Dat ben ik met je eens, maar zo las ik het niet. Vandaar mijn vraag.
Ah ja nu ik zo mijn eerdere bericht terug lees snap ik de verwarring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat ben ik met je eens, maar zo las ik het niet. Vandaar mijn vraag.
Sorry, dit verhaal klopt totaal niet. Je hoeft je nummers helemaal niet aan te melden.
Mijn remix 20 jaar geleden was ook op de radio te horen en verscheen op verschillende cd's. Daar kreeg ik jaren later nog geld van.
Sorry, dit verhaal klopt totaal niet. Je hoeft je nummers helemaal niet aan te melden. Auteursrechten verkrijg je automatisch als je het nummer maakt.
Je muziek plaatsen op streamingsdiensten zoals Spotify gebeurt via een distributeur. Deze maken voor jou een UPC nummer, waarmee je muziek geïdentificeerd wordt om royalties uit te betalen.
Wel kan het handig zijn een online depot te doen om bewijs van datum en creatie te hebben, mocht je muziek eerder al publiek geplaatst worden. Het is ook anders voor radio, daar moet je wel aangesloten zijn bij een auteursvereniging, want dan komt er een hoop rompslomp bij te pas.
Dan betaalt de distributeur jouw je auteursrechten?...op je rekening?,hoe kent die je rekening en adres voor de streaming lijst?
Dat staat los van wat ik zeg: in Nederland hoef je je als artiest niet aan te sluiten bij Buma. Je kunt ook alles zelf proberen te doen. Er is vaak kritiek op Bax, maar ze hebben wel een heel verhelderend stukje hierover op hun website:Dus een uitgever moet de uitgegeven werken niet aangeven dan?
Dat zou ik erg eigenaardig vinden als dit zo zou zijn.
Wil jij je album in eigen beheer uitbrengen, maar weet je niet welke stappen je moet nemen om het te kunnen releasen?
Wil je je album op cd of vinyl releasen? Vergeet dan niet een licentieaanvraag in te dienen bij Stichting Stemra. Of je nu wel of geen Stemra lid bent en of het wel of niet je eigen werk is, staat hier in eerste instantie los van. Als je niet aangesloten bent bij Stemra en een cd uitbrengt met alleen je eigen nummers vraag je dus alsnog een licentie aan bij Stemra. Hierna ontvang je een document van Stemra waarin staat dat Stemra deze auteursrechten niet beheert en dus geen vergoeding in rekening brengt. Met dit document kan de fabrikant jouw cd persen.
Leuk om Russische versies van je eigen album te zien op Discogs...
Volgens mij kwamen de meeste illegale kopieën van mijn werk uit Polen, daar was ook een nogal levendige industrie voor. Maar ook Rusland en Oekraine. Tja, ik vind het eigenlijk wel fijn dat het hier wat minder gemakkelijk gaat maar dat je daardoor als artiest juist wat meer geld over kunt houden, uiteindelijk. "Onderwerpen" vind ik iets te sterk gesteld... .Kan ik me iets bij voorstellen. Maar daar staat tegenover dat je blijkbaar naar bijvoorbeeld een Russische CD-fabriek moet uitwijken als je je niet wil onderwerpen aan deze gang van zaken, dat je een licentie nodig hebt van één of andere organisatie waar je verder niks mee te maken hebt om eigen werk op een drager te laten zetten. Nogal ironisch dat je in Rusland uitkomt om deze economisch vrijheidsbeperkende regelgeving te ontlopen, het doet nogal communistisch aan. Het "Politbureau" moet eerst toestemming geven voordat je iets met eigen werk kan doen...
"Onderwerpen" vind ik iets te sterk gesteld... .
want zonder die licentie kun je hier dus geen CD kan laten maken
ik lees het toch anders. Je moet alleen ff contact met ze opnemen dat ze je een document sturen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor jou rechten. Daarmee kan je gewoon naar de cd perserij dan staat er.
Dan betaalt de distributeur jouw je auteursrechten?...op je rekening?,hoe kent die je rekening en adres voor de streaming lijst?
Hij stuurt jouw ook het jaarlijkse document voor belastingsaangifte?
Ik neem aan dat je jouw werk dan online zet in eigen beheer,dus jij ben zelf de uitgever,in dit geval ben je (in Belgie in ieder geval,NL weet ik niet) alsnog verplicht je werken te laten registreren bij een auteursvereniging.
An sich snap ik je punt wel, maar praktisch gezien heeft het juist voor de artiest een meerwaarde om wel zo'n drempel op te werpen om CD's of vinyl te persen. Ik denk dat we anders nog veel meer illegale kopieën zouden zien. De voordelen wegen mijns inziens op tegen de nadelen.mijn bezwaar is principieel. Niemand zou een document nodig moeten hebben om met eigen werk een economische vrijheid uit te kunnen oefenen. Dat is nu kennelijk wel het geval.
An sich snap ik je punt wel, maar praktisch gezien heeft het juist voor de artiest een meerwaarde om wel zo'n drempel op te werpen om CD's of vinyl te persen. Ik denk dat we anders nog veel meer illegale kopieën zouden zien. De voordelen wegen mijns inziens op tegen de nadelen.
Voor het vastleggen van muziek op een geluidsdrager moet altijd toestemming worden gevraagd aan Stemra. Zonder toestemming van Stemra mag de geluidsdrager namelijk niet geproduceerd worden. Wanneer u zelf de Stemra aanvraag doet, kan dit een vertraging van soms enkele maanden opleveren alvorens u de productie kunt starten. De Bandjesfabriek is Stemra intermediair en kan het hele Stemra traject voor u afhandelen. Tevens kunnen wij, in geval van beschermd werk, de afdracht van Stemrakosten voor u regelen. Dit alles met minimale vertraging van uw productie.
Dat zou mooi zijn, ja. Ik wacht nu het contract af waar ze mee komen. En dat laat ik dan kritisch doorlezen. Als het goed voelt durf ik het aan. En dan is dat meteen een enorme stimulans. Want ik vraag me regelmatig af waar ik het allemaal voor doe. Nou, dit dus