Ervaringen Virus TI

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik kon vreemd genoeg wel de demo laten draaien, en na afloop deed ie het gewoon. Mijn hypothese: ik had voor de update een sound in de edit-buffer zitten met parameter-waardes die niet compatible waren met de update met als gevolg dat de Virus er geen raad mee wist. Als ik gelijk heb is dit een slordigheidje in het OS.
 
Hoop dat iemand hier kan helpen...:halleluja

Werkte tot voor kort met Cubase Sx3 en had (vrijwel) nooit problemen met de Virus TI.

Nu ben ik overgestapt op Cubase studio 4 en gaat het helaas een stuk minder. Tijdens het opstarten van sommige projecten uit SX3 wordt in Cubase 4 de Virus Control niet geladen en krijg ik de melding "Audio driver failed". Andere SX3 projecten werken in eerste instantie normaal, maar hebben na saven in studio 4 hetzelfde probleem. Dit geldt voor zowel OS 2.75 als voor 3.02. Gek genoeg hebben niet alle projecten hier last van. En overdreven zwaar zijn ze ook niet.
Als Cubase 4 aan staat werkt de "Virus Control Center" sowieso niet, de Virus wordt dan niet herkend. Zet ik het programma uit dan werkt het weer wel...:stupid

Mijn computer zou snel genoeg moeten zijn (2,7 ghz dualcore), en ik heb een aparte usb-kaart. Zou het toch iets met usb te maken kunnen hebben? Of ligt het aan cubase studio 4? Nu is bekend dat cubase 4 kuren heeft; bijv de help-functie en kleuren kiezen in de mixer werken bij mij ook niet (toch gewoon een legale versie). Misschien dat upgraden naar Cubase 5 een oplossing is?
 
Misschien dat upgraden naar Cubase 5 een oplossing is?

Downgraden naar 3 lijkt me dan een betere oplossing. Niet als flauwe grap bedoeld.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb vorige maand m'n virus ti met krakende outputs 1 ter reparatie laten opsturen (door feedback, waar ik hem ook had gekocht). Ik heb hem 17/10/2005 gekocht. De garrantie is verlopen dus. Ik heb hem 28 april weggebracht en had tot vandaag nog niks gehoord, dacht dus dat het wel binnen de limiet voor prijsopgaaf zou blijven (100 euro) aangezien de reparatie 5 weken zou duren maximaal. Nou kreeg ik net mail van feedback over de reparatie. Het mainboard moet vervangen worden en al met al gaat dat 650 euro kosten. Nu vind ik het persoonlijk belachelijk dat ik moet opdraaien voor iets dat duidelijk buiten mijn macht ligt en sterk lijkt op een productie fout. Zeker van zo'n duur en nieuw apparaat verwacht ik wel dat ie toch wat langer defectloos blijft werken. Kijk als er een potmetertje vervangen moet worden omdat ik er zoveel aan loop te draaien dan heb ik daar wel vrede mee.

De vraag is dus eigenlijk, wat het beste is om te doen. Access hierop aanspreken en kijken of zij het alsnog gaan vergoeden. Of is dit kansloos? Wellicht dat iemand anders ervaring heeft met virus reparaties buiten de garrantie die z'n ervaringen hier even wil delen. Zijn er ook niet regels voor apparaten dat als dingen buiten de garrantie kapot gaan die logischerwijs niet binnen dat tijdsbestek kapot horen te gaan, dat ze dit alsnog moeten vervangen? Zoals een tv waarvan de beeldbuis het na 3 jaar begeeft?

Of gewoon lekker terug laten sturen en om output 1 heen werken, al is dat redelijk lastig gezien ik hem ook als geluidskaart gebruik.

Ik wil iig hoe dan ook geen 650 euro betalen voor die rammelbak.
 
De nederlandse wet schrijft dat een product een levensduur heeft die bij haar past en dat ook de reparatiekosten vergoed kunnen worden ongeacht de voorwaardelijke garantie mocht het product niet aan die tijdsduur voldoen. Nu weet ik niet hoe het zit bij mainboards, maar 4 jaar lijkt me erg weinig.

Het wetsartiekel is mij even ontschoten, maar zoek en gij zult vinden. Wellicht dat de fabrikant hier niet meteen mee akkoord gaat (ook omdat het een duits bedrijf is) maar volgens mij heb je hier een juridische poot om op te staan. Good Luck.
 
Hoef je ook niet. En Frietbek moet z'n ogen uit z'n kop schamen door hun klant zo respectloos een poot uit proberen te draaien.
Ze moeten zich aan de consumentenwet houden als ze dat niet doen dan kan je er een deurwaarder op af sturen om je aankoopbedrag terug te eisen.
 
Het is jammer genoeg al tijden geleden enigszins "verboden" om direct kritiek op winkels te uiten maar het is wel typische feedback.

Erg jammer allemaal. Weet je je serienummer toevallig? Anders kun je access even benaderen of ze het apparaat wel al binnen hebben gekregen ter reparatie.

Helaas zit er bij feedback voor en na het geld innen geen enkele vorm van service in veel gevallen.
 
ik zou gewoon even contact opnemen met access zelf en dit verhaal voorleggen. Wie weet is er dan wel wat direct te regelen met hun.

dat garantie verhaal is overigens wel de reden dat ik bijna al mijn synths in duitsland koop waar je gewoon standaard 5 jaar garantie krijgt op je synths.
 
Access zelf heeft in dit geval hier niets mee te maken. Je hebt dat ding bij frietbek gekocht en daarmee heb je het koopcontract aangegaan. Dan moeten ze ook voldoen aan de daarbij gestelde regels.

Van jouw kant zelf moet je ook wel kunnen aantonen dat je er normaal mee bent omgegaan want als ze daar moeilijk over doen dan moet je dat wel kunnen bewijzen. (Als het binnen een half jaar na aankoop zou zijn dan hoeft dat ook niet. Dan zouden zij moeten bewijzen dat je hem zelf gesloopt zou hebben.)

Dat is overigens ook het hele punt, in theorie helaas. Jij koopt je shit bij een winkel en als die constant moeilijkheden met een bepaald merk heeft dan stopt die vanzelf wel met het merk te verkopen en dan mag het merk zich achter de oren krabben of ze wel handig bezig zijn.
In de praktijk is het anders en verschilt het per merk hoeveel er uitvalt. Heel veel mensen laten zich dan afschepen omdat ze niet zo goed weten wat ze kunnen doen of voor zichzelf op durven komen. En zijn er ook veel winkels die je met een kluitje in het riet proberen te sturen want deze ongein kost ze vaak heel veel centjes. Iets wat uiteindelijk toch wel weer terug verdiend moet worden door wat op alle prijzen te gooien. En de merken kunnen zich tot een bepaalde hoogte zich veroorloven om brakke zooi te leveren.
 
we leven in de EU jongens.

je hebt standaard 2 jaar garantie in de EU. daarna gaat de coulance regeling lopen, zoiets als koekenbakker beschrijft. Naar redelijkheid moet je dan iets betalen.

bv 50% van de kosten, of alleen het materiaal en geen uurloon. iig mogen ze niet het volle pond berekenen maar je zult natuurlijk wel moeten zeiken hiervoor.
 
Access zelf heeft in dit geval hier niets mee te maken.
daar heb je gelijk in, alleen Access staat ook wel bekend om zijn goede service en support. Ze zijn echt dedicated om hun gebruikers tevreden te houden (ook al merk je daar soms niks van in de reacties van sommigens hier :D)

Ik zou echt het verhaal gewoon mailen naar access zelf, met de opmerking dat het onredelijk klinkt om binnen een paar jaar een compleet nieuw moederbord nodig te hebben om een krakende output te verhelpen.

Het klinkt mij in de oren alsof feedback de TI zelf repareert en wat is er dan makkelijker om maar gewoon een nieuw moederbord (is dus een nieuwe synth) er in te stoppen dan het probleem te verhelpen op het board zelf.

ik acht de kans toch wel aanwezig dat access aanbiedt om het probleem dan zelf te verhelpen, dan hoef je hem alleen zelf naar access te sturen ipv naar feedback.

dit verhaal bij feedback klinkt gewoon onredelijk en zo zou ik het ook brengen naar access.

nee heb je nu toch al, dus wat heb je te verliezen?
 
Linkjes waar het wat duidelijker staat uitgelegd:
http://www.davidversusgoliath.nl/index.php?pagenum=9
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie/Garantie_Wat_moet_u_doen

Als ik jouw was zou ik vragen voor het delen van de reparatie kosten. En is het idd terrecht dat je af moet vragen of een heel nieuw moederbord wel nodig is. Dan zullen ze het goed moeten uitleggen want het klinkt redelijk ongeloofwaardig. Maar goed moederborden kunnen ook scheuren en dan is het idd de enige zinnig manier om hem helemaal te vervangen.
Zo'n apparaat moet toch wel 8 jaar mee gaan en dan mag hij normaliter na 4 jaar niet kapot gaan.
Vervangen kan ook met evt een vergoeding.

En als ze te lang wachten met je te helpen dan hebben ze echt een probleem en kun je het volle pond terug eisen.

Op die pagina's staat ook dat de winkel je niet door mag verwijzen naar de fabriek omdat dit hun pakkie an is.
 
ok, doe maar wat fuse zegt.
want zodra je contact opneemt met access zal de zelfdestructiesequentie van de TI afgaan en zal het in een omgeving met straal van 500 meter alles vernietigen.

serieus:
de fabrikant geeft de garantie op de machine.
 
Back
Top