Demo's mailen: wie heeft hier ervaring mee?

... en release op cassette :D

Dat verkleint de doelgroep al meteen flink. Of juist niet? :D


egres Ik stuur metzelf na een poosje automatisch een mailtje. Dan zeg ik het contract na de contractduur op. Leuren met bestaande tracks ben ik niet zo voor. Ik ga uit van vertrouwen en we proberen er samen wat moois van te maken. Als we er samen beter van worden zijn we allebei blij, toch? Trouwens, als ik een nummer af heb ben ik hem toch al helemaal zat :D Nieuwe nummers zijn altijd leuker.
 
Heb je al wat meer gehoord? Ik heb 14 dagen heen en weer gemaild. Maar gisteren ontving ik het ondertekende contract in mijn Inbox, nu is het echt :okdan:

Het label is momenteel erg druk, dus heb 5 november een afspraak (digitaal) voor het bespreken van alle zaken. Ik heb eigenlijk 0 eisen (het gaat mij vooral om nieuwe volgers krijgen bijvoorbeeld), dus hoef niet veel te mailen denk ik. Leg die 0 eisen niet direct op tafel, wacht het eerst ff af :D
 
Ben benieuwd, je tracks zijn zeer geslaagd voor obscure feestjes, zou wel vet zijn als het door zo’n zaal galmt, moet je er alleen wel toevallig bij zijn, maar alsnog alleen al de gedachte is een kick.

Dat is ook het doel van m'n producties. Ik heb in mei 2 doelen (ambities) gesteld: Een eigen EP release en een video binnen krijgen van een zaal die los gaat op een van m'n tracks. Dat lijkt me inderdaad enorm kicken :D
 
Heb vandaag reactie gekregen op een track die ik in april al als demo naar een (klein) early rave label heb gestuurd. Die track ben ik kwijtgeraakt, heb twee andere recente tracks gestuurd en die willen ze uitbrengen. Hier zijn verder geen inkomsten oid (voor mij) aan verbonden, maar daar heb ik geen problemen mee. Het label heeft bijna 3000 volgers op SoundCloud en bijna 1000 op zowel Facebook als Instagram. Het gaat mij er dan ook vooral om dat dit mij hopelijk meer bekendheid oplevert en wie weet wat dat brengt 8)
 
Heb vandaag reactie gekregen op een track die ik in april al als demo naar een (klein) early rave label heb gestuurd. Die track ben ik kwijtgeraakt, heb twee andere recente tracks gestuurd en die willen ze uitbrengen. Hier zijn verder geen inkomsten oid (voor mij) aan verbonden, maar daar heb ik geen problemen mee. Het label heeft bijna 3000 volgers op SoundCloud en bijna 1000 op zowel Facebook als Instagram. Het gaat mij er dan ook vooral om dat dit mij hopelijk meer bekendheid oplevert en wie weet wat dat brengt 8)

Welke label is dat als ik vragen mag ?
 
Momenteel is dit een erg frustrerende bezigheid. Contact gehad met drie labels die alle drie iets zeggen als: "Techno without limits" maar dan wel de volgende reactie geven: "They are really well produced, but feel a bit more experimental than the stuff we usually drop."

:stupid
 
Momenteel is dit een erg frustrerende bezigheid. Contact gehad met drie labels die alle drie iets zeggen als: "Techno without limits" maar dan wel de volgende reactie geven: "They are really well produced, but feel a bit more experimental than the stuff we usually drop."

:stupid
Waar kan ik je muziek luisteren?
 
Waar kan ik je muziek luisteren?
Dat is een beetje het lastige hier aan. Tracks die ik stuur als demo's, post ik om die reden dus ook niet (publiek) online.

Twee tracks waar het om ging heb ik in deze post bijgevoegd. Het zijn premasters (gezien de labels dat normaliter regelen). Begrijp zelf niet zo goed waarom ze te experimenteel zouden zijn :o:

Verder post ik regelmatig op m'n Instagram, maar dat zijn meer jams (die eventueel leiden tot een track): Login • Instagram

En staan enkele tracks op m'n SoundCloud:
 

Attachments

  • 160-2.mp3
    7,5 MB
  • 162.mp3
    6,1 MB
Laatst gewijzigd:
Ik denk dat je tracks wat verfijning nodig hebben.

'Praying' is goed maar heeft heel wat verfijning nodig

Delay is ook goed maar mist verduidelijk een ride die in en uitkomt ,er is geen vloeiende flow en die wordt nu steeds onderbroken,verfijning arrangement en rides erbij dus.

160-2 is gaaf,maar ook weer verfijning nodig,en het klinkt als mono hier,mix moet erg herzien worden.
 
Momenteel is dit een erg frustrerende bezigheid. Contact gehad met drie labels die alle drie iets zeggen als: "Techno without limits" maar dan wel de volgende reactie geven: "They are really well produced, but feel a bit more experimental than the stuff we usually drop."

:stupid
Miusschien Mokum geprobeerd of label waar Ruffneck laatst een EP heeft uitgebracht?
 
Ik denk dat je tracks wat verfijning nodig hebben.

'Praying' is goed maar heeft heel wat verfijning nodig

Delay is ook goed maar mist verduidelijk een ride die in en uitkomt ,er is geen vloeiende flow en die wordt nu steeds onderbroken,verfijning arrangement en rides erbij dus.

160-2 is gaaf,maar ook weer verfijning nodig,en het klinkt als mono hier,mix moet erg herzien worden.
Praying en Delay zijn tracks die ik voor de lol gemaakt heb (en al enkele maanden ou)ga ik niet meer aan sleutelen. Watbetreft 160-2: Ik zie nu dat ik de verkeerde versie heb geüpload. Heb deze feedback eerder gehad en hierdoor nog het nodige aangepast.

Het frustrerende zit hem echter vooral in de (ogenschijnlijke) tegenstrijdigheid: "Techno with no limits" vs "They are really well produced, but feel a bit more experimental than the stuff we usually drop". Dan zijn er dus wél limits en dat vind ik ergerlijk :D
 
ze zijn gewoon aardig tegen je, maar heel eerlijk zijn je tracks gewoon nog niet goed genoeg voor een label. En dat is helemaal niet erg. Luister naar wat je zelf goed vindt en wees kritisch waar het gat is, ga daar aan werken. Om je een idee te geven, de meeste commerciele tracks hebben weken, soms maanden werk nodig, om van wat jij laat horen releasbaar te maken, dus heel veel slijpen en een lange adem. Hier moet je wel zin in hebben, ff “iets voor lol maken” is natuurlijk geen basis om verwachtingen te hebben dat iets releasewaardig is. En als zij uit 20 tracks er één kiezen om geld in te stoppen, dan moet je gewoon de beste zijn.
Praying en Delay zijn tracks die ik voor de lol gemaakt heb (en al enkele maanden ou)ga ik niet meer aan sleutelen. Watbetreft 160-2: Ik zie nu dat ik de verkeerde versie heb geüpload. Heb deze feedback eerder gehad en hierdoor nog het nodige aangepast.

Het frustrerende zit hem echter vooral in de (ogenschijnlijke) tegenstrijdigheid: "Techno with no limits" vs "They are really well produced, but feel a bit more experimental than the stuff we usually drop". Dan zijn er dus wél limits en dat vind ik ergerlijk :D
 
Back
Top