het minst.
 
Mja, of ik nu 1,5 of 2 maand moet wachten op 4 'niet op voorraad' kabels lig ik minder wakker van dan dat ik er 26 min voor moet rijden terwijl ik betaal voor 'levering op adres'
 
Kennis van mij werkt in een klachtendienst die door zeer veel bedrijven gebruikt wordt. UPS is met voorsprong de slechtste in zijn ervaring.
 
Als verzend me een paar euro meer kost per pakje en ze dat geld aan die mensen betalen, krijg ik betere service en de werker meer loon, zodat het een win win is, voor mij prima
Pakje uit Duitsland is geleverd, bombproof ingepakt en bpost deed de job. Ik was nog nooit zo onder de indruk van een pakket: dubbele doos en bubblewrap waar je onder kan slapen, zoveel. Het hoeft zeker niet negatief te zijn, integendeel. Was via DHL blijkbaar.
 
Hola.
Slechte ervaringen
Met ups..
Maar thomann stuurt
Een pakket zonder bescherming en kon je zien wat er in zat.
Klantendienst gebeld
Maar de dame daar begreep er niet veel van.
Volgens mij kan het de meeste mensen niet schelen dus zit
Het in het hoofd.

Groeten van andreos.
 
En? Moeten wij nou als consument rekening gaan houden met bedrijven als zij het druk hebben? Het lijkt me dat de desbetreffende bedrijven gewoon hun capaciteit op orde moeten hebben, en ja, in drukke gebieden kan het lastig bezorgen zijn. Overigens ligt dit dus niet aan Thomann, maar meer aan het verziekte systeem van pakketbezorgers die niet in loondienst werken.

Mijn post was een reactie op de OP om precies aan te geven wat jij in de laatste zin hierboven zegt. De titel van het draadje suggereert dat Thomann de boosdoener is, waar ik erop wees dat er een andere uitleg bestaat.
 
Ik heb ook een vermoeden dat sommige UPS chauffeurs een dealtje hebben met het lokale afleverpunt. Want; lever heel je inhoud van je bus bij het afleverpunt in de buurt (type kattevrouwtje met het hele huis vol dozen) deel de opbrengsten en je hebt een werkdag van 2 ipv 8 uur.
 
Mijn post was een reactie op de OP om precies aan te geven wat jij in de laatste zin hierboven zegt. De titel van het draadje suggereert dat Thomann de boosdoener is, waar ik erop wees dat er een andere uitleg bestaat.
Even kijken. Ik koop iets bij A; ik betaal alles. Ze komen de afspraak niet na, door reden die mijn zaak niet is. A zijn probleem toch. Als je een 2e hands ding koopt en de verkoper verpakt t maar kantje boord, en de leverancier beschadigd het omdat de doos uit elkaar vast (ik verzin dit niet) , maar de verpakking was ondermaats, wat denk je dat er dan gebeurt. Juist, mag de verkoper 't ook oplossen. Dat zal de leverancier wel netjes kortsluiten. (wat gelukkig ook gebeurde).
Als je Thomann niet inlicht verandert er gegarendeerd niks. Weet je, ik haal 't niet af; mag 't retour, krijg ik mijn geld terug. Klaar mee.
 
In ieder geval,voor zover ik kan bevestigen is UPS de beste service,eerst was dat FeDex maar die werken ondertussen al (al vrij lang) met onderaannemers.

Maar wat Septic zegt kan dus best wel zijn,kan altijd ergens een rotte appel zitten in een bepaalde regio.
 
Ik moet mezelf corrigeren, volgens kennis bij klachtendienst is DPD (en dus niet UPS) met voorsprong de slechtste leerling van de klas. Maar, aangezien het over individuele bezorgers gaat, is de kwaliteit van alle bedrijven streekgebonden.

Ik heb hier ook wel eens gehad dat DHL de truc met "oei beetje druk, ik smijt het allemaal meteen in het afhaalpunt" uithaalde.
 
Vandaar ook het woord 'verwend'.
Je zou haast vergeten hoe het in (bijv.) Zweden werkt.

Wij moeten geluk hebben als het hier goed gaat, omdat het in Zweden anders werkt? Sorry, maar dat vind ik echt een hele rare gedachte.

De situatie hier is heel anders en je mag dan ook heel wat anders verwachten van postbedrijven in plaats van in Zweden. Je bent wel heel erg optimistisch ingesteld als je zo denkt. :)

Audi zegt toch ook niet bij een fabrieksfout: "Wij doen er niets aan, want je moet eens weten wat voor problemen Trabant heeft!".
 
Je bent wel heel erg optimistisch ingesteld als je zo denkt. :)
Probeer ik wel te zijn idd. Als het lukt, bevalt het me goed.
Uitgaan van het goede is een mindset die ik probeer vast te houden.

Wij moeten geluk hebben als het hier goed gaat, omdat het in Zweden anders werkt?
Nee hoor, soms is een ander perspectief goed om beetje te relativeren.
Volgens mij wordt niemand daar slechter van en de wereld veel prettiger.

Het verandert niks aan het feit dat bedrijven gewoon hun best moeten doen voor ons als klant.
Alleen wel hoe ik mijzelf er bij voel als er iets verkeerd gaat.

Audi zegt toch ook niet bij een fabrieksfout: "Wij doen er niets aan, want je moet eens weten wat voor problemen Trabant heeft!".
Klopt, ik probeer alleen wat perspectief te plaatsen bij een situatie die we hier in NL hebben t.o.v. hoe het elders gaat.
 
Back
Top