Maak een bekende melodie na

Gewoon wel een midifile gebruikt want naspelen kan ik niet :P


klinkt wel lache ,maar het was toch meer de bedoeling om je skills hier te lkaten horen wat inspelen betrefd:D
nu kan je altijd wel zeggen deze heb ik ingespeeld natuulk
en dan toch stiekem een midi bestandje in je siekwenser laden.. maar daar gaan we maar even niet van uit
 
klinkt wel lache ,maar het was toch meer de bedoeling om je skills hier te lkaten horen wat inspelen betrefd:D
nu kan je altijd wel zeggen deze heb ik ingespeeld natuulk
en dan toch stiekem een midi bestandje in je siekwenser laden.. maar daar gaan we maar even niet van uit
Je zoekt eigenlijk een soort van showoff? Gewoon even laten zien dat je kan spelen of wat?

Ach tja soort van bijdrage (maar niet echt een showoff…):

Klikkerdeklik
 
stukkie hardstyle.. ik geloof scantrax rootz

de sound is exact het zelfde(vanguard)
ja ik weet het ik ben geen mozzart:D
 

Attachments

  • scantrax rootz ofzo.mp3
    322,7 KB · Bekeken: 54
en dan met de virus :halleluja

gruwlijke sound -eigen design :D
 

Attachments

  • scantrax rootz virus d-joriz stilo.mp3
    363,7 KB · Bekeken: 62
ik hoop dat het SF lid van wie deze melodie oorspronkelijk is niet boos word:P

en het klopt niet precies,de orginele klinken beter uiteraard
 

Attachments

  • D-Joriz VS Dione.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 66
Oei, een show-off thread...

Nuja, ik heb geen muziekschool ofzo gevolgd en kan zelfs geen noten lezen, dus dat begint al goed. Ik beschouw mezelf ook niet echt als een goed toetsenist. Ik doe het gewoon voor het plezier.

Eerste MP3 is Top of The Morning van Mike Oldfield (Tubular Bells 3 album). Gespeeld via een Roland A50 masterkeyboard naar een Kurzweil Micropiano. Deze gaat nog even door een Behringer Virtualizer Pro DSP 1000P (leuk die korte namen...). Foutjes, slordigheden en dergelijke, ik weet het. Ik wou het ook geen 100 keer inspelen tot het perfecter dan mijn capaciteiten klonk. :) een keyboard met synthactie is niet ideaal voor dit werk. Teveel valse aanslagen en qua velocity niet helemaal ok (daardoor soms schijnbare dropouts). Ik zou nog wat met de velocity curve moeten spelen.

De tweede MP3 is Chariots of Fire van Vangelis (je meent het). Deze versie van mij is op zich qua toetsenwerk niet bepaald een krachttoer. Ik post het hier omdat het een beter beeld geeft van hoe ik live in mijn studio werk dan de eerste mp3. Ik heb mijn studio helemaal ingericht op live 1 take recordings. Daarom hebben al mijn synths ook een eigen klavier. Het enige gesequencte in mijn studio komt uit een Tr-626 drumcomputer en een 10 en 16 step sequencertje (natuurlijk niet altijd allemaal in gebruik; in dit nummer enkel de TR-626).

Deze versie heb ik (in chronologie van het nummer) als volgt gemaakt (in 1 live take dus):

-Jx-3P basnoot gespeeld met de JX-3P op "hold" modus
-Tr626 gestart, deze speelt heel het nummer door 1 pattern. Voorlopig enkel de bass drum een beetje in de mix voorlopig (analoge tafel, zie later)
-deze Tr-626 start tegelijk de arpeggio van de JP8000, welke ingesteld staat om 1 noot (dumdumdumdumdumdumdumdumdum) te herhalen in tempo gesynct aan de TR-626
-Yamaha C-605P 2 hoge noten ook op hold gespeeld
-Jx-3P zelfde noten gespeeld
-nog een keer van dattem
-rest van het nummer af en toe deze noten op de JX-3P herhalen
-akkoord op de Micropiano (setup zie mp3 1) en tegelijk op de mengtafel basdrum en cymbalen van de tr-626 in de mix gooien
-vanaf nu Micropiano bespelen en af en toe de 2 JX-3P noten nog eens aanslaan
-op het einde drumcomputer stopzetten, JX-3P filter dichtgooien, daarna hold uitzetten.

Dit alles gaat ook weer door de virtualizer pro. Ik gebruik de mengtafel (ross 24 kanaals) dus ook als live instrument.

Mijn studio werkt dus in principe zonder PC, enkel voor de opname gebruik ik hem (in Creative Wavelab, zeg maar Windows Geluidsrecorder+ want het is toch single take dus wat maakt het uit).
 

Attachments

  • Mike Oldfield Top Of The Morning live Nicolas2000.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 49
  • Vangelis Chariots of Fire live Nicolas2000.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 54
tjow uuh das aardig wat tekst ,. wel een goeie zaak dat zo veel moeite doet om uit te leggen hoe je het gedaan hebt:okdan:

niet echt mijn stijl maare.. zeer nette composities of hoe noem je dat:P
vooral die 2e is wel mooi.. maar de eerste zal ongetwijfels moeilijker zijn?
 
De eerste is vooral een kwestie van je vingers niet in de knoop te spelen, daar waar je beide de tweede eerder je armen uit de knoop moet houden. ;) Moeilijk te vergelijken dus. :)

(ik krijg overigens mijn eigen mp3's hier niet gedownload; het resulterende bestand is maar 100kb groot en bevat dus maar enkele seconden muziek...Met anderen hun mp3's lukt het wel.)
 
Boer daar ligt een kip in het water
 

Attachments

  • boer daar ligt een kip in het water.mp3
    95,7 KB · Bekeken: 57
Res.. je maakt een geintje zeker? kan je niet wat serieus posten?:)

ik heb maar even een tegenprestaie geleverd.. zeer complexe melodie met een van de allerduurste synths ooit gemaakt,zie bijlage

:dubbel:
 

Attachments

  • vette synthese, complexe synth.mp3
    764,8 KB · Bekeken: 52
Laatst gewijzigd:
@ nicolas wat je zegt over je vingers en armen in de knoop spelen,daarvan kan ik me een voledige voorstelling maken:D

ik vind vader jacob al vrij ingewikkeld:P
bij wijze van gelukkig. ik kan wel spelen maar op de maat kan ik niet zo goed.. ik moet zeggen dat dat wel beter gaat.. maar als ik een voorbeeldje voor hier inspeel gaat gewoon de knop record aan en geen metronome, quantize achteraf
 
Quantize zal bij mij ook lastig worden, aangezien ik enkel 1 take audio opneem. :D

Een metronoom heb ik wel ergens (maar ik gebruik hem nooit), maar vaak heb ik ofwel een step sequencertje, arpeggio of drumbakje meelopen en dan heb je geen metronoom meer nodig. En als die niet gebruikt worden en je blijft wat in de maat klinkt het ook goed. Er is dan toch geen andere strakke tempo referentie, dus dan wordt het allemaal wat relatiever. Gevoel is het belangrijkste.
 
Quantize zal bij mij ook lastig worden, aangezien ik enkel 1 take audio opneem. :D

Een metronoom heb ik wel ergens (maar ik gebruik hem nooit), maar vaak heb ik ofwel een step sequencertje, arpeggio of drumbakje meelopen en dan heb je geen metronoom meer nodig. En als die niet gebruikt worden en je blijft wat in de maat klinkt het ook goed. Er is dan toch geen andere strakke tempo referentie, dus dan wordt het allemaal wat relatiever. Gevoel is het belangrijkste.


waarschijnlijk telt je reactietijd ook wel mee.. de latency van je hersens zeg maar..
 
Als je "het trage neefje" bent, heb je een probleem. :D

Maar ik denk dat het bij zelf spelen meer met gevoel voor ritme in je vingers te maken heeft (waar je hersenen natuurlijk een groot aandeel in hebben). Ik zeg in je vingers, want ik kan wel een klavier bespelen maar wat dansen betreft is mijn ritmegevoel discutabel. :D
 
Back
Top